
נכתב במקור על ידי
Thelegend
אז התחדשתי סוף סוף בגיל 36 באופנוע ראשון מסוג CB500F וכך הגשמתי חלום ישן מאוד.
עכשיו לי קצת שאלות.
אציין שמתחיל קורס רכיבה של פרו ריידינג השבוע(בחרתי אותם רק בגלל שהיו היחידים שהיה להם מקום השבוע).
1. איך מומלץ לרכב בכביש כדוגמת איילון בשעות שיש עומס מלא וכשיש עומס חלקי? האם כל הזמן שוליים וכשלא על השוליים פשוט לזגזג בין נתיבים כל הזמן? לעקוף בין המכוניות? באיזה נתיב לבחור? מה כאשר מתקרבים למחלפים ופתאום יש מכוניות שנזכרות לרדת או דווקא להיכנס?
איפה שיש הכי הרבה מקום + שדה ראייה. שים לב שקו הפרדה לבן הוא לא שול וששטח הפרדה לבן (זברה) אסורים לרכיבה.
2. האם להצטרף בכללי(והאם כבר עכשיו) לאיזה קבוצה/ות רכיבה? יש לכם המלצות על כאלו?
אין המלצה. עניין של תחושה ורצון. אם כן, רצוי על בסיס רמת רכיבה דומה.
3. בכביש בו אין פקק באיזה נתיב אתם ממליצים לרכב? ובאיזה חלק של הנתיב?
לפי החוק (שמירה על הימין, שליש שמאלי של הנתיב).
4. ברמזורים לעמוד לפני המעבר חצייה(אם קיים) או אחריו?
לפני.
5. האם כשעוקף בתוך הנתיב אז רק מצד שמאל של הרכב אותו אני עוקף?
בעיקרון עדיף שלא תעקוף רכב אחר בתוך הנתיב. אלב אם כבר - אז כן, רק בשמאלי.
6. האם כיום רק בתל אביב מותר לרכב בנתיב תחבורה ציבורית?
רק איפה שיש תמרור שכתוב בו "גם אופנועים" או שיש עליו ציור של אופנוע.
7. מה אתם עושים כאשר עומדים ברמזור עם חיישן ואף רכב לא מגיע והרמזור לא מתחלף?
מחפשים בפורום שרשורים קודמים בנושא.
8. בעיקרון מותר לי להחנות בכל מקום(חוץ ממקומות ידועים כגון תחנת אוטובוס, אדום לבן, נכים, חסימת מעבר וכדומה)?
לא.
מצטער על החפירה כמו כן אשמח לעוד טיפים.
להשתמש בראש, בעיניים ובהיגיון, ולרכוב בזהירות.
תודה