ארגזי צד שיכולים להכיל קסדה שלמה יבלטו כל כך מהאופנוע שאתה תעמוד בפקקים בדיוק כמו מכוניות.
אישית יש לי ארגזי צד צרים של 22 ליטר וארגז אחורי של 48 ליטר בשביל הדברים הגדולים יותר.
שלום חברים,
הזמנתי לעצמי טרייסר 700 (ושוב תודה על ההמלצות וההכוונות).
אני מתלבט לגבי זיווד האופנוע, בהתחלה הייתי די בטוח שאני צריך גם ארגזי צד וגם ארגז אחורי, אבל בהחלט רוצה לוודא לפני שאני הופך את האופנוע למשאית.
הציוד שצריך להכנס:
1. קסדה שלמה.
2.מעיל רכיבה.
3. כפפות.
4. תיק מנהלים.
5.תיק ספורט בגודל בינוני.
6.אני משאר שגם מנעול דיסק.
ארגזי צד שיכולים להכיל קסדה שלמה יבלטו כל כך מהאופנוע שאתה תעמוד בפקקים בדיוק כמו מכוניות.
אישית יש לי ארגזי צד צרים של 22 ליטר וארגז אחורי של 48 ליטר בשביל הדברים הגדולים יותר.
Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650
אפילו ה 22 ליטר שלי מגבילים אותי לפעמים, רק אתה יודע עד כמה אתה הולך לנסות להשתחל בפקקים.
אם התשובה היא הרבה הייתי יורד מהרעיון של כאלה ארגזים.
Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650
ארגזי צד הולכים להפריע בנסיעה עירונית או בכביש בינעירוני עמוס וצפוף.
אני מתקין את ארגזי הצד אך ורק בטיולים, וביומיום מסתדר עם ארגז עליון גדול שמכיל את תיק הגב שלי.
בתיק יש לפטופ, מנעול דיסק וכו'.
כשאני יורד מאופנוע - במידת הצורך, ניתן לאחסן בארגז קסדה, מעיל קורדורה ומגיני ברכיים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הבנתי, אני לא משתחל בין הרכבים יותר מדי (יותר נוסע בשוליים).
בהחלט לא רוצה להרגיש כמו רכב, איך שהוא עם התחת השמן של סילבר תמיד הצלחתי להשתחל איפה שצריך... והייתי רוצה להאמין שזה יהיה אפשרי עם ארגזי צד... וארגז אחורי.
בכל מקרה לא מתכוון להגזים לגבי הגודל.
היו לי ארגזי צד 35 ליטר של GIVI. סבלתי מכל רגע איתם. בעיר בלתי אפשרי לרכוב איתם. יצא שהרכבתי אותם רק בטיולי סופ"ש וגם מזה נמנעתי. לדעתי ארגז אחורי גדול יחזיק את הקסדה (אם אתה מוכן להשאיר אותה בארגז) , המעיל והכפפות כשאתה לא רוכב, ואת התיקים שאמרת כשאתה על האופנוע.
הבנתי,
אני כן רואה לא מעט רוכבים על הכביש שמסתובבים עם ארגזי צד... בכל מקרה, אולי זאת התחלה טובה לנסות להסתדר עם ארגז אחורי בהתחלה ולהוסיף אם לא אסתדר.
אני מנחש שאתה צריך את המקום לתיקים כאשר אתה בתנועה ואז הקסדה והמעיל עליך. ולהפך. שזה אומר שצריך או את אלה או את השניים בתוך הארגז?
ארגזי צד מגבילים מעט בהשתחלות בין מכוניות, אבל לא יותר מידי: כי הם עוברים ברוב המקרים מתחת למראות של המכוניות - ככה זה לפחות באופנוע שלי. זה מקטין קצת את היכולת לזגזג בין המכוניות.
ל-givi יש ארגז אחורי מאלומיניום שיכול להכיל תכולת דירה ממוצעת. לא יודע אם מתאים לאופנוע ולתקציב שלך, ראיתי כזה על במוו.
תודה קובי.
דווקא באתר של GIVI יש הדגמה של האופנוע שלי עם ארגז כזה, וזה לא נראה רע, לפחות לטעמי.... למרות שהטעם שלי הוא לא מעודן בלשון המעטה... מבחינתי כל עוד לא מדובר על אופנוע ספורט טהור, אפשר לשים גם ארגז תנובה ירוק.
לגבי התקציב, לא רוצה להגיד שיש לי תקציב לא מוגבל , אבל בינתיים הזמנתי ארגז של GIVI ב 1.8... בכמה הוא כבר יהיה יקר יותר?
דרך אגב הארגז שהזמנתי הוא 56 ליטר, הארגז שעליו אתה מדבר הוא 58, מעניין אם זה הבדל משמעותי.YAMAHA MT-07 Tracer (16)_lato_DLM.jpg
מצרף תמונה של האופנוע שלי עם ארגז שאליו כנראה התכוונת.
יש לי על הקטנוע ארגז בנפח 52 ליטר, זה מצליח להכיל די הרבה.
אני מעלה שוב שאלה/תהייה שנשאלת קודם, האם אתה בטוח שאתה מתכנן להשאיר את הקסדה והמעיל בארגז? מעבר לזה שארגז חיצוני מטבעו גניב יותר וקסדה ומעיל סטנדרטים עולים כמו ארגז איכותי, קח בחשבון שלרוב הם יצטרכו גם איוורור (אם מהגשם בחורף או מזיעה בכל שאר הזמן) והשארתם בארגז אטום לא תעשה להם טוב. אני אישית משאיר בארגז רק דברים 'לא חשובים' כמו כיסוי, ציוד חורף (רק בחורף וכשהוא יבש), כלי עבודה. בארגז הפנימי של הקטנוע אני משאיר רק את הברכיות. בנסיעה מנהלתית אני שם את תיק העבודה בארגז הפנימי ביחד עם השרשרת והמנעולים. קסדה+מעיל+כפפות הולכים איתי לכל מקום.
אני מתכנן לפחות בחלק במהמקרים כן...זה כמובן שיקול של נוחות מול סיכון שיפרצו ויגנבו.
אני אתן דוגמא: פעם בשבוע אני מרצה באוניברסיטה... שזה אומר לעזוב את האופנוע... ללכת להרצאה, אחר כך לקפיטריה, אחר כך לשעות קבלה וכד'... במצב כזה בשטח אוניברסיטה אני מעדיף כמובן במיוחד בקיץ להשאיר בתוך האופנוע את הדברים ולא להסחב אתם חצי יום.
מצד שני לדוגמא אני מחנה את האופנוע לפעמים באיזורים הפחות סימפטיים של דרום תל אביב, אז אני אקח אתי את הדברים.
חשובה לי האפשרות להשאיר ולאכלס את זה באופנוע, כמובן שאצטרך להפעיל שיקול דעת מתי "הפרצה שקוראת לגנב מוגזמת".
לגבי האוורור.. אתה צודק לחלוטין, בדרך כלל אני לא משאיר בלילה את הקסדה+כפפות+מעיל באופנוע, או לפחות בסוף שבוע משאיר את הכל לאוורור במרפסת.
כמובן שמקום האחסון בקטנוע זה סיפור אחר לגמרי... בסילבר שהיה לי הייתי מכניס מתחת למושב תיק עבודה, שני תיקי ספורט (אגרוף תאילנדי זה כמות ציוד מסחרית) ועוד כל מני שטויות כי יש מקום... משחת נעליים, ג'ל
ואז נשאר ארגז של 52 ליטר מאחור... שבו הייתי ממשיך להעמיס.
אין מה לעשות אופנוע זה כבר סיפור אחר לגמרי.
אני אתחיל בינתיים עם ארגז אחרוי בלבד ונראה הלאה.
יצא לי לא מעט להיות במרכז עם cb500x עם ארגזי צד 30 ליטר לא סבלתי יותר מידי הרוחב שלהם לא עולה על רוחב המראות.
נכון לא יכולתי להשתחל כמו קטנוע שליחויות אבל זה לא היה נורא.