תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: יעוץ לבחירת קטנוע לרוכב ללא נסיון

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    326

    יעוץ לבחירת קטנוע לרוכב ללא נסיון

    ערב טוב,
    מזה זמן שאני שוקל לעבור לדו"ג (חלום ילדות/נעורים).
    הוצאתי רשיון לa1 לפני 5 שנים ומאז לא נגעתי בדו"ג מסיבות של שלום בית עם המשפחה.
    היה לי רכב שמכרתי (יש עוד רכב בבית) בכדי לרכוש דו"ג ועכשיו לאחר המכירה, התחלתי לחפש כשבוע.
    חשבתי שזה יהיה פשוט ואכנס לתחום מהר.
    חיפשתי כלי של 250 סמ"ק כדי להוזיל עלויות ביטוח. לא איכפת לי אם אופנוע או קטנוע אך כן חשוב הפרקטיות- ארגז או מקום אחסון תחת המושב.
    לאחר הוצאת הרשיון היה לי ביטחון והרגשתי בשל לעלות על דו"ג בכביש הציבורי, אך היום לאחר 5 שנות המתנה הכל נעלם. אני גם חושב עקב כך שמאז ההוצאה התחתנתי ונולדה ילדה והחוסר וודאות של "אולי יקרה משהו" במיוחד כחסר נסיון.
    עשיתי נסיעה על xevo 250 יד שניה והרגשתי חוסר ביטחון וחוסר יציבות.
    שקלתי לעשות אולי מספר שיעורי רענון או אולי אפילו לרכוש קטנוע תלת ורציתי לשמוע מכם מה יותר חכם ונכון יהיה לעשות כבעלי נסיון.
    חשבתי על הטריסיטי 125 של ימאהה, מאמין שהוא יכול להוות שיקול ולהשרות ביטחון במצבי הנוכחי. או אולי אופנוע נמוך עם גלגלים גדולים ונפח מנוע קטן יכול להוות פתרון.
    אשמח אם תוכלו לעזור בכיוון ולתת את חוו"ד המקצועית מנקודת מבט שלכם כרוכבים מנוסים.
    תודה מראש!

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    ציטוט נכתב במקור על ידי tomy669 צפיה בהודעה
    ערב טוב,
    מזה זמן שאני שוקל לעבור לדו"ג (חלום ילדות/נעורים).
    הוצאתי רשיון לa1 לפני 5 שנים ומאז לא נגעתי בדו"ג מסיבות של שלום בית עם המשפחה.
    היה לי רכב שמכרתי (יש עוד רכב בבית) בכדי לרכוש דו"ג ועכשיו לאחר המכירה, התחלתי לחפש כשבוע.
    חשבתי שזה יהיה פשוט ואכנס לתחום מהר.
    חיפשתי כלי של 250 סמ"ק כדי להוזיל עלויות ביטוח. לא איכפת לי אם אופנוע או קטנוע אך כן חשוב הפרקטיות- ארגז או מקום אחסון תחת המושב.
    לאחר הוצאת הרשיון היה לי ביטחון והרגשתי בשל לעלות על דו"ג בכביש הציבורי, אך היום לאחר 5 שנות המתנה הכל נעלם. אני גם חושב עקב כך שמאז ההוצאה התחתנתי ונולדה ילדה והחוסר וודאות של "אולי יקרה משהו" במיוחד כחסר נסיון.
    עשיתי נסיעה על xevo 250 יד שניה והרגשתי חוסר ביטחון וחוסר יציבות.
    שקלתי לעשות אולי מספר שיעורי רענון או אולי אפילו לרכוש קטנוע תלת ורציתי לשמוע מכם מה יותר חכם ונכון יהיה לעשות כבעלי נסיון.
    חשבתי על הטריסיטי 125 של ימאהה, מאמין שהוא יכול להוות שיקול ולהשרות ביטחון במצבי הנוכחי. או אולי אופנוע נמוך עם גלגלים גדולים ונפח מנוע קטן יכול להוות פתרון.
    אשמח אם תוכלו לעזור בכיוון ולתת את חוו"ד המקצועית מנקודת מבט שלכם כרוכבים מנוסים.
    תודה מראש!
    קודם כל ברוך שובך לתחום.
    גם אני שעשיתי את הרכיבה הראשונה על האקסבו שלי ממש הרגשתי חוסר בטחון ולא יציב.
    אחרי 2-3 נסיעות כבר התרגלתי והבטחון עלה.

    ממליץ לך לקחת לפחות 250 סמק.
    כמו שהמליצו לך בפוסטים הקודמים יש לך את האקסבו 250, ג'וימקס 250 שהם נוחים למתחילים, לא יקרים ויחסית מהירים. (מסתדר איתו ממש טוב בבינעירוני)

    כמובן שתלת יהיה לך יותר בטוח וסיכוי קטן יותר להחליק.


    מה השימושים שלך לקטנוע/אופנוע?

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    326
    מהבית לעבודה בפקקים מעצבנים 12 ק"מ מה שבאוטו לוקח בין 40-50 דקות.
    הגובה שלי 1.80.
    מתחבר עם הלב יותר לאופנועים כדוגמאת אינזומה 250, gn, z250, cbf, אך מבחינה פרקטית קטנועים נותנים מענה טוב יותר.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    נראה לי שיהיה לך יותר קל לצבור ביטחון וליהנות מהאופנוע בתחילת האביב.
    לפני כשש שנים כשהבן הגדול שלי היה בן שנה חזרתי לרכב. קניתי אופנוע בחודש פברואר ומכרתי אותו חודשיים אחר כך. חלק היה בשל חששות דומים לאלו שהצגת וחלק כי זה היה פשוט משמעותית פחות נוח מהרכב. לפני כחצי שנה (באפריל) קניתי שוב אופנוע והפעם זה כבר היה סיפור אהבה כמו בגיל 16. בהתאם לחששות שהצגת ואם כבר המתנת חמש שנים אציע לך להמתין לאפריל ולהתחיל לצבור ביטחון בתקופה שהכבישים יבשים ומזג האוויר ידידותי יותר לרוכב.

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    326
    את הרכב שהיה לי ניסיתי כחצי שנה למכור.
    שוק הרכבים חלש מאוד, כך שיתכן וזה יהיה גלגל שיסתובב ורק אפסיד מזה זמן וכסף.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065

    שני סנט גם ממני;
    שיעור לרענון אצל מורה נהיגה זה רעיון מצויין.
    ייתן חווית רכיבה על אופנוע בתנאים טובים,יחזיר ויוסיף לך בטחון. קח כמה שתרגיש צורך/ עד שהמורה יגרש אותך מהמגרש

    לגבי תלת בכלל ו 125 בפרט - הם בהחלט בטוחים יותר אם כי לא משני פרדיגמה (עדיין אפשר להחליק ולהפצע איתם) - רובם נוחים להשתחלות (כתבת תריסר קילומטרין פקוקין, הלא כך?) אבל ישקלו יותר ממקביליהם הדו גלגליים.
    המלצתי החמה - רכיבות מבחן.
    אפשר גם אחרי רכיבות הרענון... לבטחון מלא

    את רכיבות המבחן בצע לכל הכלים באותה הדרך (הכי טוב לבדוק את הדרך היומיומית שלך - כך תוכל להתרשם מההבדלים בנוחות, מתלים, בלמים, כוח וכו' כשאת שאר משתני הדרך אתה מכיר יחסית היטב).

    ועוד ניקל קטן, מהלב,
    אינזומה זה יופי של אופנוע בשבילך והייתי הולך עם הלב במקרה הזה ללא ספק.
    גם ייתן התנהגות דינאמית עדיפה (כן, 'אפילו' על ה XMAX) וגם ימלא את הלב שלך בשמחה ואת הקסדה בשיר.
    ארגז לא יראה עליו כמו חילול קודש, הוא יראה סתם כמו ארגז בקצה אופנוע
    ואם כבר - אפשר להגזים ולהוסיף ארגזי צד (או תיקי אוכף, מיכל או זנב) ולהתקין כשצריך...
    אמנם ישארו שני גלגלים אבל תוכל להרגיש כמעט כמו עם רכב.

    בקיצור, הכל אפשרי! - לך עם הלב ורכיבות טובות.
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    326
    כמה לדעתכם אמור לעלות מספר שיעורי ריענון?
    השאלה היא מתוך רצון לדעת אולי כבר יותר ישתלם להגדיל לרשיון ללא הגבלה (a) וע"י כך לצבור את הנסיון.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    שיעור רענון יעלה כמו שיעור רגיל...
    ולשדרג ל A זה תמיד רעיון טוב

    Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    326
    וכמה עולה שיעור רגיל היום?

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    בסביבות המאה ש''ח לשיעור בודד.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    326
    האמת שהשם "שיעור" הוא די מצחיק. הייתי קורא לזה השכרת דו"ג בתוך מגרש סגור.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    אתה חוטף לעצמך את השרשור... או שזו רק 'אתנחתא קומית'?
    - אם כבר הייתי מגדיר את זה כ'לקיחת אחריות על שלושה חסרי ידע במגרש סגור ובכביש הציבורי - משהו בין סיכון מטופש לבין מסיונריות בתשלום'...
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    אם אתה מחפש פרקטיות אתה תמיד יכול להתקין ארגז על האופנוע. לי יש ארגז והוא מספיק לקסדה שלמה, מעיל וכפפות ועוד קצת מקום, זה ממש פרקטי.

    האינזומה נשמע אחלה של כלי, נראה קצת יותר "בשרי" מכל שאר ה-250 הצנומים. לגבי שאר הכלים שהזכרת לי יש אישית נסיון רק עם ה-CBF ולא הייתי ממליץ אותו לנסיעות בין-עירוניות כי כל דבר מעל 100-105 קמ"ש לאורך זמן יווברץ לך את הרגליים לעיסה בנסיעה ממושכת, מה גם שרובם היו אצל מורי נהיגה אז לא הייתי מתעסק עם זה (שוב, מנסיון).

    לחבר יש YBR250 של יימאהה כבר שנתיים, גם רובם היו אצל מורי נהיגה אבל אפשר למצוא שנת 2008-09 די שמורים אם התקציב דל, עשיתי עליו סיבוב ובאמת שכלי נחמד ביותר, לטענת החבר גם מגיע ל-150 קמ"ש בערך ומשייט בניחותא על 110 קמ"ש.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    326
    ציטוט נכתב במקור על ידי rusty james צפיה בהודעה
    אינזומה זה יופי של אופנוע בשבילך והייתי הולך עם הלב במקרה הזה ללא ספק.
    גם ייתן התנהגות דינאמית עדיפה (כן, 'אפילו' על ה XMAX) וגם ימלא את הלב שלך בשמחה ואת הקסדה בשיר.
    בקיצור, הכל אפשרי! - לך עם הלב ורכיבות טובות.


    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    האינזומה נשמע אחלה של כלי, נראה קצת יותר "בשרי" מכל שאר ה-250 הצנומים.
    היום עשיתי שיעור ריענון על drz 400sm בתוך המגרש והרגיש לי טוב יחסית לחוסר נסיון שיש לי על דו"ג. ההילוכים זה לא מה שהיה לי קשה אף פעם (בעבר היה לי טרקטורון ספורט) החוסר בטחון נובע מחוסר יציבות וחשש לחוסר שליטה על הכלי בהשתחלות בין רכבים.
    כאילו מרגיש לי שיש שליטה יותר טובה על אופנוע הילוכים (למרות שהdrz הרגיש צפוף) מאשר על קטנוע. אף פעם לא רכבתי על קטנוע מעל 50 סמ"ק בכביש.

    עכשיו בנוגע לאינזומה, ראיתי כלים עם מעל 50kkm יד 3 והשאלה שלי אם זה לא הרבה מידי לכלים כאלה בני 5 שנים שנכנסים לתקציב.
    האם ביכלל לשקול אותם כאופציה?

אשכולות דומים

  1. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 14-11-2016, 08:59
  2. (כע)יעוץ בקשר לבחירת קסדה יאמהה טרייסר
    על ידי Goas23 בפורום פורום ציוד
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 10-11-2016, 17:52
  3. יעוץ לרכישת אופנוע לרוכב מתחיל.
    על ידי sharondanon בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 21-06-2016, 15:37
  4. מבקש יעוץ בקניית אופנוע שטח ראשון, לרוכב מתחיל.
    על ידי מתן312 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 30-01-2016, 18:44
  5. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 29-01-2016, 16:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO