
נכתב במקור על ידי
shasha127
הסוג שדורש מתח ישיר לא יעיל לדעתי בדיוק מהסיבה שהוא דורש מתח קבוע גם באופנוע כבוי ובמידה ויתגלה החיווט שלו אין לך gps יותר.
הסוג עם סוללה פנימית נטענת גם דורש חיבור מתח קבוע ברוב המקרים כי למרות ההצהרות של החברות על זמני המתנה ארוכים בפועל מדובר על יכולת של כמה ימים בודדים ללא טעינה, אבל מגיע עם יתרונות על הסוג הקודם - לא צריך חיבור מתח קבוע בזמן שהאופנוע כבוי (סוללה פנימית), ממשיך לעבוד גם אם הגנב ניתק את כל מקורות המתח של האופנוע (מה שהם עושים לרוב בדיוק בשביל מקרים כאלה זה לתלוש את כל החוטים שמתחברים למצבר ומשאירים רק את הפלוס הראשי שיוכלו לרכב עליו מהזירה) ועדין יהיה לך gps.
הדרך הכי טובה והכי יעילה לחבר מכשיר כזה היא עם מתח קבוע אחרי סוויץ' פתוח. כלומר כאשר הסוויץ' (האופנוע) כבוי המכשיר לא מקבל חשמל מהאופנוע ונמצא במצב המתנה על הסוללה הפנימית שלו. כאשר תפתח סוויץ'/ תניע את הכלי המכשיר יקבל מתח והסוללה תיטען לפעם הבאה שבה תכבה את האופנוע. בדרך הזו תמיד תהיה לך סוללה טעונה באופנוע כבוי ללא משיכת מתח מהאופנוע.
יש עוד סוג אגב שלא ציינת והוא מכשירים ללא כל חיבור חשמלי. מדובר על מכשירים רדומים עם סוללה פנימית שעמידה לתקופות ארוכות של כמה חודשים (עם יכולת טעינה) עד לכמה שנים ללא התערבות (יחידה סגורה). מי שבוחר ללכת על מכשיר מהמשפחה הזו כדאי שלא יחסוך כסף וילך על מכשיר רציני מחברה מוכרת ומוכחת מאחר ולא מעט מכשירים שנמכרים עם נתוני סוללה כאלה מחזיקים בפועל פחות מרבע הזמן המוצהר.
קח בחשבון שהתקשורת עם המכשירים שהבאת כולל הסוג השלישי ברוב המקרים מתבצעת ע"י smsים שאתה שולח למכשיר והוא מחזיר לך מיקום כל זמן מסויים (ברוב המכשירים מדובר על חצי דקה בין הודעה להודעה) ולא אונליין ישירות.