קריטי - לא, אבל זה מאוד קל לקרוע את ההברגה של הפלאג ולייצר לעצמך כאב ראש אסטרונומי, במיוחד אם אתה עושה את זה בפעם הראשונה. תשקול לבד אם זה שווה את הסיכון. העניין עם ה"לסובב עם היד" מאוד, מאוד לא מדויק ותלוי במצב ההברגה.
האם זה קריטי להשתמש בידית מומנט? קראתי שאפשר לסובב עם היד עד שלא ניתן ואז עוד חצי סיבוב עם רצ'ט. זו פעם ראשונה שאני אחליף את הפלאג לכן אני שואל.
קריטי - לא, אבל זה מאוד קל לקרוע את ההברגה של הפלאג ולייצר לעצמך כאב ראש אסטרונומי, במיוחד אם אתה עושה את זה בפעם הראשונה. תשקול לבד אם זה שווה את הסיכון. העניין עם ה"לסובב עם היד" מאוד, מאוד לא מדויק ותלוי במצב ההברגה.
ג'ק צודק מאה אחוז,בדרך כלל 13 ניוטון מטר שזה ממש קצת,וקשה להיות רגיש לדבר ביד
עם זה ידני אז זה ככה: לסגור עם כוח היד עד סוף ההברגה ואז עוד רבע סיבוב עם ידית
ואם משתמשים בידית מומנט עם מאריכים (קורה הרבה כי לפעמים קשה להגיע לפלאגים) אז לדעת שיש ההבדלים:
http://www.engineersedge.com/manufac..._extension.htm
יש הבדל במומנט עם אני סוגר עם מאריך או רק בוקסה בלי מעריך ?
וודאי: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E...9%D7%A7%D7%94)
ככל שהמאריך ארוך יותר צריך להוריד את המומנט יותר. בדר"כ זניח אם זה מאריך מאוד קצר. אבל אם לא, כדאי לחשב. יש לך מחשבון בקישור למעלה.
קיבלתי תודה ג'ק
בכיף.
רק להבהרה עם תמונה, להודעה הקודמת שלי, מתוך כאן:
כשמשתמשים במאריך ארוך\קצר\לא משנה איזה, מה שקובע זה המיקום של מרכז הציר שיוצא מהמאריך ביחס למיקום מרכז הציר של מפתח המומנט.
בתמונה המצורפת - זה מיקום של ADAPTER DRIVE CENTERLINE ביחס למיקום של WRENCH DRIVE CENTERLINE.
אם הצירים מתלכדים כשמסתכלים מלמעלה (שזה המצב בכל מאריך סטנדרטי, ארוך\קצר\איזשהו) - אז אין שום שינוי במומנט כי E=0 בנוסחה.
אם הצירים לא מתלכדים - זה בד"כ קורה רק עם מתאמים מיוחדים - רק אז צריך לחשב את ההבדלים.
אם הצירים לא באותו המימד (שזה המצב עם מאריך גמיש) - אז הנוסחה לא תקפה.