ללא ספק הכבישים שם מספקים הרבה אדרנלין
במיוחד כשאתה תקוע בפקק בביר זית של יום שישי עם 45 כ"ס בין הרגליים בדרך לכינרת.
אגב שמעתי שהרבה יותר קשה לפגוע באופנוע עם אבן. שטח פנים וזה.
היום אני יושב על כבישה חוף בדרך לכינרת. הזדקנתי.
ללא ספק הכבישים שם מספקים הרבה אדרנלין
במיוחד כשאתה תקוע בפקק בביר זית של יום שישי עם 45 כ"ס בין הרגליים בדרך לכינרת.
אגב שמעתי שהרבה יותר קשה לפגוע באופנוע עם אבן. שטח פנים וזה.
היום אני יושב על כבישה חוף בדרך לכינרת. הזדקנתי.
רוצה להוסיף בעניין הזה...
יש בארצנו יותר מידי כבישים שחובבי רכב בכלל ורוכבי דו"ג בפרט מפסידים בגדול עקב פחד מאירועים ביטחוניים.
כבישיו של גוש טלמונים הם דוגמה מצוינת, סמוך לאחד הכבישים האלה נרצח לאחרונה דני גונן.
מצטרף אליו כביש אלון (שם נרצח לאחרונה מלאכי רוזנפלד) שהוא אחד הדוגמאות היותר מתסכלות לכביש מושלם ודרך נופית עם אפס נוכחות של כלי רכב שאינם של תושבי האזור.
מי רכב לאחרונה מבאר שבע לירושלים על ציר 60? דרך ישובי הר חברון וקרית ארבע?
מי רכב לאחרונה במזרח גוש עציון, בין מעלה עמוס להרודיון בואכה נוקדים?
מי מכיר את אזור נחל קנה, הכביש שעובר בישובים רבבה, יקיר, עמנואל?
כמה עוברים בכביש הבקעה וחותכים מערבה בצומת מחולה לפי השילוט "שכם"?
מי שנסע, מי שמכיר, יודע כמה הנאה מספק כל אחד מהכבישים האלה.
בכל הכבישים האלה ניתן לרכוב, לטייל ולבקר בחופשיות ועדיין, עם ישראל חובב המוטוריקה, הג'יפים, רכבי הספורט והאופנועים נמנע בהמוניו מהכבישים האלה.
אני עצמי גר על ציר 60, צפונית לירושלים ואני תמיד אעדיף לרכוב דרומה דרך הר חברון וצפונה דרך הבקעה, מזרחה בדרך אלון ומערבה דרך גוש טלמונים המדובר.
אין כאן משום המלצה להיכנס לבד לכבישים לא מוכרים.
מי שרוצה, יראה בזה קריאה להכיר את חבלי הארץ הפחות מתוירים והיותר יפים.
מי שרוצה, יראה בזה סתם הוצאת קיטור\התבכיינות.
מי שרוצה, יראה בזה הזמנה לקפה אצלי בבית ביום שישי
ומי שרוצה, מצידי יראה בזה סתם פוסט שניתן לתמצת בקלות כ...
"פחחחח תמשיכו לפחד לרכוב בשטחים ואני איהנה לי לבד בכבישים השווים האלה"
שיהיו רק רכיבות בטוחות בכל כביש שלא תהיו...
עודד
אין דרך להאיר ולתת תמונת מצב, אני לא נכנס לסטטיסטיקה, אלא כל רכיבה לעצמה.
אנסה להאיר את העסק בלי להתפלצן... בכל הקילומטראז' שלי על הכבישים האלה, על 2 גלגלים ועל 4, ניתן לומר שחוויתי את מה שיש להם להציע לטוב ולרע.
תקלות, נפילות ואנשים טובים שבאים לעזור, כן, גם ערבים מביר זית ומרמאללה ניגשו לעזור, נסיעה פרועה ומסוכנת של נהגי מוניות פלסטיניים, לא יודע למה, אבל זה האיום המשמעותי ביותר בכבישים האלה, ועל כך בטוח יסכימו איתי כל מי שנוסע שם דרך קבע, כמו גם זריקות אבנים, (נכון, באופנוע קשה יותר לפגוע) והיה גם ירי. לא עלי, אבל בסמוך.
אני יכול לומר באחריות שהסטטיסטיקה לטובתי, והסיכוי לאירוע בטחוני שיפגע במשתמשי הדרך היהודים בצירים אלו שואף לאפס, זו הסטטיסטיקה שנותנת לי את הביטחון לרכוב כל יום לעבודה וחזור, אבל את זה אני לא יכול לומר לאמא של רוכב שיחליט בהמלצתי לרכוב בכבישים האלה ואיתרע מזלו להיות האחוזון הבודד שכן נופל קרבן לזעם פלסטיני מזדמן...
אני אישית דרוך בזמן כל רכיבה לכל תזוזה של אנשים בצידי הדרך, אך עדיין שקט ורגוע.
מקפיץ. כי מרפי איז אה פאקינג ביץ'!
יומיים אחרי שאני מהגג לי פה על סטטיסטיקה וביטחון בכבישי יהודה ושומרון, זכיתי למטח אבנים מכובד.
מזרחית לכביש המבחן המדובר בכתבה ומעט מערבית לגשר ביר זית, שם עומד פילבוקס צה"לי ומשקיף על כל האזור...
לי שלום ולאופנוע שלום, אבן אחת התפוצצה על הגלגל הקדמי אך לא הסיטה אותו מכיוון הנסיעה, תודה לאל.