תוצאות 1 עד 13 מ 13

אשכול: (כ"ע) נסיעה בשול הימני

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    16

    (כ"ע) נסיעה בשול הימני

    אהלן חברים,
    רק הוצאתי לא מזמן רישיון, ומתכנן לקחת את האופנוע לבסיס מדי פעם כדי להקל על עצמי. אחרי הרבה תשובות מעורפלות מהרבה רוכבים שונים רציתי לדעת, כיוון שלא מצאתי תשובה מוחלטת בגוגל:

    האם בזמן עומס תנועה, מותר לדו''ג לרכב על השול הימיני במהירות סבירה?

    תודה רבה לעוזרים

  2. #2
    כן ולא.
    כן מכיוון ששוטרים מעלימים עין, לא מכיוון שאין חוק שמאפשר את זה.

  3. #3
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399
    תקנות התעבורה - הגדרת כביש " "כביש" - חלק הדרך המיועד לתנועת כלי רכב, או שנסלל או שופר לשם כך, או שתנועת כלי רכב נוהגת לעבור בו, למעט שולי הדרך;"
    ההדגשה שלי..
    1. בעקרון אסור לרכוב בשול הדרך . רכיבה על שול שמאלי זו עבירה חמורה מאוד.
    2. רכיבה על שול ימני "מותרת" בקריצת עין. כלומר בעקרון אסורה כליל, אבל מעלימים עין מרכיבה על השול כל עוד לא תתחרע.

    ככל שתוכל להימנע מהשול הימני תמנע מרכיבה עליו כי עליו מצויות כל הג'יפות - מסמרים חלקי צמיגים זכוכיות וכל דבר שאוהב לנקב צמיג. כמו כן הנהג הישראלי אוהב לחתוך לשול בלי שום איתות. אם כבר החלטת לרכוב שם, עשה זאת בזהירות ורכיבה איטית - אני לא עובר 30 קמ"ש ...
    לסיכום זה לא נתיב נוסף, אל תתפתה לרכב מהר גם אם יהיה אחריך גדוד של קטנועים...
    תזכור, שהרכיבה עליו מותנית בקריצת השוטר, לא תבוא לו בטוב (תשתולל\תרכב מהר\תסכן את האחרים) הוא יכול בהחלט להשחיל אותך.
    GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.

  4. #4
    Member הסמל האישי של Khc
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    362
    היום היתה תאונה של קטנוע בשול הימני, לא מעלה תמונה שפורסמה ברשתות, לא קל לראות את זה. כמו שזה נראה, לא רכב שסטה לשול, יותר כמו רוכב שמיהר/לא הבחין ברכב שעומד בשול. (לפי זוית הפגיעה).

    כמו שכתבו כאן, אף גורם רשמי לא יאמר לך שמותר, אני עולה לשול ברכיבה איטית ופנסי אזהרה דולקים רק בפקקים רציניים מאוד ובמהירות שלא עוברת את ה40 קמש, עין שמאל חזק על כל רכב שאני עומד לעבור, עין ימין חזק על כל מפגע שעלול לפגוש אותי בשול (חול, שמן, בור, ברזל, וכו)

    Sent from my ONEPLUS 3T using Tapatalk

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    228
    לפי תקנה 33 א כלי רכב דו גלגלי מוחרג,
    ואם יש פקק תנועה או עומס, ניתן לרכב בשול הימני במהירות סבירה.

    מהי מהירות סבירה?
    נתון לויכוח...

  6. #6
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399
    ציטוט נכתב במקור על ידי ofir צפיה בהודעה
    לפי תקנה 33 א כלי רכב דו גלגלי מוחרג,
    ואם יש פקק תנועה או עומס, ניתן לרכב בשול הימני במהירות סבירה.

    מהי מהירות סבירה?
    נתון לויכוח...
    אני מציע לך לקרוא שוב את תקנות התעבורה כמו גם את תגובתו המפורטת עד מאוד של אליקו אלג'ם יו'ר מועדון האופנועים בפייס המועדון -מאתמול.
    השורה התחתונה חד משמעית ובמילה אחת:אסור*.

    *אסור על פי חוק.
    "מותר" בעצימת עין של המשטרה ורק אם יש פקק ומהירות רכיבתך איטית מאוד.וגם אז אתה חשוף לקנס.
    נערך לאחרונה על ידי miki; 04-05-2017 בשעה 05:43.
    GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    228
    כל עוד התנועה מתנהלת כסדרה, אכן אסור.
    כאשר יש עומס, ניתן לרכב בשול הימני.

    דוחות ינתנו במקרה של רכיבה פרועה/ תנועה מתנהלת כסדרה.

    בדקתי את הנושא מול שוטרי אגף התנועה.

    אני אחפש את התקנה, ואביא אותה כלשונה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8
    לסיכום הדיון :
    לפותח השרשור - חוק יבש אסור לרכב על שולי הדרך.
    המצב במציאות - אתה יכול לרכב עליו כאשר יש גודש תנועה אבל תרכב בזהירות
    א. שלא תתפוס את עיני השוטר
    ב. חלק זה של הדרך אינו מטופח, כמו שכבר אמרו פה יש מלא מכשולים בדרך
    ג. נהגים נוטים לעבור לשול הדרך ללא איתות
    ד. בכללי עדיף לרכב זהיר ובבטחה

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    16
    תודה רבה לכולם על העזרה.

