שמתי לב שגם ברכיבה עירונית אבל יותר בכבישים טכנים, הרבה יותר קל לי לבצע פניה שמאלה מאשר ימינה, יש לי יותר ביטחון להגיע לזוית חדה יותר על צד שמאל, גם הגוף מרגיש הרבה יותר משוחרר במיוחד היד עם הגז.
מה עשיתי לא נכון שהגעתי למצב הזה?
שמתי לב שגם ברכיבה עירונית אבל יותר בכבישים טכנים, הרבה יותר קל לי לבצע פניה שמאלה מאשר ימינה, יש לי יותר ביטחון להגיע לזוית חדה יותר על צד שמאל, גם הגוף מרגיש הרבה יותר משוחרר במיוחד היד עם הגז.
מה עשיתי לא נכון שהגעתי למצב הזה?
הצד הימני של האופנוע הוא הצד הקשה. תמיד.
לרוב שם גם נמצא האגזוז כך שהמשקל רב יותר. מעבר לזה הרבה אנשים מתקשים גם לבצע פניה ימינה + לשמור רק על גז יציב + להוריד להעלות הילוך... ככל שאתה יותר חד זה יותר קשה לאנשים.
יש גם קשר ישיר אם אתה ימני או שמאלי לפי מה שאני זוכר... זה הלחץ שאתה מפעיל בהיגוי הפוך על המזלג (גם אם אתה לא שם לב לזה)
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
זה קשור ליד הדומיננטית (ימין/שמאל). בסוף, גם אם אנחנו אוחזים בכידון בשתי הידיים, היד הדומיננטית מבצעת את הכיוונון העדין והמדויק. כיוון שיותר קל לנו לעשות כיוונון עדין עם יד פשוטה קדימה מאשר יד מקופלת, אז לימניים קל יותר לדייק עם יד ימין פשוטה ולהיפך.
לא הבנתי כלום
אני ימני והאגזוז (הדוד האחורי) נמצא מתחת למנוע ככה שהמשקל נשאר במרכז ולמטה
אז מה שנשאר זה איפה היד החזקה.
זה פסיכולוגי...
http://www.physlink.com/education/askexperts/ae678.cfm
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
גם אני הרהרתי לגבי הנושא, אחת מההשפעות לדעתי היא לאו דווקא פסיכולוגית או קשורה ליד דומיננטית. הזמן בתוך העיר אנחנו מבלים פחות זמן בפניה ימינה, כי הרבה פעמים זו תהיה פניה קצרה וקרובה לשול הימני כמו בהשתלבות פשוטה או יציאה מכיכר. לעומת זאת מעבירים הרבה זמן בפניה שמאלה - רמזורים, כיכרות, וכמעט כל צומת.
ברכב גם יושבים בצד שמאל ונמצאים בצד הפנימי של הפניה כשפונים שמאלה, ובצד החיצוני כשפונים ימינה.
הכל בראש ואין קשר לאגזוז או כל דבר אחר, יש אנשים שקשה להם צד ימין ויש שקשה להם צד שמאל, המוח שלנו מחולק לשניים ומשם הכל מתחיל.
אני זוכר בטסטים בירושלים שהייתה פנייה נוראית ימינה שכולם היו סובלים ממנה ממש (כולל אני).
אז כנראה שכן יש איזה בעיה קשה עם פניות ימינה, לפחות לימניים.
יש לא מעט פעמים שבפנייה ימינה יש פחות שדה ראייה אולי זה מה שגורם לחששות