בד"כ מה שהולך זה השינים של הרגלית ולא הציר.
נסה לחזק את הבורג שלה. באופן כללי נסה להבין אם החופש הוא מהחיבור לציר (יותר סביר), או מהציר עצמו.
לעתים חיזוק בורג החביקה נותן מענה זמני בלבד ושווה להתחיל לחפש רגלית .
ימאהה WR250R
יצאתי לרכב ללא הערכת כלים שלי. (כן זה היה טיפשי). ללא אף כלי עבודה למעשה.
התהפכות קטנה באמצע שום מקום. הרגלית הילוכים התעקמה "פנימה" ונכנסה/נתקעה לי למתחת למכסה צד שמאל של המנוע.
מה שגרם לכך שלא ממש יכלתי לרכב כי לא יכלתי להעלות הילוך (פיזית, יכלתי להוריד, אבל לא יכלתי להרים את הרגלית הילוכים כי היא היתה תקועה/חסומה).
http://car.blogs.com/.a/6a00d83455ae...bfb5970b-500wi
כאמור לא היו לי שום כלים אז יצאתי ברגל לחפש משהו. ומצאתי איזה בזנט וכמה סלעים קטנים. אז השתמשתי בהם כמנוף (כקונטרה) כדי לדפוק וללחוץ וליישר את הרגלית/לכופף אותה החוצה.
למזלי הצלחתי ליישר את הרגלית ורכבתי הביתה.
הבעיה: הרגלית עכשיו כולה רופפת ורועדת. אין ממש פידבק כשאני מעביר הילוכים ממש מרגיש כאילו היא תלושה.
בנוסף שמתי לב שהיא כל כך רופפת שאני ממש יכול "לשחק איתה" להזיז אותה פנימה-החוצה מהמנוע (היא לא יוצאת לחלוטין אבל אפשר ממש להזיז אותה פנימה החוצה מהמנוע).
מה כדאי לעשות? על מה כדאי להסתכל? ואיך כדאי לגשת לעניין?
עוד לפני שאני מתחיל לפרק את המכסה צד שמאל. ובהנחה ואצטרך לפתוח את המכסה.
בד"כ מה שהולך זה השינים של הרגלית ולא הציר.
נסה לחזק את הבורג שלה. באופן כללי נסה להבין אם החופש הוא מהחיבור לציר (יותר סביר), או מהציר עצמו.
לעתים חיזוק בורג החביקה נותן מענה זמני בלבד ושווה להתחיל לחפש רגלית .
ממש כמו שהבחור מעליי אמר, אין קומבינות והשיניים כבר נשחקו כנראה מהדפיקות..
בינתיים אפשר לסגור את הבורג חזק ואולי אפילו להוסיף אום שילחץ קצת אם יש מקום כמובן.
אפשר גם לפרק את הרגלית להכניס למלחציים ולנסר עם משור קשת קטן בין החריצים.
מה שיקרה זה שהקוטר של החור יקטן במקצת והרגלית תשב יותר טוב.
אבל כל הנ"ל פתרונות זמניים, תזמין חדשה מחו"ל ובינתיים תעשה את הנ"ל.
אתה צריך לזהות מאיפה החופש.
אם החופש הוא בין הרגלית לציר, אפשר לנסות ולפתור כמו שכתבו מעלי. אפשרי גם להוסיף טיפת לוקטייט 242 (כחול) או 222 (סגול) בין השיניים של הציר לרגלית לפני ההידוק.
לעומת זאת, אם החופש בציר עצמו יתכן וגרמת לנזק בגיר.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
BMW F800 GSA
אם אני מבצע הזמנה:
(גם למקרה הזה וגם באופן כללי שיהיה רזרבה)
מה כדאי להזמין?
http://www.partzilla.com/parts/searc...AFT/parts.html
אילו חלקים?
זה מאוד תלוי מה הלך.
אם רק הרגלית נשחקה אז את מס 12.
אם יש חופש בציר או שהשיניים בו נשחקו לרמה שדורשת החלפה אז גם את הציר עצמו ואת 10 ו11.
אבל אז אני מניח שכבר תעשה את זה במוסך.
רגלית רזרבה אין טעם לקנות מקורית.
או שתשפץ את הישנה כמו שהוסבר כאן (אגב, לוקטייט לא יעזור, הוא מתפרק בתזוזות), או שתקנה חליפית זולה.
כאחד שסבל הרבה מהבעיה הזאת אין קומבינות.
חוץ מלנסר קצת בשר עם המשור שום דבר לא יעבוד, וגם הניסור הוא זמני עד שאחרי חודשיים שלושה ישחקו שיניים נוספות.
בד"כ הרגלית עשויה מחומר חלש יותר מהציר לכן הציר לא נשחק והרגלית כן.
אם אתה מהצפון מוזמן לקפוץ אני אסדר לך את זה.