1. במצב הזה - שחרר. תישאר בין הרכבים, תן להם לזנק וכנס מאחוריהם. אל תצא על הגז לתוך צומת שאין לך שדה ראיה אליה, רק כדי לצאת ראשון.
2. הו, זאת שאלת השאלות.
בזמנו, שיחקתי עם עצמי משחק בדרך לעבודה. המשחק היה נקרא "אחוזי שליטה", והוא הלך ככה: אני בודק כמה שניות (בקירוב) במהלך הרכיבה אני נתון לחסידהם של נהגים אחרים, ומנסה לצמצם את הנתון הזה.
ליד העבודה היה צומת בדיוק כמו שתיארת, והיא הרסה לי את המשחק. אם הייתה תנועה ערה בנתיבים שממשיכים ישר - הייתי עוצר מאחורי התור שממתין לרמזור שמאלה, נתון לחסדי הפוסטמה שיכולה להוריד אותי מאחור. אילו הייתי מנסה לעקוף את הטור ולהיות ראשון ברמזור - הייתי מפריע לתנועה, ונתון לחסדי הנהג שלא ישמור ממני מרחק ויפגע בי כשאני בולם.
כמו שאתה מבין, הפתרון שלי במצב הזה הוא לקחת את הסיכון שאפגע מאחור בעמידה, תוך כדי שאני ממתין שהרמזור של התנועה שממשיכה ישר יתחלף, ויאפשר לי להגיע לראש הטור בביטחון יחסי. אבל הסיטואציה הזאת נכנסת תחת ה 0.1% של זמן הרכיבה, שאתה נמצא בסיכון לא כי אתה פזיז או לא חושב קדימה - אלא כי אין לך מענה אסטרטגי הולם לסיכונים.