בעיר מרכזית מודרנית כבר עכשיו לא צריך מכונית פרטית...
בעיר מרכזית מודרנית כבר עכשיו לא צריך מכונית פרטית...
בגדול מסכים עם רוב מה שכתוב בכתבה, רק לא חושב שזה יקרה כל כך מהר. בעיקר בגלל בעיות רגולטוריות שהלובי ההכי חזק בעולם (יצרני רכב\חלקים\נפט וכו') יפעילו על כל ממשל בכל המדינות.
אין סיכוי אפילו קטן שזה יקרה עוד 5 שנים.
אני מאמין שהאוטומציה תיכנס לחיינו בשלב כל שהוא ( ולא בטוח שאני מרוצה מזה).
לגבי הנעה חשמלית נכון לרגע זה על סמך מה שאני מסיק מקריאה פה ועוד פורומים שכרגע רכב חשמלי הוא מזהם יותר ( בלאי המצברים ובמקרה של כלי הרכב ההברידיים בשלב מסויים כבר לא יהיה שווה להחליף מצבר והרכב ילך לגריטה בניגוד למכוניות של "פעם" שנועדו לשרוד - ובמחשבה שנייה מכונות כביסה טלווזיות שהיו מחזיקים עשרות שנים) ומבחינת טווח הנסיעה אינו מספק.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
1. למיטב ידיעתי זה לא נכון
http://shrinkthatfootprint.com/electric-cars-green
2. 500 ק"מ זה לא מספיק טווח?
Tesla Model 3 production specs revealed: up to 310 miles range, 140 mph top speed
https://electrek.co/2017/07/29/tesla...pecs-revealed/
אז בואו ניתן בגז עד שאפשר!
אה, סליחה...
טעיתי בפורום.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
נראה לי שאפשר להניח את הטיעון הזה בצד, הוא כנראה לא רלוונטי יותר.
טסלה 3 \ S נוסעות טווחים של עד 500-600 ק"מ לטעינה ואנחנו עוד רק בתחילת הדרך עם הסוללות. יש ביו-טיוב סרטונים רבים של אנשים שהסבו רכבי בנזין לחשמלי ונוסעים גם הרבה יותר מזה. יש כרגע ב.מ.וו סדרה 5 שגמעה 1200 ק"מ על טעינה אחת, רכב שבנו לבד כמה חברה...
אבל מעבר לטיפול הפסיכולוגי בחרדת הטווח תחשוב רגע - מי נוסע כאלה קילומטרז'ים? רוב האנשים לא נוסעים 50 ק"מ ביום כולל סידורים.
אני חושב שכל עוד סוללות שוות משהו, אנשים יעדיפו לקנות טווח מופחת ולשלם פחות על הרכב שלהם, כמו שאנשים מעדיפים מכוניות קטנות למרות שבאותו מחיר אפשר לקנות רכב גדול יותר. במיוחד עירוניים כמו כמה חברים שלי שחושבים שצריך דרכון כדי לצאת מתל-אביב
יהיה מעניין.
אם נתייחס לשימוש עירוני אז כן במקרה שלי (עצוב לי להודות) זירו יעשה את העבודה הכי טובה (ממוצע של 14 קילומטר ביום).
אבל תכלס כמה עולה הטסלה?
כמה זמן המצבר שורד וכמה יעלה להחליף?
כמה זמן לוקח "לתדלק" את המצבר (טעינה כמובן )?
כמה שנים רכב חשמלי יהיה בשימוש עד שיגרטו אותו?
ורק לצורך העניין מבחינת פסולת איכות סביבה וגריטה - מוצרי העבר החל ממכונות כביסה, צעצועים,טלוויזיות וכמובן מכוניות היו ניתנים לתיקון ובשל העלויות שלהם אף הייתה עדיפות.
חלקי פנים היו מכניים ולא אלקטרוניים כך שלוח "פיקוד" היה הולך פשוט היו מחליפים את החלק או מתקנים באמצעים פשוטים( כמו שאבא שלי היה אומר אסור לזרוק יהיה לזה שימוש אחרכך).
כיום עם כל האלקטרוניקה מגיע שלב בו הרכב כבר לא שווה את ההשקעה בחלק התחליפי והרכב ילך לגריטה מאחר ואלקטרוניקה לא ניתנת לתיקון ( לרבים מאיתנו לפחות).
בנוסף פגושי פלסטיק ( כנפיים מכסה מנוע ושאר חלקים )לעומת מתכת שניתן היה ליישר בשונה מהפלסטיק שלא אחת נשבר וואז מכליפים רבע רכב ( ממשיך ונהיה חלק מהכנף)
בנוסף הוזלה תביא לעלייה בכמות כלי רכב ואיתה עלייה בגריטה ( אני בעד הוזלה - אני מתייחס להיבט האקולוגי) כי כמובן לא יהיה שווה לתקן.
אני עדיין טוען שהתירוץ האקולוגי הוא לא נכון מאידך לגבי משאבים ( נפט) אכן יגיע היום שהוא יגמר ונצטרך מקור אנרגיה חלופי.
מי אמר תא דלק (מימן).
במישור האישי אני תקוע חזק בסוף שנות ה80 תשאלו את אישתי היא טוענת שטרם התבגרתי למרות שלא ירחק היום וישלחו גם אותי לגריטה :-)
מוסיף לדיון:
נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 01-08-2017 בשעה 13:01.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ביוטיוב יש כאלו שנוסעים על מים ככה שזה ממש לא מקור אמין, עד היום זכור לי סירטון של אחד שמראה איך הוא עוצר בצד הדרך ושם שלג במנוע וממשיך בנסיעה ובתגובות כולם כבר עם תאוריות קונספירציה שהמדינה מונעת מהטכנולוגיה הזאת להתפרסם, אם יש רכב חשמלי עם טווח של 1200 ק"מ אז שהירשמו פטנט ואני בטוח שאלון מאסק ישלם והרבה בשביל זה.
גם הסוללות הם לא בתחילת דרכם, כבר שני עשורים עובדים עליהם במרץ ויש התקדמות אבל איטית מהצפוי ובטח שלו כמו בתעשיית השבבים שממשיכה עם חוק מור.
לגבי טענה שרוב האנשים עושים פחות מ50 קילומטר ביום היא נכונה אבל מספיק שיש לך 2 נסיעות ארוכות בשנה ואתה צריך רכב בנזין ליד הרכב החשמלי למקרים "מיוחדים"
למרות הנ"ל בישראל בגלל המרחקים הקצרים יחסית רכב כמו טסלה יכול גם לענות על חלק מהנסיעות הארוכות גם כן
צריך יכולת ועמדות הטענה מהירה בתחנות דלק. אח"כ הטווח כבר לא ישנה כמעט כלום.
לדעתי זה שילוב
טווח וזמן טעינה.
ברגע שבטעינה תהיה מהירה מספיק והטווח גדול מספיק אז לא תהיה בעייה כמובן שהצרכים שונים בין אדם אחד לאחר
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לאן אתה ממהר אחרי נסיעה של 500 ק''מ ?
500 ביום טוב עם רוח גבית בלי חימום או קירור.
וגם הטעינה לפי שני בחורים שחצו עם טסלה את ארצות הברית ארכה שעה במקרה הכי טוב ושעתיים במקרה הכי גרוע.
כמו שכתבתי לישראל זה סבבה למדינות גדולות זה עדיין לא שם, זה די נפוץ לבזבז יום של נהיגה עם 700 קילומטר ויותר (עסקים חופשות ועוד)באירופה וגם לי יצא יותר מפעם אחת.