    לקחתי בחשבון - מבחינתי השול הוא רק לתנאי עומס שבהם הכביש מסוכן לי בעיניי יותר מהשול, גם ככה לא שמים עליי על הכביש, אז בטח ובטח שלא בזמן עומס שמתסכל את הנהג הישראלי.

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    הבעיה הגדולה בכביש מהיר פקוק היא מעברי נתיבים מהירים ללא איתות של מכוניות תקועות בפקק.
    זה מאוד מקשה על מעבר בטוח ביניהן בבטחה.
    בעיה נוספת היא שאם אתה נוסע בתוך הנתיב, יש סיכוי גדול שיפגעו בך מאחור ברגע של חוסר תשומת לב.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    228
    חפש בגוגל את הצירוף הבא -
    עבירות תעבורה - חוברת נוסחי אישום

    יעלה קובץ pdf.

    קרא אותו -
    תראה את מה שכתבתי לעניין החרגת כלי רכב דו גלגלי.


    אגב,

    היכן אני מוצא את מה שכתב אליקו?
    גם כשאני בטוח שאני צודק - אני מעדיף לוודא, ומוכן ללמוד.

  12. #12
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2016
    הודעות
    26
    עכשיו כשלימדו אותך על העניין הביטיחותי והחוקי, בוא נדבר לגופו של עניין. כיצד נרכב על השוליים כמו שמקובל ועדיין נשמור על הרישיון שלנו. רוכבים נופלים כמו זבובים כל בוקר על הדברים הקטנים האלו וטוענים שלא ידעו...אז הנה לך:
    העצמת העין היא על רכיבה בשול (קוו צהוב בצידו הימני של הכביש בלבד). בצידו השמאלי יש פס לבן שהוא אסור בהחלט ועליו תקבל באופן מיידי דוח על חציית פס לבן (באיילון וכבישים ראשיים נוספים צבעו פס לבן כפול אז תקבת דוח על חציית שטח הפרדה צבוע).
    הטיעון המרכזי: איפה שאנשים נופלים כל בוקר זה שאמנם אפשר לרכב בשול הימני אבל כשיש השתלבות או פיצול תנועה, הפס הצהוב הופך ללבן ומייד לאזור תחום עם פסים לבנים אנכיים או אלכסוניים (aka שטח הפרדה צבוע) שם אסור לרכב! , שם יש מבצעי אכיפה רבים ושם הרוב המוחלט של הדוחות על רכיבה הרגועה בשוליים.
    לפני השתלבות כזו אתה צריך לחזור לנתיב הרכבים (לא בכאילו, לא על הפס 'אבל לא באמת נגעתי בו' , לא במקביל לרכבים ככה שאתה בינם לבין הפס...ממש למרכז הנתיב הימני או פנימה יותר לכיוון הכביש) כי אחרת תצבור דוחות.
    אגב, על שטח ההפרדה הזה רכבים נוטים להפתיע כשהם נזכרים לצאת מאוחר מידי או כשהם מחליטים להשתלב מוקדם מידי. התרחקת ממנו = שמרת על הרישיון ועל עצמך. 2 ציפורים במכה.
    בנוסף אל תעלה 20-30קמש מעל מהירות הרכבים בנתיב הימני ביותר כי זו המהירות שאתה תיכנס לחלון האחורי שלהם אם הם ירדו לשוליים בפיתאומיות כמו שעושים לפעמים. 30 קמש = מיון, 60 קמש = שיקום ארוך.
    המליצו לך לא לרכב מעל 40קמש אבסולוטית בשוליים. המהירות משתנה לפי סוג השול אבל תחשוב שזה 'נתיב' מאוד צר ואם רכב או תקלה תגרום לך לסטות טיפה ימינה זו המהירות שבה אתה תיכנס בעצים\גדרות\תעלות\עמודים. אם יש שול ענק עם שטח החלקה לצידו (שטח פתוח ללא מכשולים..כמו במסלול מרוצים) תוכל ליפול גם ב80 קמש ולצאת עם שפשופים אבל אם השול צר עם תהום או עמודים לצידו גם סטייב ב30 קמש יכולה לסיים את חייך לפני שתספיק למצמץ.
    תתאים את המהירות לחשיבה הביקורתית שלך ולא למי שמתקרב כמו מטוס מאחוריך
    נערך לאחרונה על ידי Rid3r; 05-05-2017 בשעה 01:22.

  13. #13
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375

אשכולות דומים

  1. שטיפת אופנוע מייד בתום רכיבה בעוד המנוע חם
    על ידי exc בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 11-09-2016, 22:21
  2. טיפולים באופנוע בתום תקופת הרצה ובמשך תקופת אחריות
    על ידי קוקוריקו נגד קופיקו בפורום כללי
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 14-07-2016, 22:46
  3. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02-07-2016, 16:45
  4. מד נסיעה תקוע ב 99,999 קמ
    על ידי sabreson בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 21-01-2016, 21:16
  5. נסיעה למדריד.
    על ידי johnny drama בפורום אוף טופיק
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 25-09-2015, 02:23

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO