הפוסט נכתב מתוך הנחה שהמקום הכי בטוח לאופנוע לעמוד ברמזור אדום הוא לפני הרכב הראשון, ולכן בהגעה לצומת עם רמזור אדום ישאף הרוכב להגיע לראש טור המכוניות העומדות. נתקלתי לא מעט פעמים בשני מצבים בהם אני מרגיש לא נוח עם זה ותוהה מה דרך ההתמודדות הנכונה:

מצב א': שניה לפני הגעתי לראש הטור, בדיוק כשאני נמצא בין שני הרכבים הראשונים משני צדדי, הרמזור מתחלף מאדום לאדום+צהוב, משמע תכף ירוק והמכוניות יתחילו ליסוע. הנטייה הטבעית שלי היא לתת גז כדי לעקוף את המכונית הראשונה ולהימנע ממצב שאני נמצא בנסיעה איטית עם שני רכבים שמזנקים מהמקום משני צדדי מבלי שראו אותי. כמו-כן אני חושש ממצב שבו אני אתן לרכב הראשון להתחיל ליסוע לפני, והנהג של הרכב שאחריו לא שם אלי לב, יזנק גם הוא מהמקום כשיראה שהרכב שלפניו התחיל לזוז, ויעלה עלי. מצד שני המצב של כניסה כראשון לתוך צומת שלא בחנתי לפני כן כדי לוודא שאין תנועה חוצה ושהחצייה בטוחה – גם הוא מסוכן מאוד, אולי אפילו יותר. מה היא ההתנהלות הבטוחה ביותר בסיטואציה כזו?

מצב ב': מגיע לצומת בו יש רמזור נפרד לממשיכים ישר ונפרד לפונים שמאלה. הרמזור הישר ירוק ומהירות המכוניות העוברות בצומת הינה 70 קמ"ש לפחות. אני רוצה לפנות שמאלה וכאמור מתכוון לעקוף את טור המכוניות העומד בנתיב השמאלי במטרה להגיע לראש הטור. הבעיה – בסוף אני צריך להאט כדי להגיע לעצירה, כשמאחורי כאמור רכבים שמממשיכים ישר ונוסעים ב-70 קמ"ש. ההאטה מתחת למהירות התנועה היא שלב מסוכן. איך אני יכול להאט מבלי להסתכן שיכנסו בי מאחור? אני לא סומך על זה שהרכב מאחורי שם אלי לב, לא כל שכן לאיתות שלי.