מה אתה מחפש ב180 שאין לך ב139?
*אם היה אפשר לתייג שרשורים, הייתי מתייג את שרשור השושנים בגלל כיוון דומה מאוד, אך עדיין לא זהה.
בילינו כשנה וחצי ו- 14,000 ק"מ ביחד, ואיזו תקופה הייתה!
מדובר באחד הכלים הכי מתורבתים שיצא לי לרכב עליהם. לו רק הייתה לו יכולת לדבר, אני בטוח שלאחר כל הרמת כיסוי היה אומר: "לאן ירצה אדוני לרכב היום?" במבטא בריטי. וכנראה, כשאתה לא מוצף כל הזמן בריגושים ואדרנלין, אתה מפתח יכולת להתבונן לעומק הדברים, גם נפשך וגם נפשו, וללמוד.
למדתי שהוא ספורט-טורר בינוני קלאסי, כמעט מושלם, שיודע לעשות ה-כ-ל בצורה טובה מאוד, כולל להראות אבק לבהמות האדוונצ'ר על שבילי חצץ (אבל זה לדיון אחר). קל משקל, זריז, חזק ויודע לשאת שני תיקי צד בחן.
על הדרך למדתי כמה דברים על עצמי ופגשתי כמה חברים לרכיבה שהוסיפו עוד מימד לכל החוויה, אך כנראה שהפכתי ליותר סלקטיבי ו- "מחובר" מדיי. יש שיגידו הופה "בגרות" ויש שיגידו "מפונק וחפרן". קרוב לוודאי שהאמת איפשהו באמצע.
אז למה בכל זאת לוותר על התענוג?
כי חסרה לי תאוצה שתאתגר יותר את אנטומיית הגוף. כי חסר לי הריגוש של שיוט ב- 180 קמ"ש ומעלה. כי חסר מיגון רוח שהוא לא פחות ממושלם במהירויות כאלו. ועל אלו כנראה אני מוכן לשלם מחיר, לא רק כלכלי, לא מבוטל.
אז התחיל מסע החיפוש של הכלי הבא כאשר הכיוון הוא ההיפר-טוררים ויש כבר מועמדים כמו ה- ZZR1400, היאבוסה ושותפיהם. על זה בשרשור הבא.
הלינק ביד-2
http://www.yad2.co.il/Cars/Print.php...ecordID=265221
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
מה אתה מחפש ב180 שאין לך ב139?
מה שאתה מתאר בצורה יפה כל כך גורם לי לפעמים להרהורי בגידה בליטר הספורטיבי שלי. הגזרה שלו עדיין מושכת מאוד אבל הבעיה לא בגזרה אלא בשגרה
אפילו בלי קשר לפרמטרים אובייקטיביים של מהירות והאצה - ה-F800 הוא אופנוע מעולה אך משעמם.
ER-6, רק בנוי הרבה, הרבה יותר טוב.
אופנוע עם אופי מובהק יספק את השדרוג המבוקש בתחום הריגוש, גם בלי הספק של 200 כ"ס.
ולפות"ש... לא יודע מה התקציב שלך, אבל... על מולטיסטראדה 1200 או ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190 חשבת?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אכן.
התקציב סביב ה- 80 אלף.
שני האופנועים הנ"ל עלו כאופציות, השאלה אם אני באמת מעוניין לשאת את הפשרות שמכתיב הצד האדוונצ'רי של כלים אלו, בזמן שאין לי יומרות לרכיבת שטח, גם ב- "כאילו".
דווקא התעניינתי ב- SUPERDUKE GT החדש, אך הוא מחוץ למסגרת התקציב ובכלל על פי כמה מבחנים שקראתי הוא יותר מדיי ספורט על חשבון התיור. שוב עולה נושא מיגון הרוח.
לאט לאט הולך ומתברר לי שהכיוון נוטה לספורט-תיור קלאסי, ובכל זאת שומר על פתיחות לכיוונים אחרים.
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
אני נקרע בין הרצון לשמור עליו לעד לבין הרצון לחוות משהו נוסף.
האמת לא הצלחתי בינתיים למצוא כלי שאצליח לקבל את התחושות וההנאה מהרכיבה
כפי שאני מקבל עם הקרנף, מה גם שהצרכים שלי כרוכב תיור בזוג לא מקבלים מענה אמתי.
תחום הספורט תיור או האדוונצ'ר מדגדגים לי את בלוטת החשק, אבל הפחד שלי שכלים אלה
למרות השימושיות הגדולה שלהם ישעממו אותי מהר.
כיום רווח לי כלכלית מספיק בכדי להתקדם לכלי חדש או כמעט חדש, שזה משהו שעוד לא
היה לי, אבל המטרה הסופית היא בעוד שלוש שנים BMW R/S 1200 כך שהאופנוע הבא שלי
(אם יהיה כזה) יהיה אחד לפני אחרון...לפחות מה שאני חולם כרגע.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
רציתי להוסיף אבל פג תוקף התיקון.
מ-3/7-16/7 מתוכנן לי רומן באלפיים בחו"ל עם הקרוסרנאר של הונדה 800CC.
שם אבחן את התאוריה שמנוע 800 "חלש" לזוג בטיול.
ואולי אדע לתת תשובה עם 1200 זה האולטימטיבי או יש חיים אחרי 1200V4....
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!