דעתי האישית, שנובעת מניסיוני וממסלולים שונים ומגוונים שעברתי והשפיעו על הרכיבה שלי, היא שרכיבה זה תחום שדורש תחזוקה אינסופית. לא רק רכיבה ספורטיבית אלא גם רכיבה יומיומית, ובכל מקרה יש קשר ישיר בין יכולת השליטה הטכנית של רוכב על האופנוע בתנאים סטריליים (מגרש, מסלול) לבין הבטיחות שלו על כביש ציבורי ברכיבה יומיומית.
לדעתי אתה בכלל לא מגזים בתכנית רב-שנתית, אלא הכי ריאלי שיש. מי שלוקח קורס-שניים וחושב שהוא למד וזהו - אמנם יפיק דבר או שניים מהקורסים, אבל לא יפיק את המקסימום ואפילו רחוק מכך. מה גם שהיכולת הטכנית נשחקת עם הזמן אם לא מתרגלים אותה ומשחיזים אותה. יותר מזה - אם עשית קורס או שניים ובעוד זמן מסוים, נגיד שנה, אחרי שהטמעת את החומר שלמדת ותרגלת אותו, תעשה שוב את שני הקורסים - אתה תגלה דברים חדשים שלא שמת אליהם לב בסדרת הקורסים הראשונה כי הראש שלך לא הצליח לקלוט כל כך הרבה וזה פשוט עבר לידך.
אז כן, בהחלט לעשות תכנית רב-שנתית שכוללת קורסים ואימונים. אחת לשנה-שנתיים לעבור סדרת קורסים, ואם זה אפשרי - אחת לחודש לעשות אימון. זה יכול להיות אימון בבית ספר כזה או אחר לרכיבה מתקדמת וזה יכול להיות אימון מגרש עם חברים. העיקר להשקיע את הזמן בתרגול טכני על מסלול סטרילי. לקחת אימונים קבועים בבית ספר לרכיבה מתקדמת זה לא זול, אבל לעניות דעתי זה שווה את הכסף, למי שיש, ובוודאות מלאה משפר את הרמה גם בטווח הזמן המיידי וגם לאורך זמן.