הקונספרציה היחידה היא שלמרקז יש תקשורת עם ההוא שלמעלה. מכיוון שאני סקפטי לגבי קיומו ובעידן המודרני מרוצים הפכו להיות מדע מדויק אני מעדיף הסברים אחרים:
1. מרקז וסנטי הרננדז קיבלו החלטה מושכלת על בסיס נתונים כאלה ואחרים. אפשר לקרוא לזה הימור, אפשר לקרוא לזה נבואה ואפשר לקרוא לזה מזל משמים.
2. מרקז בחר לזנק עם צמיג גשם רך מאחור. צמיג שלחלק מהרוכבים הספיק להקפה מהירה אחת בלבד בחימום. האופנוע השני היה נעול סליקס ומכוון ליבש. בניגוד ללורנזו שהאופנוע השני שלו היה נעול צמיגי גשם ומכוון לרטוב.
3. הכניסה לפיט ליין היא לקראת סוף ההקפה כך שאין היגיון בהאטה מכוונת. לא מרוויחים זמן רק מפסדים. בנוסף, למה להסתכן בשמונה עקיפות של רוכבים אחרים. עקיפה הוא האירוע השני ברמת הסיכון שלו לאחר הזינוק ופניה ראשונה.
4. למרקז יש כישרון יוצא דופן שמאפשר לו לרכב מהר מאד עם צמיגי סליקס על מסלולים הולכים ומתייבשים.
להערכתי, עם הניצחונות בסקסנרינג וברנו מטוטלת האליפות נעה באופן משמעותי לכיוונו של מרקז. אם עד סקסנרינג הלחץ היה בעיקר על מרקז עכשיו הלחץ נדד לכיוונו של וינאלס. מרקז כבר הוכיח את יכולתו לעמוד בלחץ. וינאלס טרם.
ואחרון רוסי. מכל הדברים שיש לו. ניהול מרוץ המחייב כניסה לפיט ליין והחלפת אופנוע אין לו. גם מעולם לא היה לו, כבר במרוץ הראשון מדגל לדגל בפיליפ איילנד 2006 רוסי מפשל. אז רוסי הוביל את המרוץ, פספס את תזמון הכניסה ובמקום לנצח סיים שלישי אחרי בפניה האחרונה הוא משחיל את סטה ג'יברנאו. אותם 9 נקודות היו משאירות לו את תואר האליפות ב 2006
איללכא...ונפגש בראשון