1. מוסך מחוייב לא לשחרר את האופנוע במידה וקיימת בעיה בטיחותית.
2. במידה והמוסך משחרר את האופנוע - עפ"י החוק, הוא מחוייב לדווח למשרד התחבורה שהלקוח התעקש לשחרר אופנוע עם ליקוי בטיחותי.
3. אין למוסך סמכות למנוע ממך לשחרר את האופנוע ע"ג גרר למקום שמתמחה בצמיגים.
4. חוק לחוד ומציאות לחוד - מוסך פרטי (לא מוסך יבואן, שם אין עם מי לדבר) - מבין שאם יחייב אותך להחליף צמיג שאינו מהווה סיכון בטיחותי ממדרגה ראשונה (קרי - ברזל מבצבץ) בניגוד לרצונך, או ידווח עליך - בסבירות גבוהה, יאבד אותך כלקוח.
5. אתה יותר ממוזמן להעלות תמונה של הצמיג. אני מניח, שהצמיג לא בלוי "לברזל", אלא אולי הגיע לסימון של המינימום. במקרה הזה, כדאי להזכיר למוסך שאם יחייבו אותך בהחלפה (או יוציאו אותך וידווחו) - הם יכולים להיות בטוחים שהם איבדו לקוח. אולי כדאי להם לחשוב שנית האם להפסיד לקוח עבור רווח חד פעמי.
6. אופציה אחרת - באם המוסך שלך בסדר סה"כ, והרגע השארת אצלם סכום נאה על טיפול, אתה יכול לבקש מהם לבוא לקראתך ולהתקין לך צמיג במחיר ממש שווה ("נגמר הכסף", מחכה למשכורת הבאה וכו'). כך הם גם יעמדו בחובתם להוציא כלי בטיחותי, וגם ישמרו עליך כלקוח. אם הם כבר הרוויחו עליך, נשמע לי לגיטימי לבקש שיצמצמו את הרווח (העצום) שיש להם על התקנת צמיג.