אתה מדבר יותר על תגובה בלי זמן תגובה...כל עוד עשית מעשה ויצא בסדר הכול טוב.....משער שבמהירות יותר גבוהה היית נפצע או שמראש לא היית קופץ מהכלי..
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
אהלן
רוצה לשתף במשהו שקרה לי לפני כמה שנים
נסעתי עם הקטנוע, נכנסתי לתחנת דלק וכנראה עליתי שם על כתם שמן/דלק או משהו. יצאתי משם וישר לקחתי בצומת פנייה ימינה
הקטנוע התחיל להחליק וליפול לצד ימין (מהירות נמוכה כמובן, אולי 20 קמש).. בלי יותר מדי חשיבה ישר קפצתי ממנו (ימינה) תוך כדי שאני ממשיך להחזיק אותו ורץ יחד איתו, מרים אותו חזרה ועוצר עם הבלמים.
עכשיו השאלה היא
1) האם התגובה שלי הייתה - מטומטמת/חסרת אחריות/הגיונית איכשהו בהתחשב בסיטואציה במהירות הנמוכה וכו?
2) איך כן כדאי להגיב במצב כזה ובמיוחד אם זה קורה במהירות גבוהה יותר? אני מניח שהאינסטינקט שלי יהיה לקפוץ (בלי לנסות לדאוג לקטנוע/אופנוע יותר מדי מה גם שהקטנוע מאוד קל יחסית) מצד שני לקפוץ במהירות של 40 קמש או יותר זאת אופציה גרועה ואני מניח שצריך במצבים כאלה ללכת נגד האינסטינקט דווקא בקיצור, מה עושים במצב הזה כדי למזער נזקים? (קודם כל נזקים בגוף, אחר כך לכלי)
אתה מדבר יותר על תגובה בלי זמן תגובה...כל עוד עשית מעשה ויצא בסדר הכול טוב.....משער שבמהירות יותר גבוהה היית נפצע או שמראש לא היית קופץ מהכלי..
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
כמו שאמרו מעליי. אין יותר מדי מה לעשות כשמדובר בתגובה אינסטינקטיבית של שברירי שנייה.
בכל מקרה אם זה עבד כנראה שמה שעשית היה מוצלח ובסדר לא??
אני אישית כשאני נכנס להחלקה עם קטנוע בדר"כ ברפלקס בועט ברצפה בצד של ההחלקה (תלוי על איזה כלי לא על כולם אפשר ולא על כולם זה נכון).
אמרו לי הרבה שזה לא טוב ויום יבוא ואני ישבור ככה רגל... בינתיים זה עובד יופי.
מהניסיון הקצר שיש לי על אופנועים, כשאתה מחליק במהירות אין לך באמת זמן להגיב ולפני שהספקת להבין בכלל שאתה הולך להחליק אתה מוצא את עצמך על האספלט.
אבל אולי אני סתם שוקיסט.
Sent from my T5 using Tapatalk
זה לא קשור לשוקיסט. יש הרבה תאונות שבאמת קורות בשבריר השנייה ואין שום אפשרות לעשות שום דבר. למשל לאוסיידים בפניות חדות עם אחיזה ירודה.
ויש הרבה פעמים שמרגישים יפה את הגלגל מתחיל להחליק ויש זמן לתקן.
העיקר שיצאת בסדר ואף אחד לא נפגע, אז כנראה שפעלת נכון
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual