עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 19

אשכול: איך "עושים" מנוע ב XMax 250?

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593

    איך "עושים" מנוע ב XMax 250?

    שלום לכולם,
    עד שהנושא יאושר במשקיענים אפרסם כאן.


    אז יאללה,
    אחרי שהמנוע אכל הרבה שמן הוחלט להחליף את טבעות הבוכנה (רינגים) ולקוות שזה יפתור את הבעיה.
    הסיפור אמור היה להסתיים שם,בפתיחה החלקית אבל אטם הבסיס המזורגג חשב אחרת וגורד לתוך המנוע מה שגרר אותי לפתיחה מלאה.
    תיעדתי את כל התהליך,כמעט.
    תהנו.




    אז מה עושים?
    לפני שניגשים לפתוח כל מנוע "יחידני" כדאי לשים אותו ב TDC,נ.מ.ע בעברית.
    חופפים את הסימנים האלו (הסימן על המגנט דרך החלונית שבקייס מילוי השמן עם הסימן על גלגל השיניים של הקאמ' - גל הזיזים) והמנוע מוכן לפירוק.
    מומלץ כבר על הדרך,כשהמנוע מפורק לבדוק את מרווחי שסתומים,כי כשהוא מורכב זה הרבה יותר מסובך.









    משחררים את המותחן - מומלץ לפתוח את הבורג העליון כשהוא עדיין מורכב בשביל הקונטרה.


    מסירים את גלגל השיניים של גל הזיזים.




    מושכים את הראש החוצה.


    הראש ירד


    שימו לב למשקעי השמן השרוף שעל השסתומים (!!).


    מסירים את צינור המים שבתחתית הצילינדר.


    הצילינדר מוכן לתזוזה.




    והוא בחוץ.


    עכשיו מתחילים לגרד את האטם,
    גייסתי את כל האמצעים שעמדו לרשותי - ספריי קרבורטורים ותער והתחלתי במשימה..
    לקח כמה שעות והאטם גורד...לתוך השמן!
    אז הייתי צריך לפתוח גם את הקייסים,טוב נו...

    מתחילים.
    משכיבים את הנבלה ומסירים את מכסה הצד.


    ואז יתגלה מראה עוצר הנשימה - המגנט.




    במנועים עם סלילים רטובים בשיטת "המגנט ההפוך" (סלילים על הקייס החיצוני ולא הפנימי),קשה מאוד יהיה לשלוף את המגנט מהציר.
    מומלץ לחמם היטב את איזור החיבור שלהם,אחרת - כשהמגנט ישתחרר מהציר הוא יקפוץ לכם לתוך הפרצוף ויפצע אתכם.
    לי לא היה חשק לחמם אז פשוט אבטחתי אותו באזיקון וזה נגמר ללא פציעות או נזק.



  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    גלגל השיניים של הסטרטר.


    מבט עילי.


    גל הארכובה נשלף.


    והינה הסיבה שבגללה יצאנו למשימה,טוב שיצאנו.
    שימו לב לזוהמה.



    מתחילים.
    מסירים את משאבת השמן מהקייס הקטן ומתחילים לנקות


    ניקיתי את הקייסים בשיטה הסודית...הלא היא מברשת צבע ואוקטן 95.


    שימו לב לברק - אצבעון השמן,סליחה "מסנן" השמן.
    כי בשביל מה להחליף את השמן פעם ב...תקופה סבירה אם אפשר כל 3?



    משדכים ביניהם,איזה זוג יפה.


    הקייסים מוכנים להרכבה.


    משאבת השמן וציר משאבת המים.


    מכניסים חזרה.


    אז מה עושים עם משקעי השמן? - מורידים אותם בדרמל.
    ואת האטם הישן מסירים לחלוטין.


    כן,זה לא הכי אסתטי ולא יסודי אבל נפתרנו מהם,בלי נזק מכני או עבודה קשה.


    גל הארכובה משקיף על הנעשה..


    עוברים לבוכנה,משקעי השמן\פיח הורדו באותה שיטה כמו בראש והטבעות הישנות הוסרו.
    הדבר המעניין היה שטבעות הדחיסה היו בריאות אבל רינג השמן...היה טחון לגמרי - דבוק למגרעת שלו.


