תוצאות 1 עד 7 מ 7

אשכול: קניתי אופנוע ויש לי קצת שאלות לגבי התנהלות נכונה איתו ואשמח לקבל גם טיפים

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    354

    קניתי אופנוע ויש לי קצת שאלות לגבי התנהלות נכונה איתו ואשמח לקבל גם טיפים

    אז התחדשתי סוף סוף בגיל 36 באופנוע ראשון מסוג CB500F וכך הגשמתי חלום ישן מאוד.
    עכשיו לי קצת שאלות.
    אציין שמתחיל קורס רכיבה של פרו ריידינג השבוע(בחרתי אותם רק בגלל שהיו היחידים שהיה להם מקום השבוע).

    1. איך מומלץ לרכב בכביש כדוגמת איילון בשעות שיש עומס מלא וכשיש עומס חלקי? האם כל הזמן שוליים וכשלא על השוליים פשוט לזגזג בין נתיבים כל הזמן? לעקוף בין המכוניות? באיזה נתיב לבחור? מה כאשר מתקרבים למחלפים ופתאום יש מכוניות שנזכרות לרדת או דווקא להיכנס?

    2. האם להצטרף בכללי(והאם כבר עכשיו) לאיזה קבוצה/ות רכיבה? יש לכם המלצות על כאלו?

    3. בכביש בו אין פקק באיזה נתיב אתם ממליצים לרכב? ובאיזה חלק של הנתיב?

    4. ברמזורים לעמוד לפני המעבר חצייה(אם קיים) או אחריו?

    5. האם כשעוקף בתוך הנתיב אז רק מצד שמאל של הרכב אותו אני עוקף?

    6. האם כיום רק בתל אביב מותר לרכב בנתיב תחבורה ציבורית?

    7. מה אתם עושים כאשר עומדים ברמזור עם חיישן ואף רכב לא מגיע והרמזור לא מתחלף?

    8. בעיקרון מותר לי להחנות בכל מקום(חוץ ממקומות ידועים כגון תחנת אוטובוס, אדום לבן, נכים, חסימת מעבר וכדומה)?

    מצטער על החפירה כמו כן אשמח לעוד טיפים.
    תודה

  2. #2
    העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא לרכב בזהירות ולא מעבר למגבלות שלך. אם אתה עושה משהו בפעם הראשונה תעשה את זה בזהירות אחרי שחשבת על כל התרחישים מה יכול להשתבש, וזה כולל בתוכו המון דברים שנראים טריויאלים. אפשר לחפור פה עד מחר על תרחישים היפוטתיים, אבל הכי חשוב זה להפעיל את הראש, ולרכב בזהירות ובהיגיון. אם משהו מרגיש לך מסוכן, כנראה שאתה לא צריך לעשות אותו (לפחות לא כשאתה חסר נסיון).
    ואל תקח דוגמא מרוב הרוכבים שאתה רואה.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    ראשית, מזל טוב

    אשר לשאלותיך, אשיב לך לפי איך שאני רוכב ללא התיימרות לספק תשובה נכונה, חוקית ותקנית. קח את הטיפים שתרצה וותר על מה שלא נראה לך.

    1. ככלל, לרוב רצוי לרכב כחוק. עם זאת, אל תהיה סרגל ותתאים את עצמך למציאות ובאופן שתבטיח את שלומך. בדומה לדברי Yuv אומר שכשיש ספק - אין ספק.

    באיילון כן אמליץ לרכב בשוליים פשוט בשל הסיבה הפשוטה שהסיכוי שמישהו יחתוך אותך, ימרח אותך או יבלום לפניך בפתאומיות הוא עצום לעומת מקומות וכבישים אחרים.
    That said, השוליים כשלעצמם מסוכנים - רכבים חונים, שאריות לכלוך, אבנים, ברגים, שאריות צמיגים, רוכבי דו״ג אחרים שיעקפו אותך בפראות בשטח מצומצם וכמובן ההשתלבויות בין המחלפים והחזרה לשוליים. בקיצור - אין משהו טוב אלא צריך לבחור ברע במיעוטו.
    אישית אני אנטי ספליטינג (למרות שלפעמים באמת שאין ברירה) ובנתיבים הצפופים זה מתכון לאסון.
    בתנועה גדושה עדיף לדעתי לרכב בנתיב השני/שלישי מאחר והנתיב הראשון הוא מתכון לצרות בשל משתלבים/יורדים ומצד שני אתה תמיד רוצה גישה לשוליים כשצריך או גישה לנתיב מהיר יותר בשמאליים בחלק מהאזורים.

    2. אין לי המלצה בעניין.

    3. ככלל בכביש רגיל תרכב בימני כחוק כאשר אתה מצוי בתוך 3/4 הנתיב בצד השמאלי של הנתיב (מספיק מקום לברוח שמאלה בין הנתיבים כשצריך, שרכבים אחרים יראו אותך ולא יידחפו לך לנתיב ועל מנת שלא תרכב בקו ישר היכן שלרוב יהיה שמן על הכביש). כאשר אתה בנתיב השמאלי תרכב ב 1/3 בצד הימני של הנתיב (כאמור).

    4. תלוי. אם אתה בתנאים שבהם אין חשש שמישהו יתנגש בך מאחור וידחוף אותך לתוך הצומת אז תעצור כחוק לפני מעבר החציה. אם אתה ברמזור בירידה ממחלף היכן שיש סיכוי רב שרכב שיצא למחלף נוסע מהר וצריך להאיט ועשוי שלא להאט בזמן ולפגוע ברכב מאחוריך, אזי רצוי שלא להיות לפני המעבר. אישית, ככלל אני נוטה לעצור בצד ימין או שמאל בתוך הנתיב (בהתאם למיקום הרכב שלפני) באופן שמחד יש לי מרחב ואפיק בריחה שלא ישר לתוך הרכב שמולי ומאידך שהרכב מאחורי לא ינסה לדחוף/לעקוף אותי. כך גם, יש מקרים בייחוד במרכז של רמזורים עם חיישנים שאם לא תאפשר לרכב לעצור לפני מעבר החציה הרמזור לא יתחלף לירוק. בקיצור, דע מה האפשרויות ותתאים את עצמך.

    5. חוקית אסור לך לעקוף רכב בתוך הנתיב גם אם יש מקום לשניכם... אבל אם כבר, אז מהשמאל שנהג עוד יכול לצפות למישהו.

    6. אינני יודע, אך יש אזורים כגון רח׳ ז׳בוטינסקי שמעשית, כמעט בלתי אפשרי שלא למצוא את עצמך רוכב בנת״צ (בייחוד לכיוון ת״א).

    7. אין לי המלצה בעניין.

    8. מותר לך לחנות כחוק. אם אתה בוחר לחנות שלא כחוק על המדרכה וכיוצ״ב זה כבר עניינך. בפועל, זה לא שממש יש לך ברירות. ברוב האזורים אין חניה מסודרת לדו״ג וגם אם כן אז ללא עמוד קשירה ועם צפי לנזק מרוכב שחנה צמוד אליך / רכב ש״גלש״ לאזור החניה של הדו״ג. למזלנו, האכיפה ברוב המקומות עדינה בעניין מתוך הכרה במציאות. מצד שני, אם תחנה למשל בסביבת עיריית ירושלים, יש סיכוי טוב שתמצא דו״ח כשתחזור.

    סע בדרכים טובות.

  4. #4
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    ציטוט נכתב במקור על ידי Thelegend צפיה בהודעה
    אז התחדשתי סוף סוף בגיל 36 באופנוע ראשון מסוג CB500F וכך הגשמתי חלום ישן מאוד.
    עכשיו לי קצת שאלות.
    אציין שמתחיל קורס רכיבה של פרו ריידינג השבוע(בחרתי אותם רק בגלל שהיו היחידים שהיה להם מקום השבוע).

    1. איך מומלץ לרכב בכביש כדוגמת איילון בשעות שיש עומס מלא וכשיש עומס חלקי? האם כל הזמן שוליים וכשלא על השוליים פשוט לזגזג בין נתיבים כל הזמן? לעקוף בין המכוניות? באיזה נתיב לבחור? מה כאשר מתקרבים למחלפים ופתאום יש מכוניות שנזכרות לרדת או דווקא להיכנס?
    איפה שיש הכי הרבה מקום + שדה ראייה. שים לב שקו הפרדה לבן הוא לא שול וששטח הפרדה לבן (זברה) אסורים לרכיבה.

