תוצאות 1 עד 5 מ 5

אשכול: התייעצות לאופנוע שטח ראשון

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    6

    התייעצות לאופנוע שטח ראשון

    שלום לכולם,
    אני רוכב על אופנועים קצת יותר מעשור, מאפריליה RS50 ל CBR900
    יש לי רשיון לא מוגבל ואני שוקל 95 ק״ג
    בעבר יצא לי לנסוע קצת בשטח עם KTM 520 אבל הוא הרגיש לי קצת גבוה וכבד.

    אין לי יותר מדיי נסיון שטח, אני מחפש משהו שיהיה לשטח בלבד יש לי כלי ליום-יום
    הדברים שחשובים לי:
    1. כלי עם רישוי צהוב
    2. כלי קל משקל עם מספיק כח לסחוב אותי ( בכל זאת 95 ק״ג בלי ציוד)
    3. אמין, קל וזול לטיפול - אני לא מטפל בעצמי ולא מבין בזה
    4. מדובר על נסיעות בסופי שבוע לטיולים קצרים של שעה

    תקציב של עד 25,000 ש״ח




  2. #2
    תנסה למצוא איזה כלי אנדורו נפח ביניים (300-350) מרובע.
    או אפילו בנפח 450 (כי לפעמים יש להם שוק שיותר קל למצוא בו "מציאות").
    עזוב אותך דגמים ומותגים... אל תנעל על כתום או כחול או אדום. בתקציב נמוך כמו שלך - פשוט תנסה למצוא את הכלי במצב המכאני הכי טוב, ושעבר הכי פחות ידיים וכו'.
    תזהר לא ליפול על נבלה.

    ובקשר לתחזוקה: כדאי שתתחיל ללמוד לטפל בעצמך ותתחיל "להבין בזה". כי פשוט אין ברירה. וזה לא רק עניין כספי (מי שמחזיק כלי שטח ומטפל רק במוסכים - העסק הזה יעלה לו הון תועפות) זה גם עניין נחוץ מבחינת הרכיבה בכלל... כי כשרוכבים בשטח חווים תקלות ובעיות בתדירות גבוהה. אתה צריך לדעת לטפל באופנוע שלך בשטח! אני כבר לא מדבר על לדעת לטפל בו אצלך בבית, בין רכיבות.

    אם זה לא מתאים לך אולי כדאי שתשקול תחביב אחר.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    6
    חשבתי על סגנון ה Wr250r אבל שוב הידע שלי באופנועי שטח שואף ל0
    הנראות של האופנוע פחות מעניינת אותי, כנ״ל גם הצבע אני לא נוסע מהר ולא קורע את הכלי יותר לשבילים ומדי פעם טיולים עם חברים

  4. #4
    WR250R דו"ש אדיר. הכי טוב שקיים בשוק.
    אבל הסיבה שהמלצתי לך על נפחי ביניים או אפילו 450 היא בגלל שכתבת שאתה 95 קילו ללא ציוד.
    יכול להיות שרבע ליטר לא יתאים לך.

    אם אתה עד כדי כך חרד מטיפולים - אתה יכול להוסיף לרשימה אופנועי דו"ש 450 (כמו הסוזוקי DRZ) ודגמי דו"ש 600-650 אם תמצא כאלה (DR או האסקי ישנים או איזה בימר ישן) ולשים עליהם צמיגי 100% שטח. (תמיד לשים לב לא ליפול על קנייה של נבלה. לא חסר נבלות בלוח יד-2)

    לכלי דו"ש (במיוחד WRR או DRZ) בהחלט טיפולים פחות צפופים מכלי אנדורו והם גם יותר עמידים בפני התעללות והזנחה.
    למרות שאני חייב להזהיר אותך: כך או כך רכיבת שטח מצריכה אותך לדעת לטפל בבעיות. זה דברים שקורים. לא משנה אם אתה עושה רק שטח קל ושבילים.
    אין מנוס.
    דווקא בשבילים יש נטייה לתת בגז. ובום באם בים.
    יש פנצ'רים,יש נפילות. המזלג יוצא ממקבילות. רגלית הילוכים מתעקמות לך פנימה לתוך המכסה צד. אנא עארף... לא חסר הפתעות.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    סורי, אבל אני חולק על כמעט כל מה שקוקוריקו כתב...

    נתחיל בהמלצה על סוג/נפח הכלי -
    לאף מתחיל בשטח ולא משנה מה סגנון הרכיבה והשאיפות שלו, לא מומלץ להתחיל עם 450. ה-450 יידועים ככלים חזקים, עצבניים, "רייסרים" וקשים לשליטה ודורשים רוכב חזק ומיומן.

    באופן עקרוני לרוכב מתחיל בשטח ההמלצה הקלאסית היא 125 דו"פ או 250 ארבע פעימות. שניהם יתמודדו יפה עם המשקל שלך. צריך לזכור שמדובר במנועים מקצועיים ומתוחים לקצה היכולת שלהם והם מאד שונים ממנועי 250 דו"שים או אפילו כבישיים למניהם.
    יכול להיות ש350 ישא אותך יותר בקלות (אין כמעט 300 מרובעים), אבל יהיה גם יותר יקר, מה שאומר שבתקציב שלך תמצא בעיקר נבלות. באותו התקציב תוכל למצוא 125/250 סבירים.
    אבל, וזה אבל חשוב, אתה קודם צריך להגדיר מה אתה רוצה מהשטח. אם אתה מתכנן רק רכיבות שבילים וטיולים ארוכים, חבל לסבול על כלי אינדורו מקצועי, ואולי עדיף איזה DR650 ישן וטוב.
    אם יש לך כוונות להכנס לרכיבת שטח קצת יותר טכנית, כלומר סינגלים ומעלה, ויש לך איך להוביל את האופנוע לשטח, אין מה לדבר על דו"שים דוגמאת הWRR וגם לא על אופנועים עתירי נפח.

    לגבי הידע הטכני, גם כאן אני חולק על קוקוריקו.
    זה בהחלט כיף ונחמד לטפל באופנוע לבד ולתקן לבד תקלות שצצות בשטח, אבל זה ממש ממש לא דיל ברייקר ברמת אם אין לך ידע ורצון טכניים תחפש תחביב אחר.
    ראשית, בימינו העלויות כבר לא כאלה גבוהות והאופנועים די עמידים. אם אנחנו מדברים על סדר גודל של 1-1.5 שעות מנוע בסופ"ש, אז טיפול קטן עושים כל 3-4 חודשים, ובוכנה כל שנה וחצי-שנתיים.
    גם תקלות בשטח כבר לא קורות כל כך הרבה, וגם כשזה קורה לרוב יהיה איתך מישהו עם קצת יותר ידע ממך שידע לעזור. במקרה הכי גרוע, דוחפים לשביל/כביש הקרוב ומביאים את אחד הרכבים, או מזמנים גרר פעם בשנה. אני רוכב עם חבר'ה בכל רמות הידע הטכני, כולל כאלה שלא החזיקו שום כלי עבודה בחיים, וכולם עדיין בחיים ונהנים מהתחביב שלנו.

    בקיצור, תחשוב קצת יותר מה הדרישות והמגבלות שלך, ונעזור לך

אשכולות דומים

  1. התייעצות ברכישת אופנוע ראשון, נפח 500+
    על ידי spa-i0 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 30-05-2017, 11:17
  2. התייעצות בנוגע לאופנוע ראשון A1
    על ידי moonshield בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 01-05-2017, 11:11
  3. התייעצות בנוגע לאופנוע ראשון - A1
    על ידי Xebu22 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 01-03-2017, 09:28
  4. התייעצות בנוגע לאופנוע שטח ראשון
    על ידי tom12 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02-07-2016, 13:31
  5. התייעצות בנוגע לאופנוע ראשון
    על ידי tal12 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 28-07-2015, 19:23

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO