פלדה שזורה
משאבה איכותית
תתחיל משם..
היי,
יש לי אופנוע אספנות עם בלם דיסק קידמי, דיסק יחיד עם בוכנה אחת.
הקליפר עבר שיפוץ מלא, המשאבה הוחלפה בחדשה, והכבל פלדה שזורה.
כרגע הבלימה מאוד חלשה ואני עומד מול מספר אופציות:
למצוא פרונט מדגם מתקדם שכולל שני דיסקים עם בוכנה יחידה או כפולה.
למצוא קליפר מקורי משנתון +2 שכולל 2 בוכנות.
או להחליף לרפידות Semi Sintered
מן הסתם האופציה הראשונה הכי קשה לביצוע במיוחד בארץ והאחרונה קלה מאוד.
כמה הבדל אני אקבל מהחלפת הרפידות?
(ברור לי שאין תחליף ופשוט לנסות אבל אני רוצה לשמוע אם בכלל ארגיש הבדל מאנשים שניסו)
פלדה שזורה
משאבה איכותית
תתחיל משם..
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
איזה רפידות מותקנות כרגע?
אם יש לך זבל סיני - אז רפידות סינטר איכותיות בהחלט יביאו לשיפור ניכר. לא התייחסת למצב הדיסק, אז אני מניח שהוא במצב טוב, עם הרבה בשר, ללא מדרגות וחלודה.
אם לא, אז תצטרך לשפר את מערכת הבלימה.
את השיפורים הזולים והפשוטים כבר עשית. כמו כן, משום שמדובר באופנוע אספנות (לא ציינת דגם) - כנראה שהברקסים שלו לא היו מדהימים גם כשהיה חדש.
הצעדים הבאים שאפשר לעשות לפני שמחליפים את כל הפרונט (מה שידרוש בסבירות גבוה התאמות יקרות ומוכנות אם הן לא מבוצעות כראוי):
1. משאבת בלם איכותית יותר.
2. קאליפר איכותי יותר.שדרוג לקאליפר דו-בוכנתי נשמע כמו אופציה טובה ולא יקרה, אם אתה סגור ב-100% שהוא מתאים ישירות.
אל תצפה לקבל מזה מערכת בלמים טובה. המקרה הטוב, זה יביא אותך מה "סביר בקושי" ל-"סביר".
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני כבר אחרי זה
יש לי כנראה זבל סיני של רפידות, למרות שהן לא סיניות....כרגע ראיתי רפידות של EBC הכי טוב שיש להם לדגם זה חצי סנטריות.
המשאבת בלם טובה יותר מהמקורית אבל לא באמת ברמה. איך אני מוצא משאבה איכותית מתאימה? לפי החור? (14ממ ממה שזכור לי זה המקורי)
האופנוע הוא CB750K 1980
מצד שני כל הבלאגן של התאמות חושב להחליף פרונט שקשה להשגה בארץ אך יתאים בול יש לי אופציות:
cb750f מזלג 35ממ עם 2 דיסקים בוכנה אחת
cb750f 81 מזלג 37 ממ 2 דיסקים בוכנה אחת
cb750f 82 מזלג 37 ממ 2 דיסקים 2 בוכנות
cb900f 81-82 מזלג 39 ממ 2 דיסקים 2 בוכנות
יש גם הכלאות כמו משולשים של cb900f עם פרונט של cbr600f2 אבל זה כבר מוגזם
תשמע... אופנוע של 220+ קילו, עם דיסק בודד פשוט וקאליפר חד-בוכנתי לא הולך לבלום טוב, נקודה.
אם אתה רוצה להגיע למשהו שמזכיר אופנוע מודרני - תאלץ להתקדם למערכת בלימה עם שני דיסקים ואליפרים דו-בוכנתיים. זה המינימום, המקסימום הוא התאמת דיסקים וקאליפרים של RR כלשהו. זה מיד יביא אותך למצב שבו תרגיש את מגבלות הפרונט והשלדה.
מבין האופציות שמנית, השתיים האחרונות הכי הגיוניות. אבל... בשביל זה קנית אספנות? כדי לקסטם אותו ולהרחיק אותו מהמקור?
אם כן - אז למה שלא תנסה כבר להתאים פרונט של הורנט 600/900 או למשל - של CB1100 (החדש)?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
כן קניתי כדי לקסטם לו את הצורה....
אני אחרי פרויקט ארוך זה קצת מיגיע לחזור אחורה ולהתאים פרונט.(3 שנים לקח הפרויקט)
בשורה התחתונה השלמתי כבר עם מגבלות הפרונט מבחינת התנהגות (בכל זאת 35ממ) אבל הבלימה פשוט חלשה מידי וזה לא מרגיש לי בטוח- ורק אחרי 3 חודשים של נסיעה והתסגלות אני מבין שזה לא משהו שיחלוף ואני אתרגל
מבין האופציות כולם בעלי פרונט זהה למקור מבחינה עיצובית- ואני רוצה לשמור על זה (כולם מאותו ליין ויש להם גלגל זהה) והתאמתם דורשת 0 עבודה, לפרק משולש ולהרכיב משולש חדש.
פרונט חדש יותר מאלו ידרוש יותר מידי התעסקיות וכנראה גם שינוי גיאומטריה....מה שלא רצוי....אך אני לא שולל פרונט חדש יותר, לא מצאתי משהו במחיר שפוי עדיין.
פעמיים יצא לי לקנות אופנוע שלא בולם. גם אחרי הורדת הגלייזינג מהדיסק.
החלפה לרפידות איכותיות (רגילות) עשתה הבדל משמעותי. אני מניח שסינטר (או חצי- שאני פחות מכיר), יעשו הבדל של ממש.
שווה לנסות בתור התחלה. מקסימום תמשיך לדרדר אמצעים, זאת לא הוצאה גדולה.
הוזמנו רפידות...
נעדכן
לא שמתי לב..
ג'נט 17 או 19 מקדימה?
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
אני תמיד מניח שהמקור עבד מספיק טוב, אולי זה לא מספק למרוצים אבל בשימוש סביר העסק צריך לעבוד.
בהנחה שהמשאבה והקליפר כמו חדשים נשאר רק לוודא שאין אוויר במערכת.
יש גם אפשרות של עליה במספר ה-DOT של השמן.
מקדימה 19, השמן הוא DOT 4.
וזה עובד אני נוסע איתו...פשוט לא מספיק טוב.
אני אקח למוסך ברגע שיגיעו הרפידות, אני אבקש ממנו לנכז אוויר למרות שאני די בטוח שזה לא הסיפור.
(נסעתי על אופנוע זהה שנת 79 המצב היה יותר גרוע)
לשם הפורום אני אקפיץ את הנושא עם עדכונים.
יש הבדל בשימוש ברפידות חצי סינטריות, אולי 10 - 20 אחוז שיפור, ציפיתי למשהו יותר רציני.
מה שכן יש רעש כל לחיצה על הבלם אולי צריך לעשות לדיסק שיוף לglaze (ואני לא לגמרי מבין בזה) .
כרגע מה שמפריע לי לי זה שצריך להפעיל המון לחץ על הבלם.
באופן עקרוני, מה ישפר את הלחיצה?
משאבה עם חור יותר גדול?
לגבי הרעש.
אני לא יודע איזה רעש זה,
אבל אם זאת חריקה, תבדוק אם יש פאזה על הרפידה.
השפה המובילה צריכה להיות עם שיפוע קטן. אם אין, ניתן לשייף.
זאת כמובן בתנאי שהרפידות הורכבו כראוי, ושהקאליפר תקין (ובלי בוכנות תפוסות).