    2. האם להצטרף בכללי(והאם כבר עכשיו) לאיזה קבוצה/ות רכיבה? יש לכם המלצות על כאלו?
    אין המלצה. עניין של תחושה ורצון. אם כן, רצוי על בסיס רמת רכיבה דומה.

    3. בכביש בו אין פקק באיזה נתיב אתם ממליצים לרכב? ובאיזה חלק של הנתיב?
    לפי החוק (שמירה על הימין, שליש שמאלי של הנתיב).

    4. ברמזורים לעמוד לפני המעבר חצייה(אם קיים) או אחריו?
    לפני.

    5. האם כשעוקף בתוך הנתיב אז רק מצד שמאל של הרכב אותו אני עוקף?
    בעיקרון עדיף שלא תעקוף רכב אחר בתוך הנתיב. אלב אם כבר - אז כן, רק בשמאלי.

    6. האם כיום רק בתל אביב מותר לרכב בנתיב תחבורה ציבורית?
    רק איפה שיש תמרור שכתוב בו "גם אופנועים" או שיש עליו ציור של אופנוע.

    7. מה אתם עושים כאשר עומדים ברמזור עם חיישן ואף רכב לא מגיע והרמזור לא מתחלף?
    מחפשים בפורום שרשורים קודמים בנושא.

    8. בעיקרון מותר לי להחנות בכל מקום(חוץ ממקומות ידועים כגון תחנת אוטובוס, אדום לבן, נכים, חסימת מעבר וכדומה)?
    לא.

    מצטער על החפירה כמו כן אשמח לעוד טיפים.
    להשתמש בראש, בעיניים ובהיגיון, ולרכוב בזהירות.

    תודה

    תתחדש על האופנוע.
    תשובות בכחול בתוך הציטוט.

    שים לב שיש פורום לרוכב המתחיל, תמצא בו הרבה נושאים שכבר הועלו ונדונו בעבר שעשויים לעניין אותך.
    אבל חשוב מזה, יש אפשרות לחיפוש. עשה בו שימוש.
    אם יש לך שאלה - סבירות גבוהה שמישהו כבר שאל אותה בעבר.

    רק רכיבות טובות.

  5. #5
    יש גם את הספר ׳רכיבה נכונה׳ שמסביר את העניין לעומק.
    http://www.booknet.co.il/prodtxt.asp?id=28129

  6. #6
    Member הסמל האישי של rider
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    335
    ציטוט נכתב במקור על ידי nimi9 צפיה בהודעה
    4. ברמזורים לעמוד לפני המעבר חצייה(אם קיים) או אחריו?
    לפני
    הייתי מחריג מקרים בהם הצטרפת להמתנה ברמזור אשר בראשו משאית גבוהה, אז כן יהיה עדיף ללכת על בטוח ולעמוד במקום בו הנהג יראה אותך.
    כמו כן, אל תכנע ללחץ שעומדים מאחוריך דו"גים נוספים ואתה חוסם להם את המעבר חצייה, כל עוד יש ירוק להולכי רגל אל תעמוד על מעבר חצייה.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    354
    תודה רבה כבר התחלתי ליישם בג'ונגל שלנו

אשכולות דומים

  1. לגבי נסיעה נכונה ובטוחה
    על ידי noamkepf בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 05-02-2017, 17:35
  2. קניתי Z250 ויש לי כמה שאלות
    על ידי ForgetIT בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 24-12-2016, 12:58
  3. התאמת קטנוע + מספר שאלות לרכישה נכונה
    על ידי bodego בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 14-09-2016, 16:10
  4. (כ"ע) שאלות לגבי אופנוע תקציב וקורס רכיבה מתקדמת
    על ידי Drflotz בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 13-09-2016, 23:50
  5. שאלות של מתחיל לגבי אופנוע ראשון
    על ידי YonathanZ בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 37
    הודעה אחרונה: 02-03-2016, 20:12

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO