נתחיל באופנוע: קוואסאקי ZZR1400
היצרן, כמו הרוב המוחלט של היצרנים, מדגיש את הצורך בהרצה ב- 1000 ק"מ הראשונים. קוואסאקי למשל ממליצים שב- 400 ק"מ הראשונים לא לעבור את ה- 4000 סל"ד וב- 600 ק"מ הבאים לא לעבור את ה- 6000 סל"ד. אפשר להתווכח הרבה על כמה שזה מיושן ולא רלוונטי במנועים המיוצרים כיום בטכנולוגיות עדכניות, אך כל עוד זה מופיע בהנחיות, אותי זה מחייב.
ואם נחשוב קצת מעבר, מדובר פה ברכיבי מתכת שמתקיימת ביניהם תנועה יחסית ומביאה אותם לעומסים אדירים, ולשם תפקוד אופטימלי הם חייבים להתחכך אחד בשני לצורך באטימה מוחלטת. אז קיצר, כן צריך הרצה, במיוחד באופנועים עם קלאץ' רטוב, שמייצר הרבה ג'יפה במנוע שמסתובבת בין החלקים הנעים.
10W40 זה לגמרי לא דליל בטירוף, זו ההמלצה של היצרן, למרות שמצוין כי יש להתאים את הצמיגות לתנאי האקלים.
מצרף דף מההנחיות של קוואסאקי.

ZZR1400 oil spec.jpg