ציטוט נכתב במקור על ידי tomado צפיה בהודעה
אני מחפש אופנוע נחמד, 300 סמ״ק לרכיבה עירונית ובין עירונית.
עשיתי מבחן על ה-z300 והוא בסה״כ דיי טוב, הבנתי גם שמאוד אמין.
יצא עכשיו ה-duke 390 החדש והאמת הוא נראה ממש טוב, אבל אני מודה שאני קצת חושש כי רצות שמועות ש-ktm פחות אמינים.
בנוסף, יצא עכשיו ה-versys 300.

על הדיוק והורסיס עוד לא עשיתי מבחן אבל אני אעשה בקרוב. בכל מקרה רציתי לדעת מה אנשים פה חושבים? איך האופנועים האלה (לפחות ממה שאתם יודעים כי חלקם חדשים)? האם ל-ק.ט.מ. באמת יש בעיות אמינות או שזה חרטא?
היה לי ניסיון עם ה-200. היה לאקסית שלי כזה.
אני מניח שה-390 לא שונה בהרבה.
נקנה עם 23 אלף ק"מ אחרי אוברהול מנוע (היה כלי הדגמה של היבואן בעברו), נמכר אחרי שנה עם 29.
בעיות שאני יודע עליהן:
1. האופנוע עובד חם מאוד. חובה להקפיד על מפלס נוזל הקירור, להשתמש בנוזל איכותי ככל הניתן, לדאוג למילוי נכון ללא פקקי אויר ולדאוג לניקיון החיצוני של הרדיאטור.
2. חיישני הדלק מתים (לפחות בדגמים המוקדמים). החיישן נמכר ביחד עם המשאבה, ועלות ההחלפה כ-2000 שקלים. אפשר לחפש פתרון יצירתי לתיקון החיישן, אפשר פשוט לנסוע ללא חיישן דלק, ולמלא לפי מד קילומטראז'.
3. חלק נכבד מהכלים עוברים חיים קשים אצל צעירים מתלהבים. ראיתי כלים עם 10 אלף ק"מ, שההזנחה (והקריעה) כבר נותנת בהם את אותותיה. לבדוק היטב את איכות התחזוקה, סגנון הרכיבה ועבר תאונתי.
4. נסיעה "על המנתק" לא מטיבה עם שום מנוע. במקרה של מנוע קטן, רוכב חסר רחמים יכול להיות שם לאורך זמן בלי להיהרג ולגרום למנוע נזק רב - שוב, לבדוק ממי רוכשים.
5. החבר'ה בהודו עם ה"כבישים" שלהם מתלוננים שהג'אנטים שבירים, ואפשר לפוצץ אותם בכניסה מהירה לבור. לא שמעתי על מקרים כאלה בארץ.

פרט לזה - אופנוע מגניב וכיפי. במחיר שבו בוא משווק - קניה מעולה.