עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 21 מ 21

אשכול: Suzuki SV650 מהו הרעש שבוקע מהאופנוע כשאני מסובב את המפתח ל-On?

  1. #16
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    אגב, ע"פ וויקיפדיה ועוד כמה אתרים האופנוע שלו הזרקה.
    שמתי לב, ראה עריכות בהודעה הראשונה. לא רציתי למחוק את מה שכתבתי במקור, למרות שאולי זה רעיון יותר טוב כי מה שנשאר - מבלבל. אולי אערוך עוד כמה ימים.

  2. #17
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    116
    jack, לא הבנתי מה הסרטון מסביר לי. את העובדה שהזמזום מגיע ממשאבת הדלק אני יודע. השאלה שלי היא למה היא מזמזמת עוד לפני ההנעה.
    ההסבר שמדובר בבדיקת לחץ של המשאבה נשמע סביר בהחלט אבל לא מצאתי לזה סימוכין כלשהו. לכן אני שואל כאן

    "וערבבת יותר מרעש אחד. אולי זה מה שמרעיש כשאתה פותח דלתות במכונית - לא קשור לדלק, זה בונה וואקום בבלם. כי אין שום סיבה שבעולם להפעיל משאבת דלק כשאתה פותח דלת."
    בפיג'ו מדובר במשאבת דלק - בוודאות. וכאשר גססה ונסדקה גם הסאונד השתנה והפך "מתאמץ".
    Yamaha Tracer 9GT

  3. #18
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    מאוד מוזר העניין עם פג'ו, אבל אם זה וודאי - אפשר רק להתפלא למה המהנדסים שלהם חשבו שיש צורך להזרים דלק לפני שמישהו בכלל נכנס לרכב.

    הווידאו היה אמור להסביר שתוך כדי עבודת המנוע המשאבה תזמזם וזה צפוי, אבל הדרך שלה לבנות לחץ היא רק להיות בפעולה קבועה, כי הלחץ הזה נפרק די מהר.

    לגבי הזמזום של 2 שניות - עפי האתר הזה:
    http://www.aa1car.com/library/fuel_pump_diagnose.htm
    זה כדי שיוכלו להתניע מהר אם ממשיכים את סיבוב המפתח, ואם לא מתניעים - אז זה מפסיק ומחכה להתנעה.
    עפ"י התיאור למטה, דווקא יותר נכון להתניע בזמן שהזמזום הזה קיים.

    On most vehicles the pump is energized by the PCM via a relay. When the ignition key is first turned on, the PCM energizes the fuel pump relay for a couple of seconds so the pump will run to build up pressure. The PCM then shuts off the fuel pump relay (which turns off the pump) if it does not receive an rpm signal from the engine indicating the engine has started after cranking. The pump circuit also may be wired though an oil pressure switch and/or an inertia safety switch that kills the pump in case of an accident.

    זה הסימוכין היחיד שמצאתי בינתיים.

  4. #19
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    170
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    כתבת יפה, אבל ממש לא נכון. בעצם, הדבר היחיד שכתבת נכון זה שמערכת הזרקה דורשת לחץ דלק. הכלל בפורום הטכני גורס שאם לא יודעים - אז לא כותבים [עריכה - גם אני לא בדקתי אם לפותח השרשור יש קרב' או הזרקה, אז מגיעה לי עגבניה בחזרה - ].

    קודם כל, אצל פותח השרשור האופנוע בעל קרבורטורים ולא הזרקה [עריכה - זאת כן הזרקה]. תיכף יהיה ברור איך זה קשור לצליל.

    במערכות הזרקה הלחץ שנבנה הוא לחץ גבוה, ויש עליו דרישה להיות קבוע בזמן. אין שום דרך עם משאבה לשמור את הלחץ באמת קבוע - המשאבה לא יכולה להגיב לשינויים דינמיים ולהגביר\להקטין לחץ בהתאם. בגלל זה במערכות הזרקה עושים אחרת - המשאבה מייצרת הרבה יותר לחץ מהנדרש ויש שסתום שנפתח ומרוקן את עודף הלחץ בקווים של היזון חוזר למיכל הדלק - בעצם חלק מהדלק מסתובב כל הזמן הלוך-חזור. והמשאבה הזאת לא מפסיקה אף פעם, לכן הזמזום בכלים האלה הוא קבוע - מרגע שמדליקים את הכלי עד הכיבוי. (עריכה - ראה הודעה הבאה למשהו שיכול להיות קיים במערכות האלה ולהשמיע רעש התחלתי קצר).

    אבל אצל פותח השרשור הצליל מפסיק אחרי שתי שניות, בגלל שיש לו קרבורטורים [עריכה - יש לו הזרקה, ראה הודעה הבאה]. כל התפקיד של המשאבה בקרבורטורים - זה להשאיר את הכוסיות מלאות בדלק, היא עובדת בלחץ הרבה יותר נמוך ויכולה להפסיק ברגע שהכוסיות מלאות והשסתומים שלהן נסגרים, כי אין שום דרישה של לחץ קבוע - גובה הדלק יכול להשתנות די הרבה בקרב' (והוא משתנה, כפונקציה של עומס\מצערת\וכו') ואף אחד לא ירגיש. ו-2 השניות האלה בהתחלה זה מילוי חוזר של הדלק שעבר את השסתום בחזרה מהכוסית לצנרת מהפעם הקודמת שהמשאבה פעלה. הרעש של המשאבה הזאת שונה מרעש משאבת ההזרקה. תוך כדי הנסיעה המשאבה הזאת לא תפעל באופן קבוע אלא רק בזמן שנפתחים שסתומי הכניסה לכוסית הקרב' (הדלק מתרוקן וצריך להשלים אותו לכוסית).

    למשאבת הקרבורטורים - זה לא משנה אם מחכים את שתי השניות האלה או לא, כל עוד הכל תקין. זה מתחיל לשנות כשלא רכבו הרבה זמן על הכלי \ עשו טיפול ורוקנו את הקרב' מדלק \ וכו', ואז זה לוקח הרבה יותר מ-2 שניות כי זה ממלא הרבה דלק. אז באמת חשוב לחכות עד שהקרב' יתמלא במספיק דלק לעבודה יציבה.

    [עריכה] למשאבת ההזרקה - אם קיים - זה תהליך אתחול שבזמן שלו ההתנעה לא אמורה להתאפשר, אז זה לא אמור לשנות אם מניעים או לא. אבל אפשר למען הסדר הטוב לחכות שהכל יסתיים לפני שמניעים.





    אז הנה, יצא לי לפרט. רק חבל שזה קרה בגלל שהייתי צריך לתקן מישהו ולא בזמני החופשי והכיפי, וגם כ"כ מיהרתי לתקן שהייתי צריך מיליון עריכות בעצמי.
    ערב טוב,
    עכשיו שחזרתי מהעבודה יש לי זמן להשיב...
    ראשית אני מתנצל אם הטעיתי מישהו וכתבתי דברים שאינם ב100% מדויקים, חשבתי שאני יודע מה אני מדבר ורק רציתי לעזור.
    וביתר פירוט אגיב לפוסט שלך:
    1. את התופעה המתוארת אני מכיר היטב מהאופנועים המוזרקים שהיו ברשותי, ולכן הנחתי גם אצל פות"ש האופנוע מוזרק. אכן מגיע לך העגבניה
    2. באופנוע האחרון שהיה לי ללא הזרקה (בנדיט 1200 2K), לא היתה שום משאבת דלק שממלאת את הקרבורטורים. מיכל הדלק ממוקם ישירות מעל הקרבורטורים, כך שמספיק כח הכבידה בכדי להזרים את הדלק לכיוונם. ברגע שפותחים את ברז הדלק, במקרה של ברז מכאני כמו של pingel, או שיש יניקה מצינור הואקום של המאייד המחובר לברז הדלק, במקרה של הברז המקורי בבנדיט. כוסית הדלק מתמלאת כל הזמן מהכבידה, ומפסיקה להתמלא כשהמצופים הקטנים מגיעים לגבול העליון שהם כוונו אליו, שאז השסתום סותם את צינור הדלק מהמיכל. למיטב הבנתי כך זה פעל גם בדיוק בsv650 לפני שהיה מוזרק, לא היה שם שום משאבת דלק, ולכן זה לא יכול להסביר את הרעש.
    3. בקשר לתופעה המדוברת, של השתי שניות בהתנעה, אני קטונתי מלהיות מומחה. בסה"כ ניסיתי לשחזר מהזיכרון את מה שקראתי בספרו של Tracy Martin, ובקריאה נוספת מסתבר שההסבר שלי לא היה רחוק. אני מצרף פה את הפסקה המדוברת, וכן את כל הדף בנושא למתעניינים.
    4. בפעם הבאה אני ממליץ שלא תמהר לתקן מישהו באמצע העבודה, בעצבים (אלא אם כן זה נושא קריטי ובטיחותי). עדיף במקרים כאלה לחזור הביתה ברוגע, לבדוק את העובדות, ואז להגיב. סתם גרמת לי לרכב כל הדרך הביתה (כשעה) עם תחושה לא נעימה שהטעיתי מישהו, כשבעצם מסתבר שלא הייתי כל כך רחוק מהאמת...
    5. בברכה


    tracy_cover.jpg


    two_seconds.jpg


    full_page.jpg
    You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime" - Burt Monroe"
    KTM 790 Adventure R

  5. #20
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי pedelt צפיה בהודעה
    Jack, אותו רחש בדיוק קיים גם באופנועים ואפילו מכוניות מוזרקים.
    מה ההסבר במקרה כזה?

    Sent from my SM-N910C using Tapatalk
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    מוזר לי קצת העניין. בנינג'ה 250 הזמזום היה רק 2-3 שניות בסיבוב של הסווי'ץ ואז היה מפסיק וזה אופנוע הזרקה. ובשום כלי עם קרבורטורים (אופנוע או קטנוע) לא שמעתי זמזום כזה בסיבוב של הסווי'ץ.
    אגב, ע"פ וויקיפדיה ועוד כמה אתרים האופנוע שלו הזרקה.
    דרך יחידה שאני חושב שזה מסתדר זה אם הזמזום חוזר לאחר ההנעה ונשאר קבוע אבל לא שומעים אותו כי הוא נעלם מתחת לרעש המנוע.
    הרעש מגיע מרכיב שנקרא iac solenoid - יושב על גוף המצערת בהזרקת דלק (במכונית,טוסטוס או אופנוע קיים בכולם).

    זה בעצם שסתום שקובע כמה אוויר "עזר" (נכנס מתעלה עקיפה ליניקה הראשית) יכנס לגוף מצערת וברגע שעוברים ל on המחשב קובע כמה לפתוח או לסגור אותו בהתחשבות בנתוני סביבה ומנוע.
    השסתום נשלט על ידי מנוע צעדים וזה מה ששומעים.
    משאבת דלק עושה רעש קבוע וקשה לשמוע אותה.


  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643
    SV
    דור ראשון 99-02 קרבורטור (לא יובא לישראל)
    דור שני 2003- הזרקה
    הזמזום הזה קיים בכל פעם שמסובבים את הסוויצ' וזה היה נכון לSV שלי וגם לMT שבא אחריו, הנחתי שזה משאבת דלק אבל אפפעם לא טרחתי לאמת.

אשכולות דומים

  1. רעשי חריקה מהאופנוע - duke 390
    על ידי Loski בפורום פורום טכני
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 10-04-2017, 13:40
  2. הגדלת עוצמת הרעש מאגזוז פתוח
    על ידי ZeroCool בפורום פורום טכני
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 11-03-2017, 21:31
  3. מתי מגיע לארץ ה SV650 החדש של suzuki ?
    על ידי שלומי בפורום כללי
    תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 19-07-2016, 13:47
  4. נזרק לי הגלגל האחורי כשאני מוריד הילוך...
    על ידי lordfate בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 01-02-2016, 08:01

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO