בכיף.
רק להבהרה עם תמונה, להודעה הקודמת שלי, מתוך כאן:
כשמשתמשים במאריך ארוך\קצר\לא משנה איזה, מה שקובע זה המיקום של מרכז הציר שיוצא מהמאריך ביחס למיקום מרכז הציר של מפתח המומנט.
בתמונה המצורפת - זה מיקום של ADAPTER DRIVE CENTERLINE ביחס למיקום של WRENCH DRIVE CENTERLINE.
אם הצירים מתלכדים כשמסתכלים מלמעלה (שזה המצב בכל מאריך סטנדרטי, ארוך\קצר\איזשהו) - אז אין שום שינוי במומנט כי E=0 בנוסחה.
אם הצירים לא מתלכדים - זה בד"כ קורה רק עם מתאמים מיוחדים - רק אז צריך לחשב את ההבדלים.
אם הצירים לא באותו המימד (שזה המצב עם מאריך גמיש) - אז הנוסחה לא תקפה.