אני לא ממש בטוח שכל מנוע שיוצא מהמפעל עובר "הרצת קריעה", זה נכון אולי למנועים אקזוטיים או מנועי מירוץ, בספק אם גם באופנועי מיינסטרים. לא מצאתי התייחסות רשמית של יצרנים.
בקשר למינרלי מול סינטטי. כל חלק נע מתכתי במנוע, מדויק ככל שניתן, חייב את החיכוך בשאר החלקים על מנת "שיישב" מהודק. שמן סינטטי על ההתחלה, בגלל תכונות ההגנה על מתכת שהוא מספק, יגרוום להיווצרות שכבה דמויית-זכוכית glazing על משטחי המתכת והתהליך לא יהיה שלם. המשמעות שהמנוע יהיה פחות חזק, צורך יותר שמן ודלק.
לציין כי אחרי שהתהליך הושלם, להשתמש בסיננטי איכותי יהיה בעל השפעה מכרעת על אורך חיי המנוע