ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
לא מסכים על המינוח ".. פולגז ללא רחמים", ויכול להיות שאתה מתבלבל בין שני תהליכים, שיכול להיות דומים לכאורה, אך הביצוע והמטרה שונים לגמרי.
היצרן מעלה את האופנוע על דיינו כדי לראות שהמנוע מתפקד בטווח "תקין", יענו לדאוג שאין תקלות חמורות. בשום שלב המטרה לא לעשות הרצה כדי להגיע לביצועים מיטביים או אטימה מוחלטת של הרינגים.
תהליך אחר שנהוג מאוד בארה"ב ואנגליה, זה "הרצת דיינו" - כלומר 3 מחזורי דיינו, בעומסים עולים בהדרגה (בד"כ בהילוך רביעי) החל מ- 60% מהלך גז עד 100% עם הפסקות מדודות ביניהם לצורך התקררות. זה ממש לא סתם קריעה וראיתי תוצאות וגרפים מרשימים בהחלט. אאל"ט, הריצו R6 בהרצה הראשונה הגיע ל-106 כ"ס מדודים בגלגל, בשניה 112 ובשלישית 116. זו הרצת דיינו קלאסית, שעולה סביב ה- 300$ בארה"ב.
מה שראיתי בדוקאטי היה הרצת דיינו קלאסית שעושה כל טיונר, מעמיסים את המנוע בכל טווח הסל"ד כמה מחזורים, כל היצרנים עושים את זה זאת הדרך שלהם להבטיח שלא יקרו מקרים של אופנוע חדש מתפרק בכביש המהיר ישר אחרי יציאה מהסוכנות וגם לבדוק שההספק באיזור המוצהר מה שיתן אינדיקציה שהכל תקין.

פעם לא היו עושים את הבדיקות האלו כי זה בעצם היה גורם לנזק למנוע שעדיין צריך התאמה בין החלקים, עצם זה שהם מבצעים את הבדיקות הנ"ל מוכיח שזה עבר מן העולם לכן ההרצה שאתה מתכנן מיותרת ואפילו מסוכנת כי ישנם מנועים שהיצרן קבע שהם חייבים סינטטי מלא.
OIL KTM.JPG