עוד קצת קריאה, ומסקנות נוספות:
ציטוט נכתב במקור על ידי rusty james צפיה בהודעה
דירוג שמן מוגדר באותיות (jasso sa, למשל) ומופיע על אריזת השמן וגם בספר הרכב.

בעולם הרכב הפרטי התקדמו מזמן לדירוג שמן גבוה החוסך באנרגיה ע"י תוספים שונים, חלקם מקטיני חיכוך.
לאופנועים עם קלאץ' טבול הם לא מתאימים.
המלצת יצרן היא הדרך הנכונה לאחזקת האופנוע.
התכוונת לתקן, ולא לדירוג.

ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
אתה צודק טעיתי בניסוח - תוסף חיכוך, לא תוסף למניעת חיכוך.
צדקת בפעם הראשונה, תוסף להקטנת חיכוך.

בשמנים חדשים או כאלו שעומדים בתקן מחמיר יותר, גם אם הם באותו דירוג צמיגות, ישנו תוסף יבש להקטנת חיכוך שיכול לגרום למצמד להחליק. לכן ניתן להשתמש שמן מנוע רכב בדירוג 10W40, אבל שעומד בתקן הנמוך יותר של API, וצריכים להיות לא יותר מאשר SJ, או בשמן שכנראה לא יהיה למנוע רכב (אבל לא בהכרח) באותה רמת צמיגות של 10W40 אבל שעומד בדרישות JASO.

ועכשיו נראה לי שאפשר יהיה להעביר את השרשור הזה לאגף הטכני...