    והחרירים (לטבעת השמן יש חרירים בגב הבוכנה ע"מ שהשמן יעבור דרך הטבעת)...היו סתומים לגמרי!


    שימו לב לגוון בתחתית הטבעות - הדבר מעיד על שרפת שמן (כשל בטבעת השמן כמו שאכן התגלה) לפי הגוון, ויכול להעיד גם על פריצה משמעותית בתא השרפה ברמת בוכנה גוון שונה מעט אם אני לא טועה.
    בכל אופן במקרה שלי הבעיה כנראה בטבעות כי הצילינדר נראה תקין אבל,במקרה אחר יכול גם לגרום לפריצה המדוברת.
    מקווה שטבעות יפתרו את זה...




    ההרכבה.
    שקיימנו והגיענו לזמן הזה!
    גל הארכובה מורכב חזרה.


    במנוע הזה אין אטם וההוראה היא לחומר אטימה שעולה 200 שקלים,מפאת עלות הכלי הסתפקנו בחומר אטימה שעלה 20 שקלים..אבל של loctite!

    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 07-09-2017 בשעה 10:28.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    אחרי שחיברנו את הקייסים מכניסים את מוט ההנעה של משאבת המים.
    מומלץ לעשות את זה בסדר הזה.


    כעת מכניסים את גלגל השיניים הקטן העליון ואחריו את גלגל השיניים הגדול,לאחר מכן מחזירים את הקייל - הקייל הוא השגם הקטן שמסנכן את המגנט.
    חשוב לעבוד בסדר הזה,כי בסדר אחר זה לא ייכנס.


    מחזירים את המגנט וסוגרים את כל העסק (מכסה הצד ממתין בצד)



    עוברים להרכיב את המנוע "העליון".

    סט אטמים חדש.



    סט טבעות.


    מתחילים עם הטבעת האחרונה,הלא היא טבעת השמן.


    מרכיבים את הטבעות בצורה ההבאה,כאשר הכיתובים על כל טבעת (יש כאלה ולא מצולם) מסתכלים על המרכיב - יש חשיבות לאיזו טבעת ראשונה ואיזו שניה,גם זה רשום עליהן ודבר אחרון - החץ על הבוכנה מסתכל למטה:


    וככה זה נראה,עד כמה שאפשר לראות.


    משמנים את הצילינדר ואת הטלטל.




    השידוך.
    (לא לשכוח להכניס את הסירקליפים החדשים!!)


    אנחנו בפנים.


    אטם ראש חדש.


    ראש המנוע.


    סוגרים את הראש בצורה ההבאה:
    אומים - 20 ניוטון
    ברגים - 10 ניוטון


    וזה המנוע.


  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    45
    עבודה מושלמת! עשיתה בסוף גומיות שסתומים או שלא היה צורך?

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    772
    תותח!
    כמה כסף שיפוץ שכזה היה עולה במוסך?
    כמובן שזה לא היה באותה הרמה כמו שאתה עושה.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    166
    ממש יפה כל הכבוד על הפירוט

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    עבודה יפה ומקצועית כיאה לאדם ששיפץ

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    יפה

  9. #9
    Member הסמל האישי של yyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    154
    wow.. מכובד ביותר, מגיע לך לעבור ל"משקיענים".
    אחלה נוף יש לך
    כל הכבוד על שהעלת את השיפוץ, היה חסר לי בדיקת קומפרסיה לפני ואחרי.
    וחבל שלא שטפת את כל הבלוק לפני הפרוק, חשוב סביבה נקייה.
    תעדכן איך עובד אחריי..

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    יותר לא שורף שמן
    לא מצאתי סימני שרפת שמן על החלק הפנימי של השסתומים אז בסוף לא החלפתי.
    עלות של זה במוסך היא בסביבות ה 1,500 - 2,000 יותר או פחות.
    הנוף טירוף
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות
    • סוג הקובץ: jpg 1.jpg‏ (88.2 קילובייט, 275 צפיות)

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    איזה נוף...
    אני אעשה לך שלום מלמטה פעם הבאה שאני עושה את נחל קנה.
    רק אל תשכח לצאת למרפסת!
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    רק לפני צריך להשיג משקפת .

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    עבודה נקיה ויפה, כל הכבוד!

  14. #14
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    10
    רק אני לא רואה את התמונות?

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593

אשכולות דומים

  1. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 28-08-2017, 13:31

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO