לקחת בחשבון בתקציב את כל אביזרי הבטיחות (לפחות מעיל, קסדה וכפפות) גם?
שלום לכולם,
אני בן 27 סטודנט לתואר שני ומתגורר במרכז הארץ בשנתיים הקרובות וחשבתי לרכוש Kawasaky Ninja 250 ככלי תחבורה עיקרי ולמען הגשמת חלום ילדות.
כרגע אין רישיון דו"ג אך בקרוב מתכוון להוציא רישיון A1.
בחרתי דגם זה בגלל מספר יתרונות:
1. הוזלת הדגם הנ"ל (כעת מחירו 25000 מהחברה וזהו בערך התקציב המקסימלי שלי) בעקבות הוראת השעה המדוברת.
2. ביטוח חובה זול יותר מאשר אופנועים בנפחים גדולים יותר.
3. 28 כוחות סוס אשר נותנים כוח גדול יחסית לכלים בנפח 250.
עיקר השימוש הוא בתוך העיר אך כן חשוב לי שאוכל לטייל עמו בכל הארץ.
דרישות מהכלי שאין לי מושג בנוגע אליהם:
- יכולת נסיעה בדרכים בין עירוניות לטיולים בסופי שבוע וחגים (כולל יכולות עקיפה , מה המהירות המקסימלית?)
- אמינות (ממש לא רוצה לבקר כל חודש במוסך)
- בטיחות יחסית לכלים בקטגוריה שלו
- הוצאות תחזוקה וטיפולים לא יקרים.
- סחירות לאחר תקופת שימוש של שנתיים +-
- עלות אחזקה שנתית הסטנדרטית לא גבוהה במיוחד.
האם הכלי הנ"ל עונה על הדרישות הללו? אשמח לשמוע את דעתכם והמלצותיכם וכמו כן אם יש אלטרנטיבות ....
אשמח לקחת חלק בקהילת הרוכבים האדירה הזאת בהמשך.
תודה וחג שמח.
ירדן
לקחת בחשבון בתקציב את כל אביזרי הבטיחות (לפחות מעיל, קסדה וכפפות) גם?
ה-250 מבית קוואסאקי יענה לך על הדרישות כאופנוע ראשון. הוא קטן ונוח מספיק להשתחל בפקקי המרכז, נראה טוב ומבחינת סחירות "יש לו שוק" מה שנקרא, הם שומרים על הערך שלהם וסביר להניח שלא תחווה הפסד כלכלי רב מדי כשתמכור אותו.
מבחינת טיולים - אני בזמנו הייתי מטייל על 250, איטי יותר ומיושן יותר מהנינג'ה, ואם אתה תתאים ציפיות ומטרתך לרכב רגוע בקצב של 100-110 קמ"ש, אין שום סיבה שהנינג'ה לא תספיק לעבודה הזו. אני מכיר בחור עם נינג'ה 250 שבסופ"ש אחד רכב מעל 1000 ק"מ, עם מורכבת (בהחלט לא הדבר הכי נוח בעולם, אבל אפשרי).
והייתי ממליץ לשקול את האח הנייקד שלו, ה-Z250, היות ומדובר באופנוע ראשון שלך וסביר להניח שתפיל אותו בשלב כזה או אחר, לכן עדיף למזער את נזקי הפלסטיקה.
והמהירות המירבית, לפחות בדגמים החדשים, נושקת ל-150 קמ"ש, אבל המהירות הזו בהחלט לא נוחה לא לאופנוע ולא לרוכב ועדיף להישאר במהירות החוקית (את הנתונים קיבלתי מידידה שרוכבת על הכלי ביומיום).
ואין ממש מה לדאוג בשאלת האמינות. אופנוע יפני חדש, אין שום סיבה לבקר במוסך מעבר לטיפולים שוטפים.
אין לי מספרים מדוייקים לתת לך (רוכב על 800 סמ"ק והעלויות גבוהות יותר) אבל מבחינת עלויות לסטודנט אני מאמין שהכלי יהיה זול יותר אפילו מקטנוע 250 סמ"ק,בעיקר בגלל מרווח טיפולים טגדול יותר, צריכת דלק טובה ובלאי נמוך של הצמיגים והשרשרת כיוון שמדובר בכלי די חלש. כפי שרשמו לך אין לך מה לדאוג באמינות של כלי יפני חדש
Tracer 900
בלבלת כאן שלושה דגמי 250 של קאוואסקי.
38 כ"ס היה ל-GPX250 (נינג'ה 250 דור ראשון, יוצר 86-06, שווק בארץ 94-96). מנוע 2 צילינדרים ספורטיבי יחסית.
ב-2007 החליף אותו נינג'ה 250 דור שני. מנוע מבוסס על ה-GPX, מותן מעט ל-33 כ"ס.
ב-2014 את הנינג'ה 250 החליף הנינג'ה 300, עם מנוע בתצורה זהה ו-39 כ"ס.
ב-2015 יצא נינג'ה 250SL (צילינדר בודד), עם 28 כ"ס. דגם בסיסי יחסית שמיועד לשווקי המזרח. זה הכלי שנמכר ב-25K.
אני לא הייתי בוחר ב-250SL כאופנוע טורינג. מעבר לזה שהוא לא חזק במיוחד, ונסיעה בכביש מהיר תגרום לו לצרוח בסל"ד גבוה - האופנוע עצמו קטן וצפוף פיזית.
אם המטרה שלך היא טיולים בכל הארץ, הייתי הולך על אופנוע משומש, אבל אחד שממש מתאים למשימה.
בתקציב שלך, אפשר להסתכל על הדגמים הבאים:
1. הונדה CBR500/CB500X. נוחים, חזקים (יחסית לקטגוריה) וגמישים. תתקין ארגז אחורי, תעמיס מורכבת וצא לטייל.
2. ימאהה טנרה 660 (בעיקר אם אתה גבוה וחזק). אופנוע דו-שימושי גדול (מאוד), חזק (לקטגוריה), עם מתלים מפנקים לכל סוגי הכבישים (והשבילים).
3. סוזוקי גלדיוס 650 מוגבל ל-A1. את ההגבלה ניתן להוריד בקלות (בפועל, לא ברישיון) ולהינות מ-70 סוסים בריאים. משקף יסדר את נושא מיגון הרוח.
4. ק.ט.מ דיוק 390 - עם תוספת מיגון רוח, מושב ג'ל וארגז. כמו שהטנרה מומלץ לגדולים וחזקים - כך הדיוק יהיה טוב לרוכב נמוך וצנום, שכן זה אחד הכלים הקלים והנשלטים ביותר (פרט ל"אופניים ממונעים" בנפח 250 ומטה).
אפשר לחשוב על עוד אופציות, אבל תתחיל מאלה ותגיד האם זה כיוון שבא בחשבון.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual