וגם התמודדות עם גלגלי שיניים מה שבמנוע אין.
אבל זה עדיין לא הגיוני. לתוספת חיכוך, אפשר להוציא את השמן, אולי לשמן מעט ב-WD40 למניעת חלודה וזהו.
דירוג השמן, נניח 10W40 מעיד על הצמיגות של השמן. לאיזה דירוג אתה מתכוון?
ואכן היצרן יודע להגדיר טוב מה השמן המומלץ למוצר שלו, וכדאי להסתמך עליו.
במנוע רכב אין גלגלי שיניים? יש מנועים שבהם תזמון השסתומים מתבצע באמצעות גלגלי שיניים. זה לא רק רצועה או שרשרת. וגם אז, יש חלקים אחרים שיש ביניהם חיכוך שרוצים להקטין אותו.
ממה שקראתי בינתיים במקומות נוספים, ראיתי שאין שום בעיה לעשות שימוש בשמן מנוע רכב לשימון תיבת ההילוכים במנוע אופנוע דו-פעימתי.
אם תוציא את השמן, תקבל יותר מדי חיכוך. זה נכון, שמן נועד למנוע חיכוך בין חלקים נעים, אבל כשאחד החלקים הנעים האלה הוא הקלאץ', שבמצבים מסויימים אתה רוצה שהוא דווקא יצמד ושהדיסקיות והרפידות לא יחליקו אחד על פני השני, יש כזה דבר פחות מדי חיכוך.
בעולם אידיאלי היינו רוצים 0 חיכוך בין חלקים נעים, ולכן השמנים של המכוניות משתפרים כל הזמן עם תוספים חדשים כאלה ואחרים והם כבר הגיעו ליכולות סיכוך שהן טובות מדי עבור האופנוע, שכאמור אצלו יש קלאץ' שאמור לפעמים להצמד.
לכן עבור אופנועים יש איכות מקסימאלית שאפשר להשתמש בה, וכל שמן שהוא כביכול איכותי יותר, כמה שזה נשמע טוב, יגרום להחלקת הקלאץ'.
לא יודע איפה קראת את זה, אבל כמו שכולנו הסברנו לך שמן מנוע מודרני בתקנים גבוהים עלול לגרום להחלקה של הקלאץ', אבל אם אתה חולק עלינו אתה מוזמן לנסות בעצמך, נזק בלתי הפיך כנראה לא יגרם, מקסימום תצטרך להחליף שמן בחזרה לשמן ייעודי (אולי כמה פעמים עד ששאריות השמן הלא מתאים יצאו מכל החורים).