המנוע הוא מערכת מתואמת. יש לו מערכת יניקה, יש לו מערכת פליטה, ויש לו כמות מסוימת של תערובת שהוא יכול להתמודד איתה.
מילוי המנוע בתערובת, למשל, תלוי במהירות זרימת האויר במערכת היניקה. אתה שם פילטר "פתוח יותר" (שזה לא נכון בפני עצמו - יש כמה בדיקות ברשת של כמה פילטרים ספציפיים שמראים שהפילטר שהיצרן שם הרבה פעמים יותר אופטימלי מפילטרים אחרים ומאפשר זרימה טובה יותר - אבל גם אם נניח שכן) - אתה מאפשר למנוע לשאוב יותר אויר, אבל מקטין את ההתנגדות לזרימה ומקטין את מהירות האויר במערכת היניקה, מה שבתורו גורם לזה שהמילוי הנפחי של המנוע נפגע (במילים פשוטות - כמות התערובת שבסוף נכנסת למנוע בכל פעימת יניקה קטנה). וזה, כמובן, תלוי סל"ד - יכול להיות שפילטר מסוים יהיה יותר טוב בסל"ד מסוים ופחות טוב בסל"ד אחר.
גם מערכת פליטה מכניסה מגבלות מסוימות. אם אתה שם פילטר "פתוח יותר" שכן מצליח להכניס יותר אויר למנוע, אבל מערכת הפליטה מגבילה אותו - אז בכל פעימה ייווצרו לך יותר מדי גזי פליטה, הם לא ייצאו במלואם דרך השסתומים, ויפעילו כח התנגדות על סיבוב המנוע + יהדפו חלק מהתערובת הנכנסת, מה שיפגע בביצועים. וגם זה תלוי סל"ד.
בקיצור, זה "קצת" יותר מסובך מצינור עם בד שאויר עובר דרכו, שכך נראה לי אתה מתאר לעצמך מנוע.



ציטוט ההודעה בתגובה