אני לא ניסיתי, אבל פרסומת של polytron מרשימה
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
בתקופה האחרונה יש לי בעיות הנעה כנראה מהקרבורטור
בשום טיפול לא שמו לי תוסף דלק או תוסף שיסיר אתה הפיח והלכלוך מהקרורטור וממערכת הדלק
רציתי לדעת איזה תוסף מומלץ ומתאים לגיורד 125?
אני לא ניסיתי, אבל פרסומת של polytron מרשימה
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
נתחיל בזה שאבקש ממך וגם ממי שענה מעליי לכתוב עם סימני פיסוק, וחוקי הפורום אמורים להבהיר את זה. נקודות בסוף המשפט אינן רשות, אלא חובה.
נמשיך בזה שהיה על תוספים דיון ארוך בפולגז בפורום הקודם. תוסף לא "מנקה לכלוך", הוא ממיס אותו, והלכלוך הזה הולך למקומות אחרים במערכת ויכול גם לעשות נזק - לסתום פילטרים וכו'. הנקודה הראשונה שבה התוסף הזה מתחיל לעבוד היא מיכל דלק, ובד"כ הוא מלא לכלוך - ואם מוסיפים תוסף, הלכלוך הזה מומס ונכנס למערכת הדלק, מכאן הנזק האפשרי שבשימוש בו. לכן תוסף דלק אינו תחליף לניקוי קרב', ולכן גם לא שמים אותו בטיפולים.
תודה על ההבהרה החשובה הזאת. שמעתי על כך, שתוסף יכול לגרום לבעיות, אבל ללא נימוק שכזה. עכשיו הכל יותר ברור.
אשתדל להקפיד על ניקוד. קשה עם הסלולארי בגילי המופלג למצוא נקודה... סליחה.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
אם כבר ציינתי את הצדדים השליליים של התוספים, אציין גם את הצד החיובי:
אם המערכת נקיה יחסית, בדגש על מיכל הדלק (בכלי חדש יחסית, למשל), והלכלוך העיקרי הוא פיח על ראש המנוע ועל הבוכנה בתא השריפה - התוסף כן יכול לעזור.
תוסף זה לא אבקת פיות (למרות ההבטחות ע"ג האריזה). כדאי לנסות לפתור את מקור הבעיה
מה קורה במערכת ישנה עם קרבורטור? בהנחה שמיכל הדלק נקי מבפנים, יש מניעה להשתמש בתוסף?
שאלה נוספת, לגבי תוסף לשמן. האם יש מניעה ואיזו?
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
אם המערכת נקיה יחסית - אין מניעה להשתמש, אבל אז גם התועלת מוטלת בספק. צריך גם לזכור שהתוסף לא עובר במעברי אויר שנוטים להתלכלך, וזה גם מגביל את יכולות הניקוי שלו - אם מנסים לפתור בעיה כשהחשד הוא לכלוך בקרב', התוסף מכסה רק חצי בעיה מלכתחילה.
תוסף לשמן זה רע. בעיקר בגלל שהתוסף הכי טוב שאפשר לקנות לשמן זה שמן חדש ולהחליף - ולזה אין תחליף, השמן מתבלה עם הזמן. אבל יש עוד סיבות, כמו אי תאימות אפשרית בין התוספים שבשמן לבין מה שהתוסף מכיל, וכו'. לעומת תוספי דלק, להם יש לפחות קצת תועלת אפשרית, לתוספי שמן אין תועלת. בכסף של שמן + תוסף תמיד אפשר פשוט לקנות שמן יותר טוב. ורוב רובם של תוספי השמן מכילים חומרים מונעי חיכוך שבאופנועים עם קלאץ' רטוב גורמים להחלקת הקלאץ', זמנית על החלפת השמן הקרובה במקרה הטוב וגורמת לצורך להחליף דיסקיות קלאץ' במקרה הרע. בקטנועים זה לא בעייתי, מכיוון שבקטנועים (או לפחות ברובם המוחלט) אין קלאץ' רטוב.
באופן כללי, כל שוק חלפי הרכב מלא בכל מיני "תוספים" ו"תוספות" שאמורים לשפר פלאים דבר כזה או אחר - בד"כ הספק, צריכת דלק או עוד משהו כזה שקל לתרגם לכסף. בסוף, ברוב המוחלט של המקרים מה שקורה זה תרגום של רצון לחסוך עבודה וחוסר ידע של אנשים לכסף של מוכרים ולא הרבה מעבר לזה.
Jack
הייתה לי מיצובישי לנסר שנת 94 113 כוח סוס היו עליו מדבקות לחץ וגיר ידני.
בטסט הוא לא עבר בגלל" זיהום אוויר" .
הלכתי קנית איזה K44 או משהו דומה הובפתי למיכל דלק נסעתי שבוע והופה עברתי טסט (זיהם פחות והיה בתווך הנורמאל).
אז אני יכול לומר אך ורק מנסיוני הדל . תוספי דלק מעברים אותך טסט.
היה ברשותי XR650 נבלה ועייף. הכנסתי תוסף שמן ולדעתי זה דחה את האוברול שהייתי צריך בעוד כ 5000 ק"מ.
זה ממש לא תיקן את הבעיה! פשוט האופנוע המשיך לנסוע שללא התוסף הייתי עוצר הרבה לפני.
בעיקרון אתה צודק אופנוע חדש לא צריך תוסף דלק\שמן.
יש מקרים בהן ה"פרסומות" עובדות. צריך לדעת מתי להשתמש ומה התועלת\נזק אפשרי.
מחזק לגבי תוסף לשמן, דווקא בקטנועים - שם אין קלאץ' רטוב ולא נגרם נזק, מה שכן יש זה ציפוי סמיך וטוב למייסבים ובקטנועים עם נטיה לאכילת שמן זה בהחלט מאריך חיים למנוע
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
למיטב ידיעתי, לאופנועים (עדיין?) לא עושים מבחני זיהום אויר. אם היו - הייתי אומר שתוספי דלק עוזרים לעבור אותם. איך? בגלל שהם מנקים את הפיח בתאי השריפה, ואז זה כבר ציינתי. כמו כן, במכוניות, עם פילטרי דלק גדולים וקווי הזנה גדולים, יש הרבה פחות רגישות ללכלוך שבא ממיכל הדלק - שזאת הבעיה העיקרית של התוספים האלה באופנועים, שרובם גם לא מצויידים בפילטרי דלק. ולמרות זאת, כשצריך לנקות מזרקים - לא עושים את זה עם תוסף במיכל, אלא מחברים אותו לקווי ההזנה ישירות, עוקפים את המיכל.
לגבי תוסף שמן - זה לא יוצר שום "ציפוי סמיך" על שום דבר, זה פשוט מעלה את הסמיכות של השמן. כמו להשתמש בשמן פחות דל. כן, כשהמנוע על סף אוברהול - לשים שמן סמיך יותר יעזור לו למשוך עוד טיפה. לכלי חדש לשים שמן סמיך יותר יגרום ללחץ גבוה בקווי הזנת השמן ועומס מיותר על משאבת השמן, ואם מגזימים - אז זה לא עומד בקצב אספקת השמן לחלקים השונים של המנוע ויכול לעשות נזק.
ומה שעוד יש בתוספי שמן - זה תוספים מונעי חיכוך, מולי בצורותיו, ועל זה כבר כתבתי. בקטנועים זה מועיל, לאופנועים זה מזיק (למי שיש קלאץ' רטוב), שווה? לא בהכרח, אבל זה כבר לא מדעי, זה שיקולים אנושיים סובייקטיביים. וחשוב לדעת - זה לא "בונה מחדש" שום חלקים ושום נעליים (כי יש פרסומות שאומרות את זה).
סליחה על הבוטות, אבל יש לך כשל רציני בהסקת המסקנות.
מקרה 1 - נניח שאכן עברת טסט בגלל התוסף, ולא בגלל שבפעם השניה שבאת לא בדקו כמו שצריך. זה רק מעיד את מה שאמרת - תוסף דלק עוזר לעבור טסט. זה לא אומר שהוא טוב למנוע ויכול להיות בהחלט שהוא רע למנוע וטוב לעבור טסט. האם תמליץ להשתמש בו?
יכול להיות שאם היית שם אקונומיקה או סתם מים בדלק היתה פחות פליטה של גזים והיית עובר טסט. זה עדיין לא אומר שכדאי לערבב מים בדלק.
מקרה 2 - אתה אומר שלדעתך זה דחה את האוברול. אין לך שום דרך לדעת אם זה נכון. למה אתה מניח שזה דחה את האוברול? אתה בעצם אומר - ההוכחה לכך שתוסף שמן עוזר היא שאני מאמין שהוא עוזר.
גם מזרקים לא מנקים כשהם מורכבים על המנוע, יש תהליך מסודר מאוד שכולל בדיקה וניקוי.
https://www.youtube.com/watch?v=ZJmdvoZ83hY
כן, יש מקומות שעושים את זה בארץ והתהליך הזה יעיל מאוד מניסיון אישי.
אני רק אמרתי שצריך לדעת להתעסק עם התוספים הללו ויש מקרים בהם הם מועלים.
ברוב המוחלט של המקרים הנזק גדול מהתועלת.
אבל כפי שנתתי 2 מקרים בהם תוספי שמן\דלק "עזרו" לי להעביר את התקופה.
זה בטוח לא מסדר\מתקן כשל מכני
רק אמרתי שיש להם מקום על המדף לצרכים ספציפיים.
את הלנסר לקחתי לאותו מכון לבדיקה ובדקו רק זיהום אוויר. אז במקרה זה זה בוודאות עזר לי לעבור את הטסט.
את ה XR הישן והחבוט הצלחתי למשוך עוד קצת (היה צריך רינגים) בגלל שסמיכות השמן עלתה ואכן היו כנראה מאמצים גבוהים יותר על שאר מכלולי האופנוע.
אבל לבוא ולומר שהתוספים הללו הם שקר\ועבודה בעניים ולבטל את יעילותם לא בטוח.
צריך לדעת מה עושים ולמה להשתמש.אבל יש מקרים בהם ניתן להשתמש.
דוגמא למקרה שתוספים לא הועילו.היה לי טויוטה פראדו דיזל ב 250 אלף ק"מ עשיתי מזרקים... זיהום אוויר .שום תוסף לא עזר לתיקון התקלה.
לקחתי למוסך שמתמחה במזרקים .כמובן הורידו את המזרקים מהרכב לניקוי ותיקון (4000 ש"ח)
תוסף יכול לשפר את הערכים של בדיקת מזהמים מאותו רגע שהוא מוסף אין צורך בשבוע וזה לא בגלל שהוא מנקה הוא פשוט עוזר לבערה יותר הומוגנית (לא בטוח שזה המינוח הנכון) ואיתה הערכים משתפרים.