היה שרשור דומה לא מזמן...
המסקנה שם הייתה שאויר לא יכול לנעול את הקאליפר אלא להפך.
עודף נוזל/בוכנות מטונפות בקאליפר?
מדובר בבלמים של סוזוקי 600F
דיסקים הוחלפו לפני 1000 ק"מ לסט סיני ולפני 5 ק"מ רפידות הוחלפו לסט איכותי (AKA לא סיני)
משאבת בלם קדמי נלקחה מימאהה Tmax 2007
שטיפה ע"י נוזל בלם חדש בוצעה לפני 1000 ק"מ (עם החלפה של כל הנוזל במערכת כמובן)
לאחר החלפת הרפידות הוצאתי את האופנוע לנסיעת מבחן ואחרי כקילומטר האופנוע התחיל לאבד כוח
מסתבר שהבלמים הקדמיים ננעלו והדיסקים התחממו,גוון כחול אפור של סעפת טיטניום
לאחר כחצי שעה של המתנה בצד הדרך הבלמים השתחררו מעט וצלעתי חזרה הביתה.
היום הוצאתי את הרפידות ושייפתי כחצי מילימטר מכל אחת (על משטח זכוכית מפולס כמובן)
הן החליקו חזרה למקומן בקלות אך עדיין לאחר שימוש אינטנסיבי בבלמים (נסיעה של כ5 דקות בכביש מלא בפסי האטה) הבלמים התחממו שוב ונתפסו
מה יכול לגרום לכך?
אציין שכשהבלמים קרים הגלגל הקדמי מתגלגל ללא כל התנגדות.
האם אוויר במערכת יכול לגרום לתופעה זאת?
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
היה שרשור דומה לא מזמן...
המסקנה שם הייתה שאויר לא יכול לנעול את הקאליפר אלא להפך.
עודף נוזל/בוכנות מטונפות בקאליפר?
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
עודף נוזל-לא
בוכנות עברו ניקוי לפני שנדחפו חזרה למקומן.
תוכל לכוון אותי לשרשור ההוא?
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
ליד בוכנת הבלם יש בורג כיוון שבאמצעותו קובעים את הלחץ שמפעילה
הידית על הבוכנה. לא להתבלבל, אני לא מתכוון לקביעת המרחק של הידית, אלא על הבורג/פין שלוחץ על הבוכנה.
במידה והוא מכוון פנימה מדי הוא יכול לגרום לתופעה הזאת.
תבריג אותו מעט החוצה ותראה מה המצב.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
במידה ולא הצלחתי להסביר עצמי מספיק טוב, אצלם מחר בבוקר באופנוע שלי.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
אודה לך מקרב לב,בכל מקרה אני לא אגיע לאופנוע שלי עד מחר בערב..
זאת המשאבה וידית שיש על האופנוע שלי: http://www.ebay.ie/itm/2009-reg-Yama...kAAOSwEzxYPvBJ
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
שמחתי לראות שעוד מישהו מכיר את התופעה (שעיר - ח"ח). אסביר מה היא.
מה שיכול לקרות ומה ששעיר בגב"ב חווה - זאת נעילת בלמים כשנוזל הבלמים המתפשט מחום לא יכול לחזור למיכל שלו מהצנרת, ולכן הוא דוחף בוכנות עד הנעילה.
הסיבה היא - יש נקודה קטנה מאוד שדרכה הנוזל יכול לעבור מהמיכל לצנרת וחזרה, הנקודה הזאת נסגרת ע"י שסתום של הבוכנה כשלוחצים על ידית הבלם, ממש בתחילת המהלך. אם הידית כל הזמן טיפונת לחוצה \ לוחצת על פין המשאבה בגלל שהיא לא ממוקמת טוב - החריר הזה, הנקודה הזאת נסגרת, ואין לנוזל הבלם לאן לעבור כשהוא מתפשט - ואז הוא מתפשט ולוחץ על הבוכנות, מה שמוציא עוד יותר חום וגורם לו להתפשט עוד יותר, וחוזר חלילה עד הנעילה.
דבר ראשון מומלץ לבדוק תקינות עבודה של הקליפר, סביר שמשהו נתפס לך והרפידות פשוט לא מרפות.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
בבקשה
תמונה בורג כיוו.jpg
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
בורג עם ראש מעוגל שלמעשה
מתרגם/מעביר את הלחיצה על ידית הבלם ללחיצה על הבוכנה.
סגירה של הבורג מצמצמת חופש בין הפין והבוכנה.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
תיקון קטן: לא ראש הבורג מעוגל אלא הקצה שלו.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.