אם אתה מצליח לקשור את השילדה, לך על זה!
רוב האופנועים שנקשרים בשרשרת, קשורים בגלגל האחורי. אני מצאתי שאפשר לקשור את ה-SV650 (עם שרשרת 12ממ) במוט אליו מצביע החץ. מי ידע לומר ולנמק מה עדיף?
החיסרון עם קשירת השלדה בכך שאם פוגעים בנקודת העגינה אפשר להרים את השרשרת ולנסוע
לא קשה למצוא נקודת עגינה שהיא חסונה יותר מהשרשרת (כל עמוד תאורה למשל).
קשירה לשלדה זה הכי טוב, למעט הקטע של פגיעה בצבע שלה.
אין חשיבות
לא ראיתי אופנוע שנגנב ללא ה"גלגל האחורי" . הרבה יותר קל לחתוך את השרשרת מאשר לפרק את הגלגל .
הסיכון בלקשור את השלדה היומיום ולפגוע בה (לעקם/לשרוט) גבוה מהפער תועלת של הקשירה כ"יתרון" ביחס לקשירת גלגל אחורי .
גלגל אחורי תמיד אפשר לפרק, לא בקלות כמו גלגל קדמי אך אפשרי.
להעביר את השרשרת דרך השלדה זה מונע מגנבים לפרק את השלדה ולגנוב לך את האופנוע אך לא מונע מהם לפרק את השרשרת ולגנוב את האופנוע.
נעילה דרך השלדה לפי דעתי מקטינה את הסיכוי של האופנוע להיגנב.
אלינה, כך נעלתי את האופנוע הקודם ובכל פעם בזהירות מבלי לפגוע בשלדה וחוץ מזה שהייתי מעדיך שיגנבו לי גלגל אחורי ולא אופנוע שלם.
לאחר מחשבה נראה שזה תלוי בעמידות נקודת העגינה. אם היא קלה להשמדה אז רצוי לקשור אליה גלגל אחורי ואם היא עמידה כי אז רצוי לקשור את השלדה.
למשל אפשר לאמוד את הקושי בהשמדת נקודת העגינה את מול הקושי לפרק גלגל: פירוק גלגל קל יותר- קשור שילדה. השמדת עוגן קלה יותר - קשור לגלגל