המחירים משתנים בין דגם הכלי ולאופי העבודה, בחלק מהמקרים נדרש להחליף או לשפר חלק מהמכלולים (ברוב המקרים מדובר בשינויים מינורים, Air filter, Exhaust' sprockets etc...)
המחירים מתחילים באזור ה$300 ומטפסים למעלה בהתאם לדרישות.
לגבי אמינות וחיי מנוע, רוב השיפורים הם לרוב התאמה של הכלי לחלקים שהוחלפו, לדוגמא, מי שהחליף פילטר אויר באופנוע שלו לא ירגיש הבדל משמעותי בשיפור אלא אם כן נעדכן את התוכנת ניהול מנוע שלו ו"נודיע" שכעת מתוקן פילטר אויר משופר שיכול להכניס כמות יותר גדולה וביותר מהירות לתא הבעירה.
זאת אומרת שהשיפור הוא לא בהכרח לסחוט עוד מהמנוע ולאמץ אותו אלא לעשות לו התאמות, התאמות לסוג הדלקיםת אקליםי תקנות זיהום אוירי אופן שימוש מטרת שימוש וכו'...
לעוד אינפורמציה תוכל לקרוא את ההסבר הנ"ל, זה הסבר שכתבתי שמתייחס למכוניות אבל זה על אותו משקל,
הסבר:
יצרני הרכב משקיעים המון זמן וכסף בפיתוח מנועים, כל יצרן מנסה לבנות את המנוע הכי טוב (למטרה) משאר היצרנים כדי להיות יותר טוב משאר היצרנים וכדי למכור ברחבי בעולם כמה שיותר משאר היצרנים.
בזמן הפיתוח היצרן צריך לעמוד מול מגוון נתונים שצריך לקחת בחשבון, כמה דוגמאות:
- תקנות מיסוי - במדינות מסוימות בעולם גובה אחוז המיסים על רכב נקבע על פי כ"ס ונפח מנוע ושאר נתונים הגורמים לרכבים "חזקים" יותר להיות גם יקרים יותר.
- תקנות פליטת פיח (זיהום אויר) - קיימות מדינות בעולם ששוטר עשוי להוריד את הרכב מהכביש בשל פליטת עשן, מנגד קיימות מדינות (לצערנו) ללא פיקוח על נושא זה בכלל.
- אקלים - אחד הנתונים החשובים בפיתוח מנוע, האקלים שהמנוע מתמודד איתו, מזג אויר חם, קר, יבש, לחות, טמפרטורות קיצוניות, שיוני קיצוני.
- מיקום - מקומות גבוהים, נמוכים, לחץ אטמוספרי, דלילות/צפיפות אויר.
- סוגי דלקים - סוגי דלק משתנים, אם זה איכות בנזין וכמות האוקטן הנורמאלי (בארה"ב הבנזין הסטנדרטי בתחנות הוא 85, היקר ביותר 91), דלקי דיזל (סולר) באיכויות ברמות שונות לגמרי מרמות דילול לא תקינות ועד צפיפות קרסין מוגזמת.
- מכירות - המון יצרנים משתמשים בתוכנות ניהול מנוע שונות כדי למכור יותר ביותר, אותו רכב עם אותו מנוע במדיוק דגם אחד מפיק 120 כ"ס ודגם אחד מעל שעולה קצת/הרבה מפי' 170 כ"ס, אותו מנוע בדיוק עם תוכנת ניהול מנוע שונה מפיק יותר, נמכר ביותר, פתרון מאוד יצירתי מצד היצרנים כדי למכור ביותר, כדרך אגב, השיטה הזו פותחה על ידי מרצדס וקיום משמשת את מרבית יצרני הרכב הגדולים בעולם.
סיבות אלו ועוד רבות גורמות ליצרני הרכב להגיע להמון פשרות בפיתוח המנוע כדי לכסות שוק יעד רחב יותר, המון נתונים שצריכים להלקח בחשבון מביאים המון פשרות בפיתוח המנוע מה שמביא מנועים מסויימים להיות בעלי המון פוטנציאל לא מנוצל.



ציטוט ההודעה בתגובה