אחת הסיבות ששמים שמן מינראלי היא בגלל שבמילא מחליפים אותו מהר ואין טעם בשמן עם אורך חיים ארוך יותר. אני לא ראיתי בעין הוראת יצרן המדברות על שמן שונה להרצה, ומכיר את זה בעיקר מ"הוראות מכונאי" בקטע של חסכון.
אחת הסיבות ששמים שמן מינראלי היא בגלל שבמילא מחליפים אותו מהר ואין טעם בשמן עם אורך חיים ארוך יותר. אני לא ראיתי בעין הוראת יצרן המדברות על שמן שונה להרצה, ומכיר את זה בעיקר מ"הוראות מכונאי" בקטע של חסכון.
יכול להיות כדרך אגב אבל זו לא הסיבה העיקרית.
המחשבה ששמן מינרלי איכותי נטול תרכובות סינטטיות משפרות חיכוך יאפשרו חיכוך יותר טוב הרינגים לדופן הצילדנר ויאפשר אטימה מלאה. מדובר על סדר גודל של עד 5% בהשוואה למצב שיוצאים בו מקו הייצור, לפי מספר מקורות. לאחר תום ההרצה משתנים השיקולים ואז נכנסים לתמונה שיקולי עלות/תועלת.
היצרנים לא ממליצים על תרכובת או מותג מיוחד (אולי פעם ב.מ.וו המליצו באופן בלעדי על CASTROL) אלא מציינים רק את התקן.
משום מה, דרזדנר טוען שלכ הדיון הזה לא שווה הרבה. יכול להיות שהוא צודק ובכלל הגישה הזו לא אקטואלית יותר. אשמח לנימוקים יותר משכנעים.