בדיוק הפוך חביבי...
כשהמנוע קר המרווחים גדולים, כדי להשאיר לבוכנה (ולחלקים נוספים) מקום להתרחב כשהיא מתחממת מבלי להתפס בצילינדר.
בנוסף, השמן צמיגי יותר וגם לא מפוזר בכל מקום כמו שצריך (למרות שזה ספציפית מסתדר די מהר, הרבה לפני שהגענו לטמפרטורת עבודה).

כמובן שנזקים ייווצרו אם נעבוד מעל טמפרטורת עבודה, אבל אם מערכת הקירור תקינה זה לא אמור לקרות עקרונית, ואם זה קורה מדובר בתקלה. אין לזה שום קשר לתרמוסטט.
זה כמו להגיד שהבלאי והשחיקה נוצרים כשאין מספיק שמן במנוע...