
נכתב במקור על ידי
מבחן-השוואתי-קטנועי-300-סמק
המנוע כאן בנפח הנמוך ביותר – 278 סמ"ק (27 כ"ס מוצהרים), ולמעשה זהו מנוע 250 סמ"ק מוגדל במעט ולא מנוע 300 'אמיתי'. זה בא לידי ביטוי בתאוצות החלשות יותר – סביב שנייה אחת ל-100 מ' ול-200 מ' ביחס לשלושה האחרים, וכן במהירות הסופית שעמדה על 135 קמ"ש אמיתיים במדידת GPS (על השעון 150 קמ"ש). את הנחיתות הזו יצטרכו לפתור בסאן-יאנג עם מנוע חדש, בנפח 300 סמ"ק אמיתיים, שיוכל להתמודד עם המתחרים בקטגוריה.
הקרוזים הוא שיפור טוב והכרחי לג'וימקס – גם בעיצוב, גם באבזור וגם בהתנהגות, אבל שוב – בסאן-יאנג יצטרכו לפתח מנוע חדש. לא מנוע 250 מוגדל אלא מנוע 300 סמ"ק פלוס, ייעודי לדגם.
למעשה, אנחנו לא בטוחים שבעבור 29 סמ"ק נוספים ביחס לקרוזים 250 / ג'וימקס 250 שווה לשלם את הפרש המחיר בביטוח החובה, שכאמור עומד על כאלף ש"ח לשנה. עד שהמנוע לא יגדל ל-300 סמ"ק אמיתיים, עדיף לרכוש את גרסת ה-250 סמ"ק הזולה יותר במחיר הרכישה וכן במחיר ביטוח החובה, שכן ביצועי המנוע של הקרוזים 300 אמנם טובים יותר משל ה-250, אך לא עומדים בקו אחד עם שאר המשתתפים במבחן.