חלק ממצלמות המהירות הישנות למשל על כביש 4 שהיו בצבע אפור נצבעו בכתום , הצבע של החדשות , האם יש לכך משמעות ? האם יופעלו מחדש ? האם יוסבו למנגנון החדש ? האם סתם להפחדה ? למי הפתרונות ?
חלק ממצלמות המהירות הישנות למשל על כביש 4 שהיו בצבע אפור נצבעו בכתום , הצבע של החדשות , האם יש לכך משמעות ? האם יופעלו מחדש ? האם יוסבו למנגנון החדש ? האם סתם להפחדה ? למי הפתרונות ?
בברכה,
SM26
אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.
האם הם מחוייביים לשים שלט אזהרה?
הייתה הצעת חוק לא ידוע מה קרה עם זה
27.8.15
לאחרונה, הונחה על שולחנו של יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, על משרד התחבורה תוטל חובה להציב שלטי אזהרה בדרכים שבהן מוצבות מצלמות המופעלות באופן אוטומטי, כלומר, מצלמות אכיפה שמטרתן למנוע מנהגים לחצות צומת באור אדום או לנסוע במהירות מופרזת. את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי מסיעת הרשימה המשותפת.
בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי "מטרת החוק המוצע היא להגביר את המודעות אצל הנהגים לנהיגה במהירות המרבית המותרת בחוק ובכך למנוע את העבירה לפני ביצועה". למרות זאת, ציינו, הציבור לא תופס כך את המצלמות בגלל שאין אזהרה מוקדמת לגביהן: "הדרך המקובלת כיום במדינת ישראל של הצבת מצלמות ללא אזהרה או הצבת שילוט מעוררת חשד כי המצלמות הוצבו כדי לגבות כסף לקופת המדינה מהקנסות, ולא כדי לשמור על רמת בטיחות רצויה. המצב שנוצר הוא שהצבת מצלמות המהירות בדרכים חוטאת למטרה לשמה הן הוצבו, שכן האזרח מוענש בטרם הוזהר והורתע".
בנוסף הם מציינים, כי גם במדינות אחרות כמו גרמניה ואוסטרליה ישנם שלטים המזהירים את הנהגים לפני מצלמות האכיפה.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, בישראל ישנן כ- 140 מצלמות אכיפה, ביניהן מצלמות רמזור, העוקבות אחר נהגים שחצו צומת באור אדום ומצלמות מהירות, המדווחות על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. מצלמות אלו ממוקמות בכל רחבי הארץ, בכבישים הבינעירוניים וכן בתוך הערים, במקומות שסומנו על ידי המשטרה והמשרד לביטחון פנים כמועדים לביצוע עבירות אלו ולתאונות דרכים כתוצאה מהן.
עמותת אור ירוק: "מצלמות האכיפה הן אחד מגורמי המפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים. יחד עם זאת, פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים".
המצלמות הישנות מוצאות משימוש. זאת רק עוד דרך לנסות להפחיד.
ספציפית לכביש ארבע, רוב המצלמות שנצבעו הן דחלילים שמעולם לא עבדו (וגם לא יכולים לעבוד).
^^^^^^
ואתה מסתמך על...
כאילו, את הדוח הבא ממצלמת המהירות בכביש 4, מצפון לדרום לפני התע"ש, אני יכול להפנות אליך?
את המצלמה הזאת ספציפית אני מכיר היטב.
ואתה יכול לשלוח לי את הדו"ח.
הנה,. אני מתחייב לך קבל עם ועולם, שאם תקבל ממנה דוח, לא רק שאשלם, גם אגיד שאני רכבתי, ושהנקודות עליי.
אין לי יכולת לערוך.
המצלמה על ארבע מצפון לדרום לא היתה דחליל אף פעם ועד לפני כמה זמן עבדה בוטדאות.
אני התכוונתי על הדחליל שמדרום לצפון.
אז תשכח מעניין הנקודות.
הכוונה בפוסט המקורי שלי היא, שרובן היו דחלילים וסתם צובעים אותן.
לגבי שאר הישנות, אכן מוציאים אותן משירות אבל מכיוון שטכנית אפשר להשתמש בהן ברור לך שאי אפשר להתחייב במאה אחוז שמישהו לא יחליט להשמישן ברגע של מצוקה....
אני זוכר את המצלמה מצפון לדרום.
אני ראיתי גם מתי היא הוסרה
הרמזור התחלף לאדום, רכב שנסע במהירות פחד לקבל דוח
אז הוא סטה מהנתיב
עלה על האי תנועה
דרס את המצלמה
ונתקע הפוך במרכז הצומת
כמה צחקתי באותו רגע
לא הבנתי איך רכב הגיע למצב שבו הוא תקוע במרכז הצומת הפוך לחלוטין
ואז קלטתי את המצלמה עקורה ממקומה
בברכה,
SM26
אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.
דיברתי על אלו שבכביש בין רעננה למורשה, קצת לפני תע"ש (מהירות, בלי רמזור)
עד כה, כל מצלמה פעילה מסומנת בתמרור קטן לפניה ולרוב גם עם מדבקה מחזירת אור עליה . נכון שזה לא כלל ברזל, אבל חפשו את התמרור.
Sent from my ONEPLUS 3T using Tapatalk
אתמול נסעתי לקיסריה מחולון ובחזרה, עושה רושם שהצביעה גורמת לנהגים להאט למרות שהוייז לא מתריע, אני בספק אם הם יגיבו ככה עוד כמה שבועות