קודם כל, תעשי את הניסוי שהצעתי לך.וואו, קודם כל המון תודה על התגובה המפורטת!
אתמול היה לי שיעור שבו שוב יצאתי לכביש ולמזלי המנוע נכבה לי רק פעם אחת (וזה שיפור משמעותי מהשיעור שקדם לו שפשוט לא הצלחתי לנסוע כמו שצריך...).
לא כל כך הבנתי את הקטע שאמרת "ברגע שאת שומעת את הסל"ד מתחיל ליפול), התכוונת לנקודה שבה האופנוע מתחיל לנסוע? מה שאני עושה זה פשוט שמה גז שמגיע ל-2-3 סל"ד ואז מתחילה לשחרר את הקלאץ' לאט ושמתי לב שיש שיפור כשאני עושה את זה, לזה התכוונת? אני ממש מנסה למצוא את הדרך הקלה ביותר כדי שזה יתחבר לי ביחד.
אם תעמדי עם ברקס לחוץ, בלי לגעת בגז, ותתחילי לשחרר לאט את הקלאץ' - אני מבטיח שתמצאי את הנקודה שבה הסל"ד מתחיל לצנוח. זאת ההתחלה של הכיבוי.
במצב תקין - ללא ברקס ועם תוספת גז - זאת הנקודה שבה האופנוע היה מתחיל לזחול קדימה.
אבל משום שאת עומדת עם ברקס, המנוע לא מצליח להזיז את הגלגל - אלא הגלגל עוצר את המנוע ומכבה אותו, כי כשהקלאץ' משוחרר, קיים קשר "קשיח" בין השניים.
או שהם יסתובבו ביחד, או שהם ייעצרו ביחד.
התרגיל הזה נועד לאמן אותך במציאת נקודת החיבור, בלי הצורך להשתלט על אופנוע שמתחיל לנסוע.
השלב הבא הוא "להקפיץ" את הקלאץ' עד לנקודת החיבור, וללמוד לשלוט במהירות האופנוע כשהוא זוחל במהירות נמוכה באמצעות הקלאץ'.