
נכתב במקור על ידי
KKatkov
קודם כל - מזל טוב על סיום מוצלח של העבודה.
אכן תחזוקה עצמאית והזמנת חלקים מאיביי יכולה לחסוך כסף רב.
אבל.. לא הייתי רוצה לקנות ממך את האופנוע. למה?
כי אתה נמצא (כנראה, ובלי לזלזל) - באותו שלב של מכונאי מתחיל, שבו כשרואים חלק סיני ב-50 דולר, ואותו (כביכול) חלק מקורי ב-120 - קונים את הזול. למה לשלם יותר?
מעבר לזה, שאני אישית לא מוכן אחרי 20 אלף שוב לפתוח מכסה סלילים ולבצע את העבודה - אני בעיקר לא מוכן להיתקע שוב. וזה שווה לי את ההפרש בעלות החלקים.
הלאה... מיישר סיני. סבבה, לא אכפת לך שהוא יכשל. חשבת על כל האפשרויות של איך מיישר זרם כושל?
הרי זה לא יהיה בהכרח כמו המיישר הקודם. יכול להיות, שהוא יגרום לטעינת יתר של 16V - וייקח איתו את המצבר, שעלותו 400-700 שקל.
יכול להיות, שהוא יגרום להתחממות - ויתיך את הקונקטור שנכנס אליו.
הרי זה זבל סיני. אין לדעת.
כנ"ל עם הסלילים - מאיפה לך לדעת איך יכשלו הסלילים שקנית?
אז אתה מסכן אופנוע של 40-50-60 אלף שקל, בשביל לחסוך כמה שקלים בקניית רכיבים סיניים (במקום קניה של מקורי משומש עם ק"מ נמוך או חדש בחו"ל).
ולעניין הסגירה... נחמד שאתה עובד עם ידית מומנט, אבל דווקא בסגירת מכסה צד זה לא קריטי. ידית קטנה ורגש יעשו את העבודה.
מה שכן - הסגירה מתבצעת לא עם "אטם או סיליקון". היא מתבצעת עם אטם מקורי או תחליפי איכותי. חדש. כל פעם (אלא אם הוא ירד בשלמותו, מה שלא קורה בד"כ).
סיליקון - זה פלסטר לשבועיים, אם אתה ממש חייב לרכב על האופנוע, והאטם עדיין בדורך לארץ. זה לא פתרון קבע. לאורך זמן, חתיכות הסיליקון שגלשו פנימה בסגירה ייתלשו ויללכו לטייל במנוע, תוך כדי שהן סותמות (אולי) מעברי שמן.
על האופנוע העיקרי שלי, שנועד לשמש אותי שנים רבות, תוך כדי שהוא מפגין אמינות גבוהה ככל הניתן - שום חלק סיני לא עולה. באופנועי פרוייקט, איפה שיכולת ההשקעה מוגבלת - כן, לפעמים, תלוי איזה חלק.
זאת הגישה שלי אחרי כ-8 שנים של תיקון, שיפוץ ופרוייקטים על מגוון אופנועים.
אני מאמין, שבעוד כמה שנים - גם אתה תגיע למסקנה שהזול נוטה לעלות ביוקר...