לא צריך לעשות שום דבר שונה במעבר בין שמנים שונים.
שמתי לב לנזילות קטנות מיד לאחר רכיבה. פירקתי את הפיירינגים התחתונים, ניקיתי את כל איזור המנוע, התנעתי אותו וחיפשתי מאיפה נוזל. גם כשטמפרטורה עלתה ל-80 מעלות לא נזל. בלי להרכיב את הפיירינג עשיתי רכיבה של 10 דקות ואז כשעצרתי גיליתי נזילה מאחד הברגים של המצמד (מסומן בתמונה).
לפי ספר הבנתי שהחלפת אטם (מס' 3 בשרטות ) צריך לפתור את הבעיה. האם נכון, או שיש עוד אטם שדורש בדיקה או החלפה?
בנוסף, אם כבר הולך לרוקן את השמן שהחלפתי לפני כ-3000 ק"מ עם הפילטר, האם כדאי להחליף את הפילטר גם?
שאלה לא קשורה לנושא - אם השתמשתי בשמן אחד ובהחלפה אשתמש בשמן של חברה אחרת, האם כדאי לרוקן את כל השמן כולל הרזרבה ואיך (ע"י פירוק אגן שמן כולו)?
תודה לעוסקים.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לא צריך לעשות שום דבר שונה במעבר בין שמנים שונים.
R1 נדיר יש לך![]()
אני בדיוק בשלבי סיום שיפוץ של כזה.
לשאלתך, אין בעיה להחליף בין שמנים, לא צריך לעשות שום דבר מיוחד.
אין סיבה להחליף פילטר אחרי 3 אלף.
יותר מזה, אתה אפילו לא חייב לרוקן את השמן כולו או לזרוק אותו. תרוקן לתוך מיכל נקי ותחזיר למנוע בסיום ההחלפת אטם.
אתה צריך את האטם מספר 3 בשרטוט.
צריך להיות לי ספייר אם דחוף לך, תקבל במחיר חו"ל + משלוח אם אתה רוצה.
עוד אופציה - תבדוק אם הברגים של המכסה שצמודים לנזילה לא השתחררו קצת, אולי תיתן להם הידוק קטן (בזהירות! הברגות עדינות).
יכול לסדר את הנזילה.
ואלה, עוד לא הזמנתי את האטם ואשמח לקנות ממך אם הוא מתאים לדינוזאור שלי.
ראיתי ביוטיוב גם המלצה לזרוק אותו על הצד ובכך לחסוך את ההחלפת שמן. אבל לא נראה לי הפתרון הזה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
הפתרון לזרוק אותו על הצד נשמע מוזר אבל עובד.
עשיתי את זה פעם עם קטנוע שהיה צריך הברזה\הליכויל לבורג ריקון שמן וטיפה אחת לא יצאה.
השאלה אם אצליח להרים 200 קילו מהרצפה החלקה לבדי...))
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לא הייתי טורח להניח אותו על הצד.
תרוקן את השמן לקופסת פלסטיק ריקה (אמור לצאת קצת יותר מ2 ליטר)
בסיום - תחזיר.
לגבי האטם - בדוק הודעה פרטית.
סיליקון RTV של ויקטור יכול גם לעזור
victor.jpg
דווקא במקרה הספציפי שלך לא הייתי ממליץ "לצייר" אטם כפתרון קבוע, נקודת החיבור בין המכסה לבלוק המנוע דקה והמכסה גדול, תוסיף לזה את העובדה שזה אחד ממכסי הקלצ' המעצבנים להרכבה בתבל... בקיצור - מעצבן לביצוע ואם אתה מורח הרבה יש סיכוי טוב שחלק מהסיליקון ימצא את עצמו מסתובב במנוע שלך, שזה לא דבר טובעדיף בכל מצב להשתמש באטם קנוי. אם כבר אתה מרוקן את השמן ומזמין אטם אני מציע לך באותה נשימה להחליף את האטם של מכסה מנגנון העברת ההילוכים אם הוא אף פעם לא הוחלף - האטם המקורי מתחיל לנזול ולטפטף לאיזור הגלג"ש הקדמי, מטנף את כל האיזור וממשיך לנזול על הסעפת.. זו "מחלה" ידועה של המנוע הזה, ימאהה אפילו שחררו אטם "משופר" עם מק"ט תחליפי
אם אתה בכל זאת רוצה/חייב "לצייר" אטם אני ממש ממליץ לך לשים קצת מהסיליקון על חתיכת פלסטיק ולהשתמש במכחול דק כדי למרוח על נקודת החיבור, שים לב למרוח שכבה אחידה, לא עבה מדי מה שיכול לגרום לתופעה הנ"ל ולא דקה מדי מה שיכול לגרום לנזילות ועבודה כפולה.
ממליץ לך לקנות treebond בתור סיליקון, טיובה של" חומר טוב" () זה חובה אצל כל מי שמחזיק אופנוע בן כמה שנים ומטפל בו בעצמו. אפשר להשיג בא. א. אופנועים בת"א
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי Meirson; 31-08-2017 בשעה 18:55.
אמנם יצאה לי לעשות כמה דברים עם מכחול בחיים, אבל לא כאלה. את האטם קיבלתי מ-Vaderom (בחור לעניין!) יחד עם כמה טיפים חשובים שלצערי לא רשמתי ואני אציק לו בנושא עוד הרבה (הזהרתי אותו על כך). נכון לעכשיו מחכה שתגיע הזמנה של מספר אטמים וגומיות נוספים על מנת לנצל הזדמנות של הורדת שמן ולהחליף מה שעוד לא נוזל. גם אטם שציינת נמצא ברשימת קניות. הזהירו אותי לא לגעת בדברים שעדיין תקינים כדי לא להסתבך עם בעיות אחרות שיכולות לצוץ בעקבות ההתערבות שלי, אבל ההזהרה איחרה והאטמים כבר בדרך.
לגבי סיליקןן עדיין לא הבנתי למה הוא משמש. לכן שאלתי...תודה על המידע והפניה!
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אם כבר אתה מתכופף לקלצ' תנצל את ההזדמנות לנקות ולגרז את שסתום הexup, וגם לכוון את הכבלים
זה לא משהו מורכב במיוחד לעשות וזה ישפיע לטובה על החלק הנמוך של הסקאלה
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
השסתום בוטל. אין מה לגרז.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אני מקווה שכשהוא בוטל טיפלו בכל האלמנטים (החלפת סעפת, ריג'טינג ) אחרת האופנוע סובל בתחום התחתון של הסקאלה לחינם
Sent from my SM-A520F using Tapatalk