ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
קודם כל - מזל טוב על סיום מוצלח של העבודה.
אכן תחזוקה עצמאית והזמנת חלקים מאיביי יכולה לחסוך כסף רב.
אבל.. לא הייתי רוצה לקנות ממך את האופנוע. למה?
כי אתה נמצא (כנראה, ובלי לזלזל) - באותו שלב של מכונאי מתחיל, שבו כשרואים חלק סיני ב-50 דולר, ואותו (כביכול) חלק מקורי ב-120 - קונים את הזול. למה לשלם יותר?

מעבר לזה, שאני אישית לא מוכן אחרי 20 אלף שוב לפתוח מכסה סלילים ולבצע את העבודה - אני בעיקר לא מוכן להיתקע שוב. וזה שווה לי את ההפרש בעלות החלקים.
הלאה... מיישר סיני. סבבה, לא אכפת לך שהוא יכשל. חשבת על כל האפשרויות של איך מיישר זרם כושל?
הרי זה לא יהיה בהכרח כמו המיישר הקודם. יכול להיות, שהוא יגרום לטעינת יתר של 16V - וייקח איתו את המצבר, שעלותו 400-700 שקל.
יכול להיות, שהוא יגרום להתחממות - ויתיך את הקונקטור שנכנס אליו.
הרי זה זבל סיני. אין לדעת.
כנ"ל עם הסלילים - מאיפה לך לדעת איך יכשלו הסלילים שקנית?
אז אתה מסכן אופנוע של 40-50-60 אלף שקל, בשביל לחסוך כמה שקלים בקניית רכיבים סיניים (במקום קניה של מקורי משומש עם ק"מ נמוך או חדש בחו"ל).

ולעניין הסגירה... נחמד שאתה עובד עם ידית מומנט, אבל דווקא בסגירת מכסה צד זה לא קריטי. ידית קטנה ורגש יעשו את העבודה.
מה שכן - הסגירה מתבצעת לא עם "אטם או סיליקון". היא מתבצעת עם אטם מקורי או תחליפי איכותי. חדש. כל פעם (אלא אם הוא ירד בשלמותו, מה שלא קורה בד"כ).
סיליקון - זה פלסטר לשבועיים, אם אתה ממש חייב לרכב על האופנוע, והאטם עדיין בדורך לארץ. זה לא פתרון קבע. לאורך זמן, חתיכות הסיליקון שגלשו פנימה בסגירה ייתלשו ויללכו לטייל במנוע, תוך כדי שהן סותמות (אולי) מעברי שמן.

על האופנוע העיקרי שלי, שנועד לשמש אותי שנים רבות, תוך כדי שהוא מפגין אמינות גבוהה ככל הניתן - שום חלק סיני לא עולה. באופנועי פרוייקט, איפה שיכולת ההשקעה מוגבלת - כן, לפעמים, תלוי איזה חלק.
זאת הגישה שלי אחרי כ-8 שנים של תיקון, שיפוץ ופרוייקטים על מגוון אופנועים.
אני מאמין, שבעוד כמה שנים - גם אתה תגיע למסקנה שהזול נוטה לעלות ביוקר...
אני אסביר את עצמי טוב יותר, האופנוע הוא CBR1000RR, למזלי לאופנוע הזה יש קהילת פורומים עצומה, ששם שואלים ועוזרים, לפני שהזמנתי את החלקים אכן בדקתי לגבי החלקים הסינים, לסלילים עצמם יש 97 תגובות חיוביות וגם בפורומים החברה עם אותו האופנוע אומרים שזה עובד מצוין ללא תקלות, למען הסר ספק הרכבתי מד טעינה באופנוע שעולה גרושים ומראה לי בכל רגע כמה טעינה מקבל המצבר, שימושי.
לגבי המיישר זרם, יש פיוז שמפריד אותו מהמצבר, במידה וקורה משהו אני גם יראה את זה על המסך וגם ישרף הפיוז.
לגבי הסגירה של הדופן - לאופנוע הזה אין מהחברה אטם מקורי, הוא במקור נסגר עם סיליקון מיוחד - ויש סיליקון זול ראיתי, ויש את היקר שמשמש למנועים גרמניים בעיקר ועולה 60 שקל לטיובה קטנה, בזה השתמשתי, אם מורחים בדיוק כמה שצריך וסוגרים לא לפי רגש - לפי מה שהיצרן מצהיר בדיוק, זה עובד ועובד טוב.
לגבי כמה זמן העסק מחזיק ? בפורומים של הונדה בחו'ל מדברים על 27 אלף מייל שזה בערך 31 אלף ק"מ, היות ואני בשנה נוסע אולי 7-8 אלף זה מספיק לכמה שנים טובות.
הגישה שלך נכונה - הזול עולה ביוקר בדרך כלל, אבל יש זול ויש זול ויש טוב ויש גנבה (בארץ למשל), אני בטוח שאת רוב החלקים שלך אתה גם מזמין מחו'ל.
וראיתי שהמוכר מארה"ב שמצהיר על סלילים מארה"ב מוכר בפועל את אותם הסלילים.
יש סלילים יקרים יותר - 300 שקלים מחברה אמריקאית ידועה שם, גם שם בפורומים המליצו עליהם למי שנוסע המון יחסית.
אם ואני יראה שמה שעשיתי גורם לבעיות אני הראשון שיכתוב את זה כאן ואספר על הפקת לקחים.