אין לזה ממש תשובה כי הכל תלוי במכניקה של הפגיעה או במילים פשוטות יותר: במזל...
90 קמש אפשר בפועל לצאת בלי סריטה אם זה רק החלקה בלי התנגשות בשום עצם קשה.
והנה קצת יותר מדעי:
http://www.motorcyclegear.com/info_p...explained.html
לאחרונה רכשתי קטנוע S3 125 , הקטנוע נקנה בסכום של 4K ככה שאת המגמה של ההשקעה אתם מבינים לבד...
אחרי הרכישה וביטוח התחלתי לחקור ולאסוף מידע על ציוד מגן ומה נחוץ (חוץ מזה שהכל נחוץ) אבל בהתאם לאופי הנסיעה המיועד, 14 ק"מ בין עירוני + 6 עירוני (בבוקר ובערב), אבל יש שאלה שלא הצלחתי למצוא תשובה אמינה.
עד כמה מעיל מגן עם מגינים "רכים" ימנעו נזקים לגוף בזמן תאונה , נסיעה עד 90 קמ"ש, מעיל לדוגמה של חברת RED בעל מגן גב ,מרפקים ,כתפיים.
וגם כפפות עם הגנה למפרקים הקדמיים של גב היד.
תודה לעוזרים
אין לזה ממש תשובה כי הכל תלוי במכניקה של הפגיעה או במילים פשוטות יותר: במזל...
90 קמש אפשר בפועל לצאת בלי סריטה אם זה רק החלקה בלי התנגשות בשום עצם קשה.
והנה קצת יותר מדעי:
http://www.motorcyclegear.com/info_p...explained.html
יש מגנים רכים ויש מגנים רכים.
אני מניח שבמעיל זול יהיה את הסוג הזול שיגן מפני חבטות קלות בלבד.
במילים יקרים יש מגנים שאמנם רכים למגע אבל בעלי טכנולוגיה מתקדמת שמגנים גם ממכות יותר חזקות.
שורה תחתונה, אכן מעורב גם לא מעט מזל.
תודה על התגובה , ישר הלכתי למעיל שקניתי וראיתי שרשום שם EN1621-1:2012 , EN1621-2:2014
אבל עדיין אין לזה אינדיקציה לאדם כמוני.
אני לא מכיר אדם נורמאלי שיודע לכמת מכה ל kn = קילו ניוטון , יחידה פיזיקלית
או אדם שיודע להגיד בג'אול מה החום שמופק נניח מהחלקה...
אבל אם אני מבין בגדול לשים מעיל סטנדרטי ולצום ביום כיפור לא יזיק :-)
בדיוק. וכמו שאמרתי, 90 קמש אם אתה לא נתקע בכלום וממוגן טוב - אפשר לצאת בלי שריטה.
אל תשכח שיש עוד חלקים בגוף... שקול גם לפחות לבין עירוני מגיני ברכיים/מכנסי רכיבה/נעליים או מגפיים ממוגנות..
אצלי נגיד המינימום ביומיום זה קסדה מעיל כפפות גינס ונעלי עבודה, ומוסיף על פי צורך/נסיעה ארוכה..
תודה רבה על התגובות עזרתם מאוד![]()
כשאתם אומרים נעלי עבודה, זה נעלי בוהן פלדה?
לגבי הנעליים:
מתוך האשכול הזה - http://fullgaz.co.il/forums/showthre...F8%EB%E9%E1%E4
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
מעניין אם ניתן למצוא נעלי רכיבה טובות שיהיו נוחות גם בשימוש יומיומי.
במחיר של בלנדסטון וחבריהם
אני רוכב עם מגפוני קיץ held short lap (לינק לסקירה https://r.tapatalk.com/shareLink?url...4&share_type=t
התחדשתי בציוד- סקירה קצרה וחוו"ד על חנות).
הן ממוגנות ומאווררות.
בגלל שהעבודה שלי מתפצלת לשני לוקיישנים, ורק באחד יש לי נעליים חלופיות, יוצא לי לפעמים להיות יום שלם עם הנעליים (היום לדוגמא). אין שום בעיה להתנהל איתם יום שלם, גם כשרובו על הרגליים או בהליכה. הסוליה אמנם חצי קשיחה אבל מאוד נוחה. ה'בעיה' היחידה זה שלפעמים הסליידר המתכתי שבחלק הקדמי פוגע בעצם קשה אחר (שולחן או כיסא) ויש רעש חזק.
לא יודע כמה עולות בלנדסטון, אבל הן עלו לי באיזור 150€.
תתפלא אבל מגנים רכים (מחומר טוב) מגנים טוב יותר ממגנים קשיחים.
כל החומרים "המסתגלים" שזה בעצם חומרים שנקראים מוצקים למחצה, זה חומר שהוא יחסית רך ובמקרה של פגיעה הוא מתקשה במקום הפגיעה .
הפטנט בזה שבגלל שרק אזור הפגיעה מתקשה פיזור האנרגיה מתבצע על שטח גדול יותר מבלי חדירה,והאנרגיה שמגיעה לרוכב נמוכה יותר.
החסרון? אם יש שפיץ כלשהו באנרגיה גבוהה הוא חודר את העסק בקלות, אז אם נפלתה על קרש עם מסמר בולט מיגון רך יש לו יותר סיכוי שהמסמר יחדור.
אבל מיגון זה ניהול סיכונים בסוף רוב המוחלט של החבטות זה אבן שפה,חצץ,אספלט שזה עצם קשיח גדול ופיזור אנרגיה טוב זה מה שחשוב.
יכול להגיד לך מנסיון של כמה החלקות העסק עובד וודאית
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor