ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
נראה לי שלא. So?
כבר 120 שנה אנשים רוכבים בלי ABS, ומסתדרים.


שילוב של 2 פאקטורים, את המשקל בינם תחלק לבד לפי מה שנראה לך.
1. היצרן מסתמך על שימוש בשמן סינטטי מלא, איכותי ויקר, שמחזיק בתכונות המקוריות שלו לאורך זמן. כמו כן - בדגמים מסויימים, כדי להגדיל את המרווח מתכננים עוקה שמכילה יותר שמן, ואז הוא מחזיק יותר זמן. לא בטוח שזה המקרה ב-XEVO.
2. מרווח טיפולים גדול הוא פאקטור שעוזר למכור. לכן, היצרן מותח את המרווח כמה שאפשר ועוד קצת, מתוך הנחה שגם אם יהיה בלאי מואץ עקב שימוש בשמן לא טרי - זה יבוא לידי ביטוי אחרי שתיגמר האחריות, וזאת לא תהיה בעיה שלו.

אני מאמין שהסעיף השני קרוב יותר למציאות. אולי בתנאים אידיאליים ובשימוש מתון מאוד אכן השמן ב-XEVO עובר 10 אלף ק"מ ועדיין שמיש, אבל קשה לי להאמין שבשימוש ממוצע הליטר וקצת שמן שיש במנוע הזה שומר על תכונותיו למשך כל התקופה.
אי לכך ובהתאם לזאת, אם הייתי בעלים של XEVO - הייתי מחליף שמן סינטטי מלא כל 5 אלף, כדי להיות בטוח שאני מקבל את כל אורך חיי המנוע האפשריים, ולא גורם לבלאי מואץ. נשמע לי כמו מחיר די נמוך לשלם על ראש שקט.
תודה על התשובה
האמת שדיברתי על ה BEVERLY 350 , ששם המרווח הוא גם 10K
אז מה שאתה אומר לי שבקטנוע פשוט כמו VS125 שצריך להחליף שמן כל 4000, אם אני ישימו שמן הכי איכותי ויקר שיש הוא יחזיק הרבה יותר? אבל גם ככה לוקחים על הטיפול קטן 300 שקל (שכולל לדעתי רק שמן ואולי ניקוי פילטרים) לדעתי זה כולל שמן איכותי (זה מוטול, לא זוכר באמת לגבי רמת הסינתטיות)
לא שזה משנה אני איתך בדעה של להחליף שמן כל 4-5 כי זה לא יקר במיוחד ושומר על המנוע, סתם מתוך עניין
בקיצור אתה אומר שפיאג'ו משקרים וסאן יאנג לא? (או בעצם, עופר אבניר ומטרו )