עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: שמן מנוע 4פעימות לגיר של דו"פ

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2017
    הודעות
    20

    שמן מנוע 4פעימות לגיר של דו"פ

    יש לי האסקי 125 דופ, הבנתי לפי הספר רכב שצריך לגיר שלו שמן 10w40, רציתי לדעת מה ההבדל אם אני אשים 10w40 שמייועד לרכב מאשר אם אני אשים 10w40 שמייועד לאופנוע מרובע.
    מה ההבדלים בין השמנים ?



    Sent from my SM-J510F using Tapatalk

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    שמן לרכב לא מיועד לקלאץ' וגורם להחלקה.

  3. #3
    אני אשמח להסבר קצת יותר מפורט. עד כמה שאני מבין, 10W40 היא הגדרת צמיגויות של השמן בטמפ' שונות. כלומר שמן אחר שעונה להגדרה הזאת אמור להתנהג זהה, לא? והשמן בעיקר מסכך את גלגלי השיניים של הגיר, ובורח מבין דיסקאות המצמד כאשר הן לחוצות אחת לשנייה. איפה אני טועה?

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    בשמן שמיועד לאופנועים יש תוסף למניעת חיכוך מכיוון שהקלאץ' שלך עובד בתוך שמן המנוע ב4 פעימות או בשמן הגיר ב2 פעימות כמו אצלך. בשמן שמיועד לרכבים אין את התוסף הזה מכיוון שהקלאץ' ברכב (ובאופנועים מסויימים כמו דוקאטי) הוא קלאץ' יבש ומחוץ לגיר. בהתאם אם תשתמש בשמן למכוניות באופנוע עם קלאץ' טבול תסבול מהחלקות קלאץ'.

  5. #5
    מצטער אבל בלבלת אותי יותר. עד כמה שאני יודע, שמן אמור למנוע חיכוך, אז מהו התוסף הזה?
    אם ברכב הקלאץ' הוא יבש אז בהחלט לא אכפת לי שיהיה תוסף בשמן. אבל מצמד יבש, ככל הידוע לי, יש רק ברכבי מירוץ.
    אני לא מכיר איך משומנת התיבה והמצמד במנוע דו"פ, אבל אני מניח שזה לא באמצעות התערובת עם הדלק שמשמנת את המנוע עצמו, והשמן משמן את הגיר והמצמד יחדיו. תוסף למניעת חיכוך יכול להיות נהדר עבור הגיר, אבל זה יהיה בדיוק הדבר שיגרום להחלקות מצמד.
    אני יודע שיש הבדלים בין שמנים לרכב לשמנים לאופנועים, ביכולת העמידות שלהם. מה אני מפספס פה?

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    אתה צודק טעיתי בניסוח - תוסף חיכוך, לא תוסף למניעת חיכוך.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    קצת הפוך - בשמן של רכב יש תוספים שיגרמו להחלקת הקלאץ' הטבול באופנוע. זה מופיע בדירוג השמן ( לא הצמיגות, הדירוג )

    ובעצם ההמלצה צריכה להיות שמן בדירוג ובצמיגות שרשומים בספר הרכב של האופנוע הספציפי.

    Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    וגם התמודדות עם גלגלי שיניים מה שבמנוע אין.

  9. #9
    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    אתה צודק טעיתי בניסוח - תוסף חיכוך, לא תוסף למניעת חיכוך.
    אבל זה עדיין לא הגיוני. לתוספת חיכוך, אפשר להוציא את השמן, אולי לשמן מעט ב-WD40 למניעת חלודה וזהו.

    ציטוט נכתב במקור על ידי rusty james צפיה בהודעה
    קצת הפוך - בשמן של רכב יש תוספים שיגרמו להחלקת הקלאץ' הטבול באופנוע. זה מופיע בדירוג השמן ( לא הצמיגות, הדירוג )

    ובעצם ההמלצה צריכה להיות שמן בדירוג ובצמיגות שרשומים בספר הרכב של האופנוע הספציפי.
    דירוג השמן, נניח 10W40 מעיד על הצמיגות של השמן. לאיזה דירוג אתה מתכוון?
    ואכן היצרן יודע להגדיר טוב מה השמן המומלץ למוצר שלו, וכדאי להסתמך עליו.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    וגם התמודדות עם גלגלי שיניים מה שבמנוע אין.
    במנוע רכב אין גלגלי שיניים? יש מנועים שבהם תזמון השסתומים מתבצע באמצעות גלגלי שיניים. זה לא רק רצועה או שרשרת. וגם אז, יש חלקים אחרים שיש ביניהם חיכוך שרוצים להקטין אותו.

    ממה שקראתי בינתיים במקומות נוספים, ראיתי שאין שום בעיה לעשות שימוש בשמן מנוע רכב לשימון תיבת ההילוכים במנוע אופנוע דו-פעימתי.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    דירוג שמן מוגדר באותיות (jasso sa, למשל) ומופיע על אריזת השמן וגם בספר הרכב.

    בעולם הרכב הפרטי התקדמו מזמן לדירוג שמן גבוה החוסך באנרגיה ע"י תוספים שונים, חלקם מקטיני חיכוך.
    לאופנועים עם קלאץ' טבול הם לא מתאימים.
    המלצת יצרן היא הדרך הנכונה לאחזקת האופנוע.
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    ציטוט נכתב במקור על ידי בורקה צפיה בהודעה
    אבל זה עדיין לא הגיוני. לתוספת חיכוך, אפשר להוציא את השמן, אולי לשמן מעט ב-WD40 למניעת חלודה וזהו.

    ממה שקראתי בינתיים במקומות נוספים, ראיתי שאין שום בעיה לעשות שימוש בשמן מנוע רכב לשימון תיבת ההילוכים במנוע אופנוע דו-פעימתי.
    אם תוציא את השמן, תקבל יותר מדי חיכוך. זה נכון, שמן נועד למנוע חיכוך בין חלקים נעים, אבל כשאחד החלקים הנעים האלה הוא הקלאץ', שבמצבים מסויימים אתה רוצה שהוא דווקא יצמד ושהדיסקיות והרפידות לא יחליקו אחד על פני השני, יש כזה דבר פחות מדי חיכוך.
    בעולם אידיאלי היינו רוצים 0 חיכוך בין חלקים נעים, ולכן השמנים של המכוניות משתפרים כל הזמן עם תוספים חדשים כאלה ואחרים והם כבר הגיעו ליכולות סיכוך שהן טובות מדי עבור האופנוע, שכאמור אצלו יש קלאץ' שאמור לפעמים להצמד.
    לכן עבור אופנועים יש איכות מקסימאלית שאפשר להשתמש בה, וכל שמן שהוא כביכול איכותי יותר, כמה שזה נשמע טוב, יגרום להחלקת הקלאץ'.

    לא יודע איפה קראת את זה, אבל כמו שכולנו הסברנו לך שמן מנוע מודרני בתקנים גבוהים עלול לגרום להחלקה של הקלאץ', אבל אם אתה חולק עלינו אתה מוזמן לנסות בעצמך, נזק בלתי הפיך כנראה לא יגרם, מקסימום תצטרך להחליף שמן בחזרה לשמן ייעודי (אולי כמה פעמים עד ששאריות השמן הלא מתאים יצאו מכל החורים).

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    ציטוט נכתב במקור על ידי בורקה צפיה בהודעה
    אם ברכב הקלאץ' הוא יבש אז בהחלט לא אכפת לי שיהיה תוסף בשמן. אבל מצמד יבש, ככל הידוע לי, יש רק ברכבי מירוץ.
    לא יודע מאיפה הבאת את המידע הזה. בטנדר סובארו שנת 91 שלי יש קלאץ' יבש, ועד כמה שאני אוהב אותו אני לא חושב שהוא נחשב רכב מירוץ.

  13. #13
    עוד קצת קריאה, ומסקנות נוספות:
    ציטוט נכתב במקור על ידי rusty james צפיה בהודעה
    דירוג שמן מוגדר באותיות (jasso sa, למשל) ומופיע על אריזת השמן וגם בספר הרכב.

    בעולם הרכב הפרטי התקדמו מזמן לדירוג שמן גבוה החוסך באנרגיה ע"י תוספים שונים, חלקם מקטיני חיכוך.
    לאופנועים עם קלאץ' טבול הם לא מתאימים.
    המלצת יצרן היא הדרך הנכונה לאחזקת האופנוע.
    התכוונת לתקן, ולא לדירוג.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    אתה צודק טעיתי בניסוח - תוסף חיכוך, לא תוסף למניעת חיכוך.
    צדקת בפעם הראשונה, תוסף להקטנת חיכוך.

    בשמנים חדשים או כאלו שעומדים בתקן מחמיר יותר, גם אם הם באותו דירוג צמיגות, ישנו תוסף יבש להקטנת חיכוך שיכול לגרום למצמד להחליק. לכן ניתן להשתמש שמן מנוע רכב בדירוג 10W40, אבל שעומד בתקן הנמוך יותר של API, וצריכים להיות לא יותר מאשר SJ, או בשמן שכנראה לא יהיה למנוע רכב (אבל לא בהכרח) באותה רמת צמיגות של 10W40 אבל שעומד בדרישות JASO.

    ועכשיו נראה לי שאפשר יהיה להעביר את השרשור הזה לאגף הטכני...

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי בורקה צפיה בהודעה
    במנוע רכב אין גלגלי שיניים? יש מנועים שבהם תזמון השסתומים מתבצע באמצעות גלגלי שיניים.
    לא,מערכת תזמון מגלגלי שיניים תמצא רק במנועים מיוחדים שבד"כ גם לא יהיו לכביש הציבורי או שמדובר בקונספט,רכב ספורט וכו.

    במנוע סטנדרטי יש גלגלי שיניים אבל לא מדובר באותו עומס,הגיר הוא כמו "מטחנה" הוא גורס את המולקולות של השמן והורס אותו מהר מאוד,שמן מנועים לא מיועד להתמודד עם גריסה,הוא מיועד להתמודד עם זיהום וטמפ' אבל לא להיגרס.
    שום שרשרת תזמון או גלגל שיניים אחר לא קרוב לכוח גריסה שיש בתוך גיר,מאותה סיבה יש שמנים יעודיים לגיר ויש למנוע.

    וגם מאותה סיבה גם יש תקני שמן שמיועדים לאופנועים.


    ציטוט נכתב במקור על ידי בורקה צפיה בהודעה
    ממה שקראתי בינתיים במקומות נוספים, ראיתי שאין שום בעיה לעשות שימוש בשמן מנוע רכב לשימון תיבת ההילוכים במנוע אופנוע דו-פעימתי.
    זה מוטעה,הגיר באופנוע דו פעימתי זהה לגיר באופנוע 4 פעימתי למעט ההפרדה מהמנוע.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי zivv צפיה בהודעה
    יש לי האסקי 125 דופ, הבנתי לפי הספר רכב שצריך לגיר שלו שמן 10w40, רציתי לדעת מה ההבדל אם אני אשים 10w40 שמייועד לרכב מאשר אם אני אשים 10w40 שמייועד לאופנוע מרובע.
    מה ההבדלים בין השמנים ?



    Sent from my SM-J510F using Tapatalk

    כעיקרון, יש שמן גיר יעודי של TRANSOIL, יקר ואין לי ניסיון איתו.
    גיר וקלאץ' של דו"פ לא שונים מגיר וקלאץ' של אופנוע כביש 4 פעימות, ולכן אני לא רואה סיבה להשתמש בשמן שונה.
    בהסקווארנה שלי אני ממלא Liqui Moly 10W40 חצי סינטטי, ומחליף כל 300-400 ק"מ (כ-20 שעות מנוע בשימוש שלי).
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 19-08-2018, 15:34
  2. פיאגו' x-evo 250 - הזמנת תושבת מנוע מחו"ל (כ"ע)
    על ידי פיאג'יונר בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 27-06-2016, 17:42
  3. שמן מנוע 4 פעימות לגיר 2 פעימות
    על ידי Ssaharr בפורום פורום טכני
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 06-01-2016, 21:11
  4. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 13-09-2015, 20:20
  5. נזילת שמן בין מנוע לגיר בסוזוקי ואן ואן
    על ידי עדי בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 03-06-2015, 07:21

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO