המרווחים נכונים?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
שלום לכולם,
האופנוע לאחר כיוון שסתומים (אני ביצעתי) וכרגע הוא מניע בקלות אבל רק עם הצ'וק פתוח.
הבעיה מתחילה שמנסים לסובב קצת את המצערת, כשמסובבים מהר הטורים מיד צונחים ואז המנוע נכבה, וכשמסובבים לאט אפשר לסחוט את הטורים עד ל4000 סל"ד ואז הוא צונח לאפס ונכבה. כמו כן כאשר מכבים את הצ'וק המנוע נכבה.
קצת פרטים נוספים, המנוע עבד בסדר גמור עד לכיוון שסתומים ולכן החשד שלי שביצעתי את זאת לא נכון, כשכיוונתי את השסתומים בצילנדר הראשון קצה מהלך הבוכנה היה קצת לאחר האות T כמו שמצויין בספר רכב.
אם מישהו ניתקל בבעיה או מכיר פתרון אשמח לשמוע.
המרווחים נכונים?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
1. בדוק שהטיימינג יושב בדיוק לפי הסימונים. לא בערך, בדיוק.
2. בדוק שנית את המרווחים. טיפ למתחילים - המדיד צריך לעבור עם גרירה קלה, בערך כמו כרטיס אשראי שדוחפים בין דפי ספר. אם אתה משתמש בכוח כדי לדחוף את המדיד, אתה תצליח להכניס גם מדיד של 0.20 במרווח של 0.10.
3. בדוק שכל הדברים שפורקו הוחזרו למקומם, כולל צינוריות.
4. בדוק ששני הכובעים של הפלאגים יושבים טוב במקומם.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה על העזרה, עדכון קטן,
לאחר בדיקה נוספת של הכיוון שסתומים התברר שכיוונתי נכון (ביקשתי ממכונאי שיבדוק אותי), והבעיה נגרמה ככל הנראה מלכלוך בקרבורטורים (ניקוי יסודי פטר את הבעיה).
עכשיו יש לי שאלה נוספת:
מהקרבורטור השמאלי יוצא צינורית וואקום שאמורה להתחבר לברז דלק, בפועל אחד הבעלים הקודמים אטם את הצינורית ואת הברז השאיר ללא חיבור לוואקום.
למישהו יש הסבר לזה ומה ההיגיון במעשה הזה? רק אציין שהמנוע עבד בסדר גמור וגם בבדיקה לפני קנייה במוסך לא אמרו לי כלום על כך.
בהרבה אופנועים ברז הדלק עובד עם דיאפרגמה וואקום.
כלומר,
כשהמנוע כבוי, הברז סגור. עם הזמן, הולכת הדיאפרגמה, והברז מתחיל לדלוף. לכן, הרבה בעלים מבטלים את המנגנון הזה (ברז חדש עולה הרבה כסף).
המשמעות היא שהברז תמיד פתוח. באופנוע שנוסע כל יום זה לא כל כך קריטי כל עוד שהקרבורטורים תקינים. אם הם מציפים, זה בלאגן.
פתרון אחד, הוא ברז חליפי שניתן לסגור ידנית. בחלק מהאופנועים, קיימת גם אופציה כזאת במקור.
פתרון שני הוא קיט שיפוץ (לא לכל אופנוע יש וזה לפעמים עולה כמו ברז חליפי).
(ואני בכלל הייתי בטוח שורסיס זה עם הזרקה....).
אם אני מבין נכון הוא ביטל את שסתום הוואקום של ברז הדלק. אם זה באמת מה שקרה לא רק שאין בזה הגיון... יש בזה פוטנציאל לנזק
צילינדרים מוצפים יכולים לגרוע למנוע "נעול" ולעוד צרות לא כיפיות. מומלץ מאוד לשפץ את הברז ועד אז לסגור אותו אחרי כל נסיעה
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
מקבל את החידוד, זה לא מצב נפוץ במיוחד, לעומת זאת דלק בשמן זו צרה לא פחות צרורה...
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אם הברז תקוע במצב פתוח וביטלו את הצינורית - צריך לסגור את הברז כשמדוממים מנוע, ולפתוח אותו לפני נסיעה.
האופציה היותר הגיונית היא להחליף ברז ולחבר את צינורית הואקום למקומה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual