שלום,
לפני כשבוע הכלי החל לעשות בעיות בהנעה וחשבתי שזה המצבר (הוחלף לפני שנה ו4 חודשים) .לאחר בדיקה של המצבר (טעינה על ידי מטען ) אם לא מניעים את הקטנוע למשך זמן של יותר מ5 שעות בערך אז הוא לא מצליח להניע בעזרת המצבר (סטרטר מסתובב אבל כניראה שלא מספיק חזק ולאחר כמה נסיונות המצבר ממש פרוק ולא מצליח גם לסובב את הסטרטר) .כרגע אני מניע בקיק (קיק ראשון והוא מניע ללא שום בעיה).
יש לציין שהוחלף מיישר זרם במוסך לפני כחצי שנה (במשומש בגלל מחיר פסיכי של היבואן),כך שאני חושד במיישר שהוא הבעיה,או הסלילים.
כיצד לבדוק כל אחד מהם כך שאוכל לדעת מי מהם גורם לבעיה?
(כלים יש בנמצא וידע טכני גם..)
תודה לעוזרים.
לקחת מד מתח או רב-מודד במצב של מד מתח, לכוון למתח ישר, לחבר להדקים של מצבר, להניע, לבדוק את מתח הטעינה.
אם מעל 13.5V - אז המצבר הוא הבעיה.
אם מתחת ל-13.5V - אז המיישר או הסלילים הם הבעיה.
כדי לבדוק בין מיישר לסלילים, צריך למדוד בין כל 2 חוטים מבין 3 חוטים שיוצאים מהסלילים (מניח שגם בג'וירייד זה תלת-פאזי - זאת הנחה שצריך לבדוק). מד מתח צריך להיות מכוון למתח חילופין. צריך לראות 25V-70V מתח על כל זוג, עולה עם הסל"ד.