אם נתייחס לשימוש עירוני אז כן במקרה שלי (עצוב לי להודות) זירו יעשה את העבודה הכי טובה (ממוצע של 14 קילומטר ביום).
אבל תכלס כמה עולה הטסלה?
כמה זמן המצבר שורד וכמה יעלה להחליף?
כמה זמן לוקח "לתדלק" את המצבר (טעינה כמובן )?
כמה שנים רכב חשמלי יהיה בשימוש עד שיגרטו אותו?
ורק לצורך העניין מבחינת פסולת איכות סביבה וגריטה - מוצרי העבר החל ממכונות כביסה, צעצועים,טלוויזיות וכמובן מכוניות היו ניתנים לתיקון ובשל העלויות שלהם אף הייתה עדיפות.
חלקי פנים היו מכניים ולא אלקטרוניים כך שלוח "פיקוד" היה הולך פשוט היו מחליפים את החלק או מתקנים באמצעים פשוטים( כמו שאבא שלי היה אומר אסור לזרוק יהיה לזה שימוש אחרכך).
כיום עם כל האלקטרוניקה מגיע שלב בו הרכב כבר לא שווה את ההשקעה בחלק התחליפי והרכב ילך לגריטה מאחר ואלקטרוניקה לא ניתנת לתיקון ( לרבים מאיתנו לפחות).
בנוסף פגושי פלסטיק ( כנפיים מכסה מנוע ושאר חלקים )לעומת מתכת שניתן היה ליישר בשונה מהפלסטיק שלא אחת נשבר וואז מכליפים רבע רכב ( ממשיך ונהיה חלק מהכנף)
בנוסף הוזלה תביא לעלייה בכמות כלי רכב ואיתה עלייה בגריטה ( אני בעד הוזלה - אני מתייחס להיבט האקולוגי) כי כמובן לא יהיה שווה לתקן.
אני עדיין טוען שהתירוץ האקולוגי הוא לא נכון מאידך לגבי משאבים ( נפט) אכן יגיע היום שהוא יגמר ונצטרך מקור אנרגיה חלופי.
מי אמר תא דלק (מימן).
במישור האישי אני תקוע חזק בסוף שנות ה80 תשאלו את אישתי היא טוענת שטרם התבגרתי למרות שלא ירחק היום וישלחו גם אותי לגריטה :-)
מוסיף לדיון:



ציטוט ההודעה בתגובה