ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
העלות של פרישת רשת הפצת מימן או מתנול והבעייתיות בהובלה לתחנות תדלוק יקרות מידי,זול יותר לבנות תחנת כח המתבססת על מקור אנרגיה חדש, להמיר אותו לחשמל ולהפיץ אותו ברשת החשמל הקיימת כבר.
אולי ענין של מיסוי אבל בפקטור יעילות, מנוע חשמלי יעיל פי 3 ממנוע שריפה פנימית, זה עדיין פקטור מכריע כלכלית.
אתה כנראה לא ממש מעודכן.
מתנול הוא נוזל שפחות מסוכן מבנזין. אין בעיה להשתמש בכל הכלים והשיטות שמשתמשים בהם היום עבור בנזין.

עבור מימן - לא מדובר על הובלה, אחסון ושימוש במימן גזי. מדובר על חומר סופח מימן שישחררו לפי דרישה (למשל בחימום או בהקרנה באור באורך גל מסוים). מסתבר שזה כלכלי אם המתקן מכיל כ-5% מימן במשקל.

ב"מקור אנרגיה חדש" אני מבין שאתה מתכוון לאנרגיה מתחדשת (רוחות, שמש וכד'). אלו אינם מקורות רציפים ולכן יש צורך לאגור את האנרגיה ולשחחרה לפי הצורך. מכיוון שמצברים אינם ולא יהיו אף פעם אמצעי אחסון יעילים לאנרגיה (הקיבולת פרופורציונית לשטח האלקטרודה, המשקל לנפח) אין טעם לאגור בצורה של חשמל ולהשתמש בצורה אחרת - יש הפסדים גדולים. לכן חלק נהעבודות שנעשות היום הם הפיכה של אנרגיית שמש למימן בצורה ישירה בתהליך פוטוכימי.

מנוע חשמלי, בתחום היעיל שלו, יעיל פי 2-3 ממנוע בנזין (יעילות מנועי טורבו מודרניים מגרדת את ה-50%). כמות האנרגיה למשקל של המצברים הטובים ביותר היא פי 10-20 פחות מבנזין. יעילות של תאי דלק נמוכה אפילו מיעילות של מנוע בנזין. לכן, לעוד הרבה שנים, מנוע השרפה הפנימית יהיה האמצעי היעיל ביותר לניצול אנרגיה לתנועה, גם אם ישרוף מימן או מתנול.