תוצאות 1 עד 15 מ 52

אשכול: כמה מילים על אופנוע סלילים ויוקר המחיה – או איך דופקים אותנו.

תצוגה בשכבות

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    185

    כמה מילים על אופנוע סלילים ויוקר המחיה – או איך דופקים אותנו.

    היי שלום,

    רציתי לשתף כאן אתכם את החוויה שעברתי שבסופה חסכתי המון כסף, ואני מקווה שגם לכם או לחלק ממכם רעי הרוכבים זה יעזור.
    אז נתחיל....

    לפני כמה שבועות רכשתי אופנוע ליטר, כזה שיש לו את האותיות RR בשם, ואני שמח וטוב לב,
    עם הזמן ראיתי שההנעה שלו חלשה, קשה לסטרטר לזוז, לקחתי אבומטר (רב מודד, פלוק הבנתם), בדיקת טעינה פשוטה הראתה לי שהמצבר עומד על 12 וולט בקושי, לאחר שהנעתי ובדקתי ראיתי שאני מקבל טעינה של 12.1 וולט בסרק ועד 12.9 וולט ב 5000 סל"ד.

    חשבתי בהתחלה שאולי המצבר לא תקין, חיברתי אותו למטען (50 שקל באייבי מומלץ להחזיק בבית), וראיתי שהוא נטען כהלכה ולאחר הטעינה יש לו מתח קבוע של 13.5 וולט.
    אז הבנתי שאין ברירה וכנראה צריך להחליף סלילים........

    בדיקה בכמה מקומות הניבה את אותן הסכומים – להחליף סלילים או לשפץ אותם ליתר דיוק עולה כולל עבודה וליפוף סכום שנע סביבות ה 1200 שקלים תלוי מוסך. כאשר 650 הולכים למלפף והשאר זה עבודה.

    החלטתי שאני לא משלים עם רוע הגזרה והתחלתי לחקור.

    מסתבר שסלילים עולים בין 120 ₪ ל 500 ₪ באייבי, אמרתי מתאים והזמנתי את הסלילים שעולים 120 שקלים (כן סינים נחזור לזה), בנוסף באופנוע שלי אין אטם בצד של הסלילים אז יש אפשרות או לקנות אטם חליפי ב 10 דולר או דבק סיליקון מיוחד למנועים (כמה שקלים בארץ דבק גרמני).

    הורדתי את הספר רכב, נכנסתי – ותודה לאלוהי היוטיוב, לאינטרנט וצפיתי כיצד מחליפים סלילים באופנוע שלי ספציפית (יש לכולם נראה לי).
    צפיתי באנשים טובים מכל העולם שמסבירים היטב מה ואיפה לבדוק ואיך לפרק ולהרכיב.
    מהספר רכב קבלתי את המידע על הכוח של הסגירה של הברגים (בשביל זה השגתי מפתח מומנט).

    לאחר שבועיים הגיעו הסלילים, נראה טוב אריזה קטנה נהדר.

    התחלתי את העבודה, צריך להסיר את הפיירינג צד שזה לא סיפור בכלל צריך מפתח הלן וזהו, ואז שחררתי את הברגים של המכסה סלילים, מראש אמרו ביוטיוב להכין מיכל לקלוט שאריות של שמן ואכן כך עשיתי.

    שהוצאתי את המכסה סלילים הבנתי כמה המצב שם היה חמור (וזה שהמוכר אמר שהוא החליף אותם – שקרן) רובם היו שרופים (יש תמונות).
    טוב פרקתי את הסלילים השרופים וניקיתי את המכסה שלהם משמן ושאריות דבק שנשארו, בהתחלה עם סמרטוט לאחר מכן סבון כלים ומברשת.
    הרכבתי את הסלילים חזרה, מרחתי את הדבר בדיוק כפי שהוסבר, וסגרתי את הדופן עם מפתח מומנט (חשוב !) בלחץ של 12 ניוטון – מטר או בלחץ של 1.2 ק"ג, זה ידית עם ברז שמכוונים ללחץ הרצוי.

    הנחתי לאופנוע לילה שהכול יתייבש שם ובבוקר בודק טעינה.....

    בסל'ד סרק האופנוע נותן לי 13.1, וב 5000 סל'ד אני מקבל 13.9.
    אז הבנתי שיש לי בעיה בעוד מקום, בדיקה פשוטה של המתח שיוצא ישירות מהסלילים מראה שהסלילים החדשים מוציאים 14.6 ! וולט בסרק, מה שאומר שהם עובדים מושלם.

    ניגשתי למייצב מתח (או מיישר זרם או סטטור), שם בבדיקה של ההתנגדות שלו או בבדיקה פשוטה של מתח ראיתי שהוא לא תקין, מקבל 14.6 מוציא 13.1 בסרק.
    מיישר זרם זה קוביית מתכת שיש לה 2 פלאגים בדרך כלל – הראשון זה כניסה של הסלילים והשני יוצא אל האופנוע, קל מאוד לפרק אותו 2 ברגים סך הכול.
    למזלי תודות ליוטיוב, כאשר הזמנתי את הסלילים הזמנתי מיישר זרם – תיכף נגיע לעלויות.

    אבל בגלל שהוא לא הגיע עוד אז אמרתי אולי יש בארץ........

    הפנו אותי חברים למקום שאני לא אציין את שמו, אך הוא מתמחה במכירת חלקים מפירוק זה מה שהם עושים שם.....

    תקשיבו טוב – המחיר למיישר זרם חדש מקורי בפארטזילה הוא 123 דולר.
    המחיר למישר זרם משומש מקורי באייבי הוא סביב 75-150 דולר.
    המחיר למיישר זרם חליפי – 50 שקל.
    המחיר במקום שלא נגיד את שמו, משומש מפירוק – 700 שקלים + מע"מ !!!.
    הזמנתי את החלק של ה 50 שקל החליפי.

    עכשיו יש טעינה מעולה, כל העלות שלי הייתה 170 שקלים ושעתיים עבודה ברגוע ממש ברגוע.
    חברים אומרים שהמיישר זרם הוא סיני ולא יחזיק המון זמן – אמרתי להם שאני מזמין עוד 5 ...
    אותו הדבר לגבי סלילים אומרים יחזיק 20- 30 אלף אולי, אז אמרתי שאני מזמין עוד 2 שיהיה בצד.

    מה שאני מנסה להגיד הוא שאפשר אחרת.
    מעט כלי עבודה, שעתיים של צפייה ביוטיוב, ואפשר לעשות המון ולחסוך הון תועפות.
    אם הייתי מתקן במוסך העלות שלי הייתה מגיעה לסכום של 2100 שקלים.
    שלמתי 170 שקלים.

    כאן זה המקום להגיד לחברה שמוכרת חלפים מפירוק – אנו לא פריירים ! חלק מפירוק צריך לעלות שליש ממחירו כחדש, תפסיקו לעשוק רוכבים זה לא יפה.

    אני מקווה שעזרתי במעט לחלק מהרוכבים כאן.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות

אשכולות דומים

  1. עלות סלילים לקטמ
    על ידי אורן דרעי בפורום פורום ציוד
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 24-01-2017, 12:16
  2. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22-05-2016, 08:25
  3. סלילים ל-kle
    על ידי הפלג הצפוני בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 27-10-2015, 20:02
  4. נהגי הפח פשוט שונאים אותנו
    על ידי Tsachi בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 20-07-2015, 12:21
  5. vfr800 2008 לא הניע - סלילים שרופים
    על ידי yuval בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 20-06-2015, 14:12